ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları EBE303 GÜZ 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Dünyadaki ve Türkiyedeki Çocuk Sağlığı Sorunlarını Mortalite ve Morbidite Yönünden Değerlendirir.
    2-Büyüme-gelişme kavramlarını kullanarak sağlıklı ve hasta çocuğu ayırt eder.
    3-Sık Karşılaşılan çocuk hastalıklarının fizyo-patolojik, psikolojik, sosyo-kültürel değerlendirmesini yapar.
    4-Hastalık durumlarında, çocuk ve aileyi destekleme ve bir bütün olarak ele alma becerisi kazanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   118
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,93 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Türkiye`de ve Dünyada Çocuk Sağlığı göstergeleri ve yorumlanması K1,K2,K5,K6: Bölüm-1
    2 Çocukluk Dönemlerinde Büyüme ve Gelişme K1: Bölüm-4,K2: Bölüm-3 ,K3: Bölüm-2
    3 Çocuk, Hastalık ve Hastane Ortamı K1: Bölüm-3, K2: Bölüm-6, K3: Bölüm-3
    4 Kronik ve Yaşamı Tehdit Edici/Ölümcül Hastalığı Olan Çocuk ve Ailesi K1: Bölüm-5,K2: Bölüm-7
    5 Çocukluk çağlarında beslenme-beslenme bozuklukları K1: Bölüm-19,K2: Bölüm-8
    6 Çocukluk Çağı Enfeksiyon Hastalıkları ve Bağışıklama K1: Bölüm-21,K2: Bölüm:10, K3: Bölüm-18, K4: Bölüm-10, K5: Bölüm-18
    7 Çocuklarda Sık Görülen Hastalıklar-1 K1: Bölüm: 19-20, K2: Bölüm: 15-16
    8 Çocuklarda Sık Görülen Hastalıklar-2 K1: Bölüm: 7-18, K2: Bölüm:15-18
    9 Çocuklarda Sık Görülen Hastalıklar-3 K1: Bölüm:8-10, K2: Bölüm:17-20
    10 Çocuklarda Sık Görülen Hastalıklar-4 K1: Bölüm:11-15, K2: Bölüm:19-20
    11 Çocuklarda Sık Görülen Hastalıklar-5 K2: Bölüm:23
    12 Çocuklarda Sık Görülen Hastalıklar-6 K2: Bölüm-24, K3: Bölüm:20
    13 Çocukluk Çağında Sık Görülen Kazalar ve Önlemler K2: Bölüm-9, K3: Bölüm-21
    14 Çocukluk Çağında Sık Görülen Kazalar ve İlkyardım K2: Bölüm-9, K3: Bölüm-21
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Özge DENİZ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları
    Kaynaklar K1. Çavuşoğlu H. (2019). Çocuk Sağlığı Hemşireliği. Cilt 1-2. Sistem Ofset Basımevi, Ankara. K2. Törüner E., Büyükgöneneç L. (2015).Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları, Göktuğ Yayıncılık, Amasya. K3. Conk Z, Başbakkal Z., Bal Yılmaz H., Bolışık B. (2013). Pediatri Hemşireliği, Akademisyen Tıp Kıtapevi, ,Ankara. K4. Savaşer, S., Yıldız, S. (2009). Hemşireler İçin Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi, İstanbul Tıp Kitabevi. K5. Etki-Genç, R., Özkan, H.(2020): Ebeler İçin Yenidoğan Sağlığı ve Hastalıkları, Anadolu Nobel tıp Kitabevleri, İstanbul. K6. Hockenberry, M., Wilson, D., Rodgers, C.C. (2017). Wong`s Essentials of Pediatric Nursing (Eds. Hockenberry M, Wilson D, Rodgers CC). 10th Edition, Elsevier, USA.
    Yardımcı Kitap YK1. Carpenito- Moyet, L.J. (2012) Hemşirelik Tanıları El Kitabı (Çev: F. Erdemir), Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul.
    Dersin Amacı 0-18 yaş çocuğun sağlıklı büyüme ve gelişme, iletişim, aile ve kültürel özellikleri ile çocuğun sağlığının korunması, yükseltilmesi ve hastalık durumunda yeniden sağlığının kazandırılması için gerekli alana özgü bilgi, beceri ve tutum kazandırmaktı
    Dersin İçeriği Türkiye`de ve Dünyada Çocuk Sağlığı göstergeleri ve yorumlanması; Çocukluk Dönemlerinde Büyüme ve Gelişme; Çocuk, Hastalık ve Hastane Ortamı; Kronik ve Yaşamı Tehdit Edici/Ölümcül Hastalığı Olan Çocuk ve Ailesi; Çocukluk çağlarında beslenme-beslenme bozuklukları; Aşılar; Çocuklarda Sık Görülen Hastalıklar; Çocuk İhmali ve İstismarı; Çocuklarda Sık Görülen Psiko-Sosyal Sorunlar Çocukluk Çağında Sık Görülen Kazalar ve Önlemler; Çocukluk Çağında Sık Görülen Kazalar ve İlkyardım
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ebelik eğitiminde temel kavramları tanıma, önemini anlama, formülize etme, çözme ve edindiği bilgileri yaşam boyu uygulama becerisine sahiptir. -
    2 Mesleğin mevzuat, etik, ilke ve standartlarını anlayarak uygulamalarını bu doğrultuda yapar. -
    3 Sağlığın korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesini sağlayacak izlemler ve hizmetleri yapabilecek bilgi ve beceriye sahiptir. 3
    4 Mezuniyet öncesi ve sonrası alanlarıyla ilgili sürekli eğitim faaliyetleri sürdürür. -
    5 Disiplinlerarası takım çalışması yaparak etkin yazılı/sözlü iletişim/sunum becerisini gerçekleştirir. -
    6 Kadın, yenidoğan, çocuk ve aileye bütüncül yaklaşım doğrultusunda hizmet verebilecek bilgi ve beceriye sahiptir. 3
    7 Pozitif ebeveynliği desteklemek için kadın, aile ve topluma sağlık eğitimi - hizmeti ve danışmanlığı yapar. 4
    8 Gebelik, doğum ve doğum süreçlerinde güvenli koşullar sağlar, kendi sorumluluğunda doğum yapar, acil ve riskli durumları yönetir ve uygun yaklaşımları benimser. -
    9 Gebeliğin sonlandırılması ya da kaybı durumunda ulusal yasa, yönetmelik ve prosedürlere uygun biçimde bireyselleştirilmiş bakım sunabilecek bilgi ve beceriye sahiptir. -
    10 Normal ve riskli doğum sonrası kadın, yeni doğan ve ailenin adaptasyonu için nitelikli bakım sağlar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster