ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ruh Sağlığı EBE205 GÜZ 2+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ruh sağlığını ve normal olmayan belirtileri erken dönemde değerlendirir.
    2-Gebelik ve lohusalık döneminde yaşanabilecek ruhsal değişiklikleri açıklar.
    3-Yeni gelişmeleri izleme, araştırma ve incelemenin önemini açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler1012020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011414
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   114
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,8 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dünyada ve Türkiye de Ruh Sağlığı Kadın Ruh Sağlığı ve Temel Kavramlar K1- Çam O, Engin E (2014) Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı, İstanbul Tıp Kitabevi. K2- Öztürk O (2015) Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, Nobel Tıp Kitabevi.
    2 Psikiyatri tarihçesi, felsefesi, rol ve sorumlulukları K1-Çam O, Engin E (2014) Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı, İstanbul Tıp Kitabevi. K2-Öztürk O (2015) Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, Nobel Tıp Kitabevi.
    3 Ruhsal durum muayenesi ve görüşme K1-Çam O, Engin E (2014) Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı, İstanbul Tıp Kitabevi. K2-Öztürk O (2015) Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, Nobel Tıp Kitabevi.
    4 Davranışın nörobiyolojik ve psikodinamik temelleri K1-Çam O, Engin E (2014) Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı, İstanbul Tıp Kitabevi. K2-Öztürk O (2015) Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, Nobel Tıp Kitabevi.
    5 Anksiyete bozukluğu olan birey ve ebelik yaklaşımı K1-Çam O, Engin E (2014) Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı, İstanbul Tıp Kitabevi. K2-Öztürk O (2015) Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, Nobel Tıp Kitabevi.
    6 Duygu durum bozukluğu olan birey ve ebelik yaklaşımı K1-Çam O, Engin E (2014) Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı, İstanbul Tıp Kitabevi. K2-Öztürk O (2015) Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, Nobel Tıp Kitabevi.
    7 Cinsel İşlev ve Cinsel Kimlik Bozuklukları ve ebelik yaklaşımı K1-Çam O, Engin E (2014) Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı, İstanbul Tıp Kitabevi. K2-Öztürk O (2015) Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, Nobel Tıp Kitabevi.
    8 Ara Sınav
    9 Cinsel İşlev ve Cinsel Kimlik Bozuklukları ve ebelik yaklaşımı K1-Çam O, Engin E (2014) Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı, İstanbul Tıp Kitabevi. K2- Öztürk O (2015) Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, Nobel Tıp Kitabevi.
    10 Nöropsikiyatrik Açıdan HIV/ AIDS K1-Çam O, Engin E (2014) Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı, İstanbul Tıp Kitabevi. K2-Öztürk O (2015) Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, Nobel Tıp Kitabevi.
    11 Gebelik ve Postpartum Dönemde Psikolojik ve Psikiyatrik Sorunlar ve ebelik yaklaşımı K1-Çam O, Engin E (2014) Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı, İstanbul Tıp Kitabevi. K2-Öztürk O (2015) Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, Nobel Tıp Kitabevi.
    12 Yeme ve uyku bozukluğu olan birey ve ebelik yaklaşımı K1-Çam O, Engin E (2014) Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı, İstanbul Tıp Kitabevi. K2-Öztürk O (2015) Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, Nobel Tıp Kitabevi.
    13 Bebek, Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Bozuklukları ve ebelik yaklaşımı K1-Çam O, Engin E (2014) Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı, İstanbul Tıp Kitabevi. K2-Öztürk O (2015) Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, Nobel Tıp Kitabevi.
    14 Psikiyatrik Sorunu Olan Birey İle Görüşme Teknikleri K1-Çam O, Engin E (2014) Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı, İstanbul Tıp Kitabevi. K2- Öztürk O (2015) Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, Nobel Tıp Kitabevi.
    15 Psikiyatride tedaviler ve ebenin rolü K1-Çam O, Engin E (2014) Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı, İstanbul Tıp Kitabevi. K2-Öztürk O (2015) Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, Nobel Tıp Kitabevi.
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Koordinatör Dr. Öğr. Üyesi Songül KAMIŞLI
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Songül Kamışlı

    Ders Yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi Songül KAMIŞLI
    Kaynaklar K1. Çam O, Engin E (2014) Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı, İstanbul Tıp Kitabevi. K2- Öztürk O (2015) Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, Nobel Tıp Kitabevi. K3- Benjamin, J. Sadock, M.D., Virginia, A. Sadock, M.D., (2015). Klinik Psikiyatri El Kitabı, 11. Baskı, Güneş Tıp Kitabevleri. K4. Ekşi, A.( 2011). Ben Hasta Değilim, Çocuk Sağlığı ve Hastalıklarının Psikososyal Yönü, Nobel Tıp Kitabevleri, 2. Baskı, Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1- Çam O, Engin E (2014) Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı, İstanbul Tıp Kitabevi. YK2-Öztürk O (2015) Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, Nobel Tıp Kitabevi. YK3- Benjamin, J. Sadock, M.D., Virginia, A. Sadock, M.D.(2015). Klinik Psikiyatri El Kitabı, 11. Baskı, Güneş Tıp Kitabevleri. YK4- Ekşi, A.(2011). Ben Hasta Değilim, Çocuk Sağlığı ve Hastalıklarının Psikososyal Yönü, Nobel Tıp Kitabevleri, 2. Baskı, Ankara.
    Dersin Amacı Ebelik öğrencilerinin; ruh sağlığı ve psikiyatrinin temel ilke, kavramlarını kavrama, karşılaştığı çocuk ve kadınlarda normalden sapma durumlarını belirleyebilme, bu alanda kazandığı bilgileri ve becerileri birey, aile ve toplumun ruh sağlığını koruma, sürdürme ve geliştirmede kullanmasını sağlamak.
    Dersin İçeriği Psikiyatri tarihçesi, felsefesi, rol ve sorumlulukları, Ruhsal durum muayenesi ve görüşme süreci, Davranışın nörobiyolojik ve psikodinamik temelleri, Anksiyete bozukluğu olan birey ve ebelik yaklaşımı, Duygu durum bozukluğu olan birey ve ebelik yaklaşımı, Gebelik ve postpartum dönemde olan kadınlardaki ruhsal değişiklikler ve ebelik yaklaşımı Şizofreni ve diğer psikotik bozukluğu olan birey ve ebelik yaklaşımı, Yeme ve uyku bozukluğu olan birey ve ebelik yaklaşımı, Sağlıklı yakın ilişkiler, cinsel yaşam ve psikoseksüel bozukluklar ve ebelik yaklaşımı, Kişilik bozukluğu olan birey ve ebelik yaklaşımı, Çocukluk dönemi ruh sağlığı ve hastalıklarında ebelik yaklaşımı , Konsültasyon-liyezon psikiyatrisi, Psikiyatride tedaviler ve ebenin rolü
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ebelik eğitiminde temel kavramları tanıma, önemini anlama, formülize etme, çözme ve edindiği bilgileri yaşam boyu uygulama becerisine sahiptir. 2
    2 Mesleğin mevzuat, etik, ilke ve standartlarını anlayarak uygulamalarını bu doğrultuda yapar. -
    3 Sağlığın korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesini sağlayacak izlemler ve hizmetleri yapabilecek bilgi ve beceriye sahiptir. -
    4 Mezuniyet öncesi ve sonrası alanlarıyla ilgili sürekli eğitim faaliyetleri sürdürür. 3
    5 Disiplinlerarası takım çalışması yaparak etkin yazılı/sözlü iletişim/sunum becerisini gerçekleştirir. -
    6 Kadın, yenidoğan, çocuk ve aileye bütüncül yaklaşım doğrultusunda hizmet verebilecek bilgi ve beceriye sahiptir. -
    7 Pozitif ebeveynliği desteklemek için kadın, aile ve topluma sağlık eğitimi - hizmeti ve danışmanlığı yapar. -
    8 Gebelik, travay, doğum süreçlerinde güvenli koşulları sağlar. -
    9 Kendi sorumluluğunda doğum yaptırır. -
    10 Acil ve riskli durumları yöneterek uygun yaklaşımlarda bulunur. -
    11 Gebeliğin sonlandırılması ya da kaybı durumunda ulusal yasa, yönetmelik ve prosedürlere uygun biçimde bireyselleştirilmiş bakım sunabilecek bilgi ve beceriye sahiptir. -
    12 Normal ve riskli doğum sonrası kadın, yeni doğan ve ailenin adaptasyonu için nitelikli bakım sağlar. -
    13 Uygulamalarını güncel bilimsel kanıtlar, teknolojik gelişmeler ve güncel sağlık politikaları ışığında kültüre duyarlı şekilde geliştirir. -
    14 Araştırmalara ve projelerde görev alarak kanıta dayalı araştırmaların hayata geçmesi için çalışır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster