ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ruh Sağlığı EBE205 GÜZ 2+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ruh sağlığını ve normal olmayan belirtileri erken dönemde değerlendirir.
    2-Gebelik ve lohusalık döneminde yaşanabilecek ruhsal değişiklikleri açıklar.
    3-Gebelik öncesi, gebelik dönemi ve doğum sonrası dönemde kadın ve aileyi psikososyal bakımdan değerlendirir.
    4-Yeni gelişmeleri izleme, araştırma ve incelemenin önemini açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012424
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   114
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,8 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ruh sağlığının önemi ve ebelik mesleği ile ilişkisi K1-Bölüm 1, K3-Bölüm1
    2 Gebelik döneminde görülen normal ruhsal değişimler K1-Bölüm 2, K2-Bölüm 1
    3 Gebelik dönemi boyunca ruhsal değişimler ve değişime uyum sağlamada ebenin rolleri K2-Bölüm-Bölüm 3
    4 Lohusalık döneminde görülen ruhsal sorunlar ve pospartum depresyon K1-Bölüm 4-K2-Bölüm 1
    5 Doğum sonu görülen pospartum depresyon ve psikoz K1-Bölüm 5-K2-Bölüm1
    6 Anksiyete bozuklukları K1-Bölüm 6, K3-Bölüm 5, YK 1-Bölüm 5
    7 Somatoform ve obsesif kompulsif bozukluklar ve tedavileri K1-Bölüm6, K2-Bölüm1, K3-Bölüm 4
    8 Madde Bağımlılığı ve tedavileri K1-Bölüm 7-K3-Bölüm 6
    9 Ruhsal hastalıkların iyileştirilmesi ve tedavi yaklaşımları K1-Bölüm 6-7, K2-Bölüm 4-YK1 Bölüm 6
    10 Çocuk istismarı ve ihmali K3-Bölüm 6, K2-Bölüm4
    11 İstismar ve İhmal sorunlarına yaklaşım ve iyileştime K3-Bölüm 6, -K2-Bölüm 4, YK1-Bölüm 7
    12 Kadına şiddet ve şiddetin önlenmesi K2-Bölüm 5
    13 Sivil toplum kuruluşları K1-Bölüm 8
    14 Ruh sağlığının korunması ve ruh sağlığı yasası K1-Bölüm 9
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Songül KAMIŞLI
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Doç. Dr. Songül KAMIŞLI
    Kaynaklar K1. Öztürk O, Uluşahin A (2008). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Pegem, Ankara. K2. Çevik A, Alan S (2019). Ebelere Yönelik Ruh Sağlığı ve Hastalıkları (Editör: Sultan Alan), Akademisyen Kitabevi, Adana. K3.Buldukoğlu K ve diğ. (1996). (Editör Nebahat Kum) Psikiyatri Hemşireliği El Kitabı, Vehbi koç Vakfı Yayınları no: 13, Birlik Ofset, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1. Çam O. Engin E. (2014). Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği: Bakım Sanatı, İstanbul Tıp Kitapevi, İstanbul.
    Dersin Amacı Bu ders, ebelik öğrencisine bakımda kullanacağı temel ruh sağlığı kavramlarını ve ruhsal durumdan sapmaları anlamasına ve alanında bu kavramları kullanmasına rehberlik etmektir.
    Dersin İçeriği Ruh sağlığının önemini tanımlar Gebelik döneminde ortaya çıkan ruhsal değişimleri değerlendirir Gebelik öncesi, gebelik dönemi ve doğum sonrası dönemde kadın ve aileyi psikososyal bakımdan değerlendirir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ebelik eğitiminde temel kavramları tanıma, önemini anlama, formülize etme, çözme ve edindiği bilgileri yaşam boyu uygulama becerisine sahiptir. 3
    2 Mesleğin mevzuat, etik, ilke ve standartlarını anlayarak uygulamalarını bu doğrultuda yapar. 2
    3 Sağlığın korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesini sağlayacak izlemler ve hizmetleri yapabilecek bilgi ve beceriye sahiptir. 4
    4 Mezuniyet öncesi ve sonrası alanlarıyla ilgili sürekli eğitim faaliyetleri sürdürür. 1
    5 Disiplinlerarası takım çalışması yaparak etkin yazılı/sözlü iletişim/sunum becerisini gerçekleştirir. 3
    6 Kadın, yenidoğan, çocuk ve aileye bütüncül yaklaşım doğrultusunda hizmet verebilecek bilgi ve beceriye sahiptir. 3
    7 Pozitif ebeveynliği desteklemek için kadın, aile ve topluma sağlık eğitimi - hizmeti ve danışmanlığı yapar. 3
    8 Gebelik, doğum ve doğum süreçlerinde güvenli koşullar sağlar, kendi sorumluluğunda doğum yapar, acil ve riskli durumları yönetir ve uygun yaklaşımları benimser. 1
    9 Gebeliğin sonlandırılması ya da kaybı durumunda ulusal yasa, yönetmelik ve prosedürlere uygun biçimde bireyselleştirilmiş bakım sunabilecek bilgi ve beceriye sahiptir. 2
    10 Normal ve riskli doğum sonrası kadın, yeni doğan ve ailenin adaptasyonu için nitelikli bakım sağlar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster