Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İlaç Uygulamaları
|
K1, K2, K3, YK1, YK2
|
2
|
Sıvı-elektrolit Dengesi
|
K1, K2, K3, K4
|
3
|
Kan ve Kan Ürünleri Transfüzyonu
|
K1, K2, K3, K4
|
4
|
Hareket Gereksinimi,
|
K1, K2, YK1
|
5
|
Solunum Sistemi ve Uygulamaları I
|
K3, K4, YK1, YK2
|
6
|
Solunum Sistemi ve Uygulamaları II
|
K3, K4, YK1, YK2
|
7
|
Bireysel Hijyen ve Uygulamaları
|
K1, K2
|
8
|
Sıcak-Soğuk Uygulamaları ve Yara bakımı
|
K1, YK1, YK2
|
9
|
Beslenme Gereksinimi ve Uygulamaları,
|
K1, K2
|
10
|
Üriner Sistem ve Uygulamaları I
|
K3, K4
|
11
|
Üriner Sistem ve Uygulamaları II
|
K3, K4
|
12
|
Ebelik Bakım Süreci, Klinik Uygulama ve NANDA Tanıları I
|
K1, K2, K3, YK1, YK2
|
13
|
Ebelik Bakım Süreci, Klinik Uygulama ve NANDA Tanıları II
|
K1. K2. K3, K4, YK1, YK2
|
14
|
Ebelik Bakım Süreci, Klinik Uygulama ve NANDA Tanıları III
|
K1. K2. K3, K4, YK1, YK2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Sevilay ERGÜN ARSLANLI
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Arş. Gör. Ebru CERAN
|
Kaynaklar
|
K1. Perry, A., ve Potter, P. (2011). Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri, Çeviri Editörleri: Aştı, T. A., ve Karadağ, A. 1. Baskı, Adana: Nobel Tıp Kitabevi. K2 Pamela, L. (2015). Klinik Hemşirelik Becerileri. Bir Hemşirelik Süreci Yaklaşımı. Ed.: Bektaş, H. Lippincott Williams&Wilkins. K3. Akyol, A. (2009). Klinik Beceriler Sağlığın Değerlendirilmesi, Hasta Bakımı ve Takibi, Ed.: Sabuncu, N., ve Ay, F. A. İstanbul: Nobel Tıp Kitapevi. K4. Turgay, A. (2013). Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler, Ed.: Ay, F. A. 1. Baskı, İstanbul: Nobel Tıp Kitapevleri.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Birol, L. (2016). Hemşirelik Süreci, Hemşirelik Bakımında Sistematik Yaklaşım. 10. Baskı, Ankara: Akademisyen Kitabevi. YK2. Öz, F. (2004). Sağlık Alanında Temel Kavramlar. 1. Baskı, Ankara: İmaj İç ve Dış Ticaret A.Ş.
|
Dersin Amacı
|
Ögrencilerin, ebeliğin felsefesi ile temel ilke ve uygulamalarını öğrenmesi, ebenin sağlık ekibi içindeki yeri ve önemine ve ebelik esaslarına özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanması beklenmektedir.
|
Dersin İçeriği
|
Bireyin hareket gereksinimi, beslenme gereksinimi ve uygulamaları, bireysel hijyen ve uygulamaları, ilaç uygulamaları, solunum sistemi ve uygulamaları, kalp-akciğer sesleri, sıvı- elektrolit dengesi, invaziv girişimler, sindirim sistemi ve uygulamaları, bağırsak sesleri, sıcak-soğuk uygulamalar, yara bakımı, ameliyat öncesi ve sonrası bakım, ebelik süreci.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ebelik eğitiminde temel kavramları tanıma, önemini anlama, formülize etme, çözme ve edindiği bilgileri yaşam boyu uygulama becerisine sahiptir.
|
5
|
2
|
Mesleğin mevzuat, etik, ilke ve standartlarını anlayarak uygulamalarını bu doğrultuda yapar.
|
4
|
3
|
Sağlığın korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesini sağlayacak izlemler ve hizmetleri yapabilecek bilgi ve beceriye sahiptir.
|
3
|
4
|
Mezuniyet öncesi ve sonrası alanlarıyla ilgili sürekli eğitim faaliyetleri sürdürür.
|
1
|
5
|
Disiplinlerarası takım çalışması yaparak etkin yazılı/sözlü iletişim/sunum becerisini gerçekleştirir.
|
1
|
6
|
Kadın, yenidoğan, çocuk ve aileye bütüncül yaklaşım doğrultusunda hizmet verebilecek bilgi ve beceriye sahiptir.
|
-
|
7
|
Pozitif ebeveynliği desteklemek için kadın, aile ve topluma sağlık eğitimi - hizmeti ve danışmanlığı yapar.
|
-
|
8
|
Gebelik, doğum ve doğum süreçlerinde güvenli koşullar sağlar, kendi sorumluluğunda doğum yapar, acil ve riskli durumları yönetir ve uygun yaklaşımları benimser.
|
-
|
9
|
Gebeliğin sonlandırılması ya da kaybı durumunda ulusal yasa, yönetmelik ve prosedürlere uygun biçimde bireyselleştirilmiş bakım sunabilecek bilgi ve beceriye sahiptir.
|
-
|
10
|
Normal ve riskli doğum sonrası kadın, yeni doğan ve ailenin adaptasyonu için nitelikli bakım sağlar.
|
-
|