Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kadın Sağlığına Giriş, Ülkemizde Kadın Sağlığı Kadınla İlgili Yapılan Uluslar Arası Toplantılar
|
Taşkın L., Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, IV.Baskı, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara, 2000.
|
2
|
Üreme Sistemi Anatomisi
|
Taşkın L., Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, IV.Baskı, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara, 2000.
|
3
|
Üreme Sistemi Anatomisi
|
Taşkın L., Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, IV.Baskı, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara, 2000.
|
4
|
Üreme Sistemi Fizyolojisi
|
Taşkın L., Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, IV.Baskı, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara, 2000.
|
5
|
Üreme Sistemi Fizyolojisi
|
Taşkın L., Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, IV.Baskı, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara, 2000.
|
6
|
Gebeliğin Fizyolojisi
|
Taşkın L., Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, IV.Baskı, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara, 2000.
|
7
|
Gebeliğin Fizyolojisi
|
Taşkın L., Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, IV.Baskı, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara, 2000.
|
8
|
Gebelikte Annenin Fizyolojisi
|
Taşkın L., Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, IV.Baskı, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara, 2000.
|
9
|
Gebelikte Annenin Fizyolojisi
|
Taşkın L., Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, IV.Baskı, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara, 2000.
|
10
|
Normal Doğum Öncesi Dönem ve Uygulaması
|
Taşkın L., Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, IV.Baskı, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara, 2000.
|
11
|
Doğum Öncesi Dönem
|
Taşkın L., Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, IV.Baskı, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara, 2000.
|
12
|
Gebelikte Sık Görülen Rahatsızlıklar ve Uygulamalar
|
Taşkın L., Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, IV.Baskı, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara, 2000.
|
13
|
Fetal Sağlığın Değerlendirilmesi
|
Taşkın L., Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, IV.Baskı, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara, 2000.
|
14
|
Gebelik Sırasında Maternal ve Fetal Sağlığın Yükseltilmesi
|
Taşkın L., Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, IV.Baskı, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara, 2000.
|
Ön Koşul
|
Dersi alttan alanlar hariç olmak üzere, devam zorunludur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Demet AKTAŞ
Dr. Öğr. Üyesi Sakine YILMAZ
Öğr. Gör. Sevilay Ergun ARSLANLI
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğr. Üyesi Demet AKTAŞ
Dr. Öğr. Üyesi Sakine YILMAZ
Öğr. Gör. Sevilay Ergun ARSLANLI
|
Kaynaklar
|
1. Taşkın L., Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, IV.Baskı, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara, 2000.
2. Kişnişçi H., Temel Kadın Hastalıkları ve Doğum Bilgisi, Güneş Kitabevi, Ankara, 1996.
3. Danfort, Obstetrik ve Jinekoloji, Çeviri: Erez R., 7.Edisyon, Yüce Yayım, İstanbul, 1997.
4. Arısan K.: Propedötik Kadın-Doğum, Nobel Tıp Kitapevleri, II. Baskı, İstanbul, 1997.
5. Coşkun A., Karanisoğlu, H.: Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 1993.
|
Yardımcı Kitap
|
1. Taşkın L., Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, IV.Baskı, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara, 2000.
2. Kişnişçi H., Temel Kadın Hastalıkları ve Doğum Bilgisi, Güneş Kitabevi, Ankara, 1996.
3. Danfort, Obstetrik ve Jinekoloji, Çeviri: Erez R., 7.Edisyon, Yüce Yayım, İstanbul, 1997.
4. Arısan K.: Propedötik Kadın-Doğum, Nobel Tıp Kitapevleri, II. Baskı, İstanbul, 1997.
5. Coşkun A., Karanisoğlu, H.: Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 1993.
|
Dersin Amacı
|
Öğrenciye anne ve fetüs sağlığını korumak ve geliştirmek için normal gebelik sürecini ve bu süreçteki kendi rollerini benimsetmek
|
Dersin İçeriği
|
Doğurganlık ve kadın sağlığı; üreme sistemi anatomisi; üreme sistemi fizyolojisi; gametogenezis; gebeliğin oluşumu; embriyonel dönem-fetal dönem; fetal membranlar ve plasenta; gebelikte fizyolojik, sosyo-psikolojik değişiklikler; gebeliği tanılama; perinatal dönemde ebenin rolü.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ebelik eğitiminde temel kavramları tanıma, önemini anlama, formülize etme, çözme ve edindiği bilgileri yaşam boyu uygulama becerisine sahiptir.
|
5
|
2
|
Mesleğin mevzuat, etik, ilke ve standartlarını anlar ve uygulamalarını bu doğrultuda yapar.
|
4
|
3
|
Sağlığın korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesini sağlayacak izlemler ve hizmetleri yapabilecek bilgi ve beceriye sahiptir.
|
-
|
4
|
Uygulamalarını güncel bilimsel kanıtlar, teknolojik gelişmeler ve güncel sağlık politikaları ışığında kültüre duyarlı şekilde gerçekleştirir. Mezuniyet öncesi ve sonrası alanlarıyla ilgili sürekli eğitim faaliyetlerini sürdürür, araştırmalara katılır, projelerde görev alır ve kanıta dayalı araştırma sonuçlarının hayata geçmesi için çalışır.
|
4
|
5
|
Disiplinlerarası takım çalışması yapabilme yeteneğine sahiptir ve etkin yazılı/sözlü iletişim/sunum becerisini gerçekleştirir.
|
-
|
6
|
Kadın, yenidoğan, çocuk ve aileye bütüncül yaklaşım doğrultusunda hizmet verebilecek bilgi ve beceriye sahiptir.
|
5
|
7
|
Pozitif ebeveynliği desteklemek için kadın, aile ve topluma sağlık eğitimi - hizmeti sunar ve danışmanlık yapar.
|
5
|
8
|
Gebelik, travay, doğum süreçlerinde güvenli koşulları sağlar, kendi sorumluluğunda doğum yaptırır, acil ve riskli durumları yönetir ve uygun yaklaşımlarda bulunur.
|
5
|
9
|
Gebeliğin sonlandırılması ya da kaybı durumunda ulusal yasa, yönetmelik ve prosedürlere uygun biçimde bireyselleştirilmiş bakım sunabilecek bilgi ve beceriye sahiptir.
|
5
|
10
|
Normal ve riskli doğum sonrası kadın, yenidoğan ve ailenin adaptasyonu için nitelikli bakım sağlar.
|
5
|