ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ebelikte Temel İlke ve Uygulamalar I EBE101 GÜZ 3+6 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ebelik mesleğinin tanımını, özelliklerini ve tarihsel gelişimini kavrar.
    2-Ebelik mesleğinin çalışma koşulllarını, görev yetki ve sorumluluklarını bilir.
    3-Uluslararası ebelik felsefesini, etik kodlarını, vizyonunu ve misyonunu tanımlar.
    4-Hasta ve sağlık çalışanı haklarını bilir.
    5-Ebelik süreci için gerekli temel kavramları, ilke ve uygulamaları kavrar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)149126
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2021020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011010
    Diğer 20155
    Toplam İş Yükü(Saat)   189
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,3 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ebeliğe giriş, ebelik andı, ebelik mesleğinin tanımı ve özellikleri, laboratuvarın tanıtımı Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanma
    2 Türkiye de ve Dünyada ebelik mesleğinin tarihsel gelişimi Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanma
    3 Ebelikte temel kavramlar (İnsan, sağlık çevre, kadın), Temel insan gereksinimleri ve günlük yaşam aktiviteleri Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanma
    4 Günümüzde ebenin çalışma koşulları, profesyonel rolleri, görev, yetki ve sorumlulukları, Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanma
    5 Ebelikte iletişim ve örgütlenmenin önemi Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanma
    6 Türkiye de sağlık hizmetlerinin gelişimi ve sağlık hizmetleri gelişiminde ebenin rolü Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanma
    7 Ebelik mesleğinin vizyonu ve misyonu Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanma
    8 Uluslararası ebelik felsefesi ve etik kodları Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanma
    9 Ebelik sürecinde önemli kavramlar (değişim yaratma, farkındalık, bağımlılık, bağımsızlık, mahremiyet, anksiyete, korku, stress) Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanma
    10 Ebelik sürecinde önemli kavramlar, (beden imajı, homeostasis, adaptasyon, güç güçsüzlük, kayıp, ümit, ümitsizlik) ölüm, yas kavramları) Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanma
    11 Hasta ve sağlık çalışanı güvenliği, hasta kabulü ve hasta ünitesi Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanma
    12 Enfeksiyon kontrolü ve asepsi uygulamaları, kişisel hijyen ve uygulamaları Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanma
    13 Vücut mekaniği ve pozisyonlar Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanma
    14 Yaşam bulgularının alınması Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanma
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Sevilay Ergün Arslanlı
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi Sakine Yılmaz Dr. Öğr. Üyesi Demet Aktaş
    Kaynaklar Karaçam Z. Çoban A. Taşpınar A. (2018) Ebelik Uygulamaları Rehberler ve Değerlendirme, Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. 2018 Ankara Bryar R. Sinclair M. (2017) Ebelik Uygulamaları için Teori, Alter Yayıncılık. Rek. Org. Ltd. Şti 2017 Ankara Beydilli E. (2013) Ebeliğin Dünü ve Bugünü, Alter Yayıncılık. Rek. Org. Ltd. Şti 2013 Ankara AY A. Ertem, Ü. Özcan N. Ören B. Işık R. Sarvan S. (2008) Temel Hemşirelik, Kavramlar, İlkeler, Uygulamalar Lewis L. (2015) Fundamentals of Midwifery: A Textbook for Students, Wiley-Blackweell. Öz F. Sağlık Alanında Temel Kavramlar. İmaj İç ve Dış Ticaret A.Ş. 2004, Ankara. Birol L. Hemşirelik Süreci, Hemşirelik Bakımında Sistematik Yaklaşım, 2011. Ay, F. ve ark. Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler, Ed.: Fatma Akça Ay, 1. Baskı, Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul, 2013.
    Yardımcı Kitap Karaçam Z. Çoban A. Taşpınar A. (2018) Ebelik Uygulamaları Rehberler ve Değerlendirme, Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. 2018 Ankara Bryar R. Sinclair M. (2017) Ebelik Uygulamaları için Teori, Alter Yayıncılık. Rek. Org. Ltd. Şti 2017 Ankara Beydilli E. (2013) Ebeliğin Dünü ve Bugünü, Alter Yayıncılık. Rek. Org. Ltd. Şti 2013 Ankara AY A. Ertem, Ü. Özcan N. Ören B. Işık R. Sarvan S. (2008) Temel Hemşirelik, Kavramlar, İlkeler, Uygulamalar Lewis L. (2015) Fundamentals of Midwifery: A Textbook for Students, Wiley-Blackweell. Öz F. Sağlık Alanında Temel Kavramlar. İmaj İç ve Dış Ticaret A.Ş. 2004, Ankara. Birol L. Hemşirelik Süreci, Hemşirelik Bakımında Sistematik Yaklaşım, 2011. Ay, F. ve ark. Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler, Ed.: Fatma Akça Ay, 1. Baskı, Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul, 2013.
    Dersin Amacı Öğrencilerin, ebelik mesleğinin tanımını, özelliklerini, tarihsel gelişimi, değerleri, sorumlulukları ile birlikte temel kavram ve ilkelerini öğrenmesi, ebeliğin sağlık ekibi içindeki yeri ve önemine ve ebelikte temel kavram ve ilkelere özgü bilgi beceri ve tutumları kazanması beklenmektedir.
    Dersin İçeriği Ebelik mesleğinin tanımı ve sosyolojik özellikleri, Dünya da ve Türkiye de tarihsel gelişimi, ebenin görev yetki ve sorumlulukları, ebelikte temel kavram ve ilkeleri, temel insan gereksinimlerini ve günlük yaşam aktivitelerini, iletişim ve örgütlenmenin önemi, uluslararası ebelik felsefesi ve etik kodları, ebelik mesleğinin vizyonu ve misyonu, ebenin çalışma koşulları, ebelik sürecine ilişkin önemli kavramlar ve uygulamalar
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ebelik eğitiminde temel kavramları tanıma, önemini anlama, formülize etme, çözme ve edindiği bilgileri yaşam boyu uygulama becerisine sahiptir. 4
    2 Mesleğin mevzuat, etik, ilke ve standartlarını anlar ve uygulamalarını bu doğrultuda yapar. 5
    3 Sağlığın korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesini sağlayacak izlemler ve hizmetleri yapabilecek bilgi ve beceriye sahiptir. 5
    4 Uygulamalarını güncel bilimsel kanıtlar, teknolojik gelişmeler ve güncel sağlık politikaları ışığında kültüre duyarlı şekilde gerçekleştirir. Mezuniyet öncesi ve sonrası alanlarıyla ilgili sürekli eğitim faaliyetlerini sürdürür, araştırmalara katılır, projelerde görev alır ve kanıta dayalı araştırma sonuçlarının hayata geçmesi için çalışır. 4
    5 Disiplinlerarası takım çalışması yapabilme yeteneğine sahiptir ve etkin yazılı/sözlü iletişim/sunum becerisini gerçekleştirir. 5
    6 Kadın, yenidoğan, çocuk ve aileye bütüncül yaklaşım doğrultusunda hizmet verebilecek bilgi ve beceriye sahiptir. -
    7 Pozitif ebeveynliği desteklemek için kadın, aile ve topluma sağlık eğitimi - hizmeti sunar ve danışmanlık yapar. -
    8 Gebelik, travay, doğum süreçlerinde güvenli koşulları sağlar, kendi sorumluluğunda doğum yaptırır, acil ve riskli durumları yönetir ve uygun yaklaşımlarda bulunur. -
    9 Gebeliğin sonlandırılması ya da kaybı durumunda ulusal yasa, yönetmelik ve prosedürlere uygun biçimde bireyselleştirilmiş bakım sunabilecek bilgi ve beceriye sahiptir. -
    10 Normal ve riskli doğum sonrası kadın, yenidoğan ve ailenin adaptasyonu için nitelikli bakım sağlar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster