Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı; giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
|
K1
|
2
|
Serebrovasküler olaylar (tanım, nöroanatomi, risk faktörleri)
|
K1
|
3
|
İnme sonrası klinik özellikler, tıbbi tedavi, genel rehabilitasyon prensipleri, nörofizyolojik yaklaşımların kuramsal boyutu ve diğer tedavi yöntemleriyle ilişkisi
|
K1
|
4
|
Normal ve inme sonrası hareket, tonus ve postüral kontrol, İnme tedavisinde Nörogelişimsel tedavi yaklaşımı (NGT): Bobath, temel özellikler ve prensipler
|
K2
|
5
|
NGT-Bobath ile klinik problem çözme yaklaşımı ve değerlendirme yöntemleri
|
K2
|
6
|
NGT-Bobath yaklaşımı ile değerlendirme uygulamaları ve vaka çalışması
|
K2
|
7
|
NGT- Bobath yaklaşımı ile pozisyonlama, gövde ve üst ekstremite tedavisi ve mobilizasyon yöntemleri
|
K3
|
8
|
NGT- Bobath yaklaşımı ile alt ekstremite tedavisi, denge ve yürüme eğitimi, vaka çalışmaları
|
K3
|
9
|
NGT-Bobath ile değerlendirme prensipleri
|
K3
|
10
|
NGT-Bobath yaklaşımı ile serebral palside değerlendirme prensipleri
|
K4
|
11
|
NGT-Bobath yaklaşımı ile serebral palside postüral reaksiyon, kaba ve ince motor fonksiyonlar, gövde kontrolü, ambulasyon, yürüme ve üst ekstremite fonksiyonlarının geliştirilmesine yönelik uygulamalar
|
K4
|
12
|
NGT-Bobath yaklaşımı ile çocuklarda düzeltme, denge ve koruyucu reaksiyonları ve hareketlerin fasilitasyonu, poziyonlama, prensipleri ve uygulanması
|
K4
|
13
|
NGT-Bobath yaklaşımı ile, yardımcı araç gereç, ekipman, diğer tedavi yöntemleri ile entegre edilmesine dayalı rehabilitasyon sürecinde klinik karar verme
|
K5
|
14
|
NGT-Bobath yaklaşımı ile pediatrik olgu çalışması
|
K5
|