Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Riskli Doğuma Giriş
|
Taşkın.L.,Yüksek Riskli Gebelik ve Doğum.Palme Yayıncılık,I.Baskı,Ankara 2002
|
2
|
Riskli Doğum Eylemi
|
Taşkın.L.,Yüksek Riskli Gebelik ve Doğum.Palme Yayıncılık,I.Baskı,Ankara 2002
|
3
|
Doğum Objesi ile İlgili Distosi
|
Taşkın.L.,Yüksek Riskli Gebelik ve Doğum.Palme Yayıncılık,I.Baskı,Ankara 2002
|
4
|
Makat Doğum
|
Taşkın.L.,Yüksek Riskli Gebelik ve Doğum.Palme Yayıncılık,I.Baskı,Ankara 2002
|
5
|
Makat Doğum
|
Taşkın.L.,Yüksek Riskli Gebelik ve Doğum.Palme Yayıncılık,I.Baskı,Ankara 2002
|
6
|
Annenin Psikolojisi İle İlgili Distosi Kaynak
|
Taşkın.L.,Yüksek Riskli Gebelik ve Doğum.Palme Yayıncılık,I.Baskı,Ankara 2002
|
7
|
Annenin Psikolojisi İle İlgili Distosi Kaynak
|
Taşkın.L.,Yüksek Riskli Gebelik ve Doğum.Palme Yayıncılık,I.Baskı,Ankara 2002
|
8
|
Preterm Eylem
|
Taşkın.L.,Yüksek Riskli Gebelik ve Doğum.Palme Yayıncılık,I.Baskı,Ankara 2002
|
9
|
Postterm Eylem
|
Taşkın.L.,Yüksek Riskli Gebelik ve Doğum.Palme Yayıncılık,I.Baskı,Ankara 2002
|
10
|
Amniyotik Mai Anomalileri
|
Taşkın.L.,Yüksek Riskli Gebelik ve Doğum.Palme Yayıncılık,I.Baskı,Ankara 2002
|
11
|
Doğum Eylemine İlişkin Girişimler
|
Taşkın.L.,Yüksek Riskli Gebelik ve Doğum.Palme Yayıncılık,I.Baskı,Ankara 2002
|
12
|
Doğum Eylemine İlişkin Girişimler
|
Taşkın.L.,Yüksek Riskli Gebelik ve Doğum.Palme Yayıncılık,I.Baskı,Ankara 2002
|
13
|
Doğum Sonu Kanamalar
|
Taşkın.L.,Yüksek Riskli Gebelik ve Doğum.Palme Yayıncılık,I.Baskı,Ankara 2002
|
14
|
Doğum Sonu Enfeksiyonlar
|
Taşkın.L.,Yüksek Riskli Gebelik ve Doğum.Palme Yayıncılık,I.Baskı,Ankara 2002
|
Ön Koşul
|
EBE 302 dersi almak için EBE 301 dersinden başarılı olunmalıdır.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Demet AKTAŞ
Dr. Öğr. Üyesi Sakine YILMAZ
Öğr. Gör. Sevilay Ergun ARSLANLI
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğr. Üyesi Demet AKTAŞ
Dr. Öğr. Üyesi Sakine YILMAZ
Öğr. Gör. Sevilay Ergun ARSLANLI
|
Kaynaklar
|
1. Taşkın ,L.,Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği,Geliştirilmiş,Sistem Ofset Matbaacılık,Ankara 2015
2. Taşkın.L.,Yüksek Riskli Gebelik ve Doğum.Palme Yayıncılık,I.Baskı,Ankara 2002
3. Cunningham fg, Gant NF, Leveno KJ, Gilstrap LC, Haulth JC, Wenstrom KD. Williams Obstetrics 21 Edition.McGraw-Hill companies 2001.
4. Lodermilk,D.,Perry,S.,Maternity & Women?s Health Care,Mosby Company,Eighth Editiion,Printed in the United States of America,2004.
5. Ed.Daloğlu T.,Görak G.,Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri,Nobel Tıp Kitabevleri Ltd.Şti.,İstanbul 2002
|
Yardımcı Kitap
|
1. Taşkın ,L.,Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği,Geliştirilmiş,Sistem Ofset Matbaacılık,Ankara 2015
2. Taşkın.L.,Yüksek Riskli Gebelik ve Doğum.Palme Yayıncılık,I.Baskı,Ankara 2002
3. Cunningham fg, Gant NF, Leveno KJ, Gilstrap LC, Haulth JC, Wenstrom KD. Williams Obstetrics 21 Edition.McGraw-Hill companies 2001.
4. Lodermilk,D.,Perry,S.,Maternity & Women?s Health Care,Mosby Company,Eighth Editiion,Printed in the United States of America,2004.
5. Ed.Daloğlu T.,Görak G.,Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri,Nobel Tıp Kitabevleri Ltd.Şti.,İstanbul 2002
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı öğrencinin, riskli doğum eyleminin seyri, doğumun evrelerine göre risk faktörleri, farklı prezentasyonlar, doğum sonu riskli durumlar, riski anne ve yenidoğan bakımı konularında bilgi,beceri ve tutum sahibi olmasını sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders, doğum eylemine ilişkin riskli durumlar, zor doğum eyleminin anne ve bebek açısından tehlikeleri, komplikasyonlu eylemde annenin desteklenmesi, preterm ve post-term doğumlar, doğum indüksiyonu, doğum eylemine ilişkin girişimler, riskli durumlarda ebelik bakımı, postpartum kanama ve yönetimi, doğum sonu dönemde sosyal destek ve önemi gibi konuları içerir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ebelik eğitiminde temel kavramları tanıma, önemini anlama, formülize etme, çözme ve edindiği bilgileri yaşam boyu uygulama becerisine sahiptir.
|
5
|
2
|
Mesleğin mevzuat, etik, ilke ve standartlarını anlar ve uygulamalarını bu doğrultuda yapar.
|
-
|
3
|
Sağlığın korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesini sağlayacak izlemler ve hizmetleri yapabilecek bilgi ve beceriye sahiptir.
|
-
|
4
|
Uygulamalarını güncel bilimsel kanıtlar, teknolojik gelişmeler ve güncel sağlık politikaları ışığında kültüre duyarlı şekilde gerçekleştirir. Mezuniyet öncesi ve sonrası alanlarıyla ilgili sürekli eğitim faaliyetlerini sürdürür, araştırmalara katılır, projelerde görev alır ve kanıta dayalı araştırma sonuçlarının hayata geçmesi için çalışır.
|
5
|
5
|
Disiplinlerarası takım çalışması yapabilme yeteneğine sahiptir ve etkin yazılı/sözlü iletişim/sunum becerisini gerçekleştirir.
|
-
|
6
|
Kadın, yenidoğan, çocuk ve aileye bütüncül yaklaşım doğrultusunda hizmet verebilecek bilgi ve beceriye sahiptir.
|
5
|
7
|
Pozitif ebeveynliği desteklemek için kadın, aile ve topluma sağlık eğitimi - hizmeti sunar ve danışmanlık yapar.
|
5
|
8
|
Gebelik, travay, doğum süreçlerinde güvenli koşulları sağlar, kendi sorumluluğunda doğum yaptırır, acil ve riskli durumları yönetir ve uygun yaklaşımlarda bulunur.
|
5
|
9
|
Gebeliğin sonlandırılması ya da kaybı durumunda ulusal yasa, yönetmelik ve prosedürlere uygun biçimde bireyselleştirilmiş bakım sunabilecek bilgi ve beceriye sahiptir.
|
5
|
10
|
Normal ve riskli doğum sonrası kadın, yenidoğan ve ailenin adaptasyonu için nitelikli bakım sağlar.
|
5
|