ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Aile ve Toplum Ebeliği EBE304 BAHAR 2+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Koruyucu sağlık hizmetlerinin amacını açıklar.
    2-Gebeyi aile ve çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
    3-Ailenin ve toplumun ihtiyaçlarını tanımlayarak girişimler planlar.
    4-Halk sağlığına yönelik olası riskleri saptar ve bunlara yönelik stratejileri kullanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)1400
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)148112
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   132
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,4 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Toplum Sağlığı Kavramı ve Toplum Sağlığında Ebenin Yeri Ülkemizde Yaşanan Güncel Toplumsal Sorunlar ve Ebelik Yaklaşımı (Covid-19 ve Deprem) K1- Bölüm 1.1
    2 Toplumu ve Aileyi Tanıma Veri Toplamak İçin Kullanılan Yöntemler Ebelikte Temel Kavramlar (Toplum, Çevre, İnsan, Sağlık, Hastalık) K1- Bölüm 1.2
    3 Demografi ve Toplum Sağlığı K1- Bölüm 1.2
    4 Topluma tanı koyma: Sağlık Ölçütleri K1- Bölüm 1.3
    5 Sağlığın Sosyal Belirleyecileri K1- Bölüm 1.4
    6 Ebelik Tarihi K1- Bölüm 2.1
    7 Toplum Tabanlı Ebelik Hizmetleri K1- Bölüm 3.2
    8 Hastane Tabanlı Ebelik Hizmetleri K1- Bölüm 3.3
    9 Kadın sağlığının önemi ve ebelik K1- Bölüm 6
    10 Cinsel Sağlık-Üreme Sağlığı-Aile Planlaması ve Ebelik K1- Bölüm 6.1
    11 Güvenli Annelik: Gebelik, Doğum ve Doğum Sonrası Dönemde Kadın K1- Bölüm 6.2
    12 Güvenli Annelik: Gebelik, Doğum ve Doğum Sonrası Dönemde Kadın K1- Bölüm 6.2
    13 Yenidoğan Sağlığı ve Ebelik K1- Bölüm 9
    14 Kanser Kontrolü ve Ebelik Jinekolojik Kanser Epidemiyolojisi Risk Faktörleri ve Ulusal Tarama Programları K1- Bölüm 13.2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Gökçe Banu ACAR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1.Özentürk MG, Yücel U, Meseri R. (2019), Ebelik ve Toplum Sağlığı, Ankara Nobel Tıp Kitabevi.
    Yardımcı Kitap YK1. Kubilay G ve Öztek Z .(2011). Toplum Sağlığı ve Hemsireliği, Palme Yayıncılık, Ankara.
    Dersin Amacı Öğrencilerin, halk sağlığının korunması ve yükseltilmesinde temel uygulamaları öğrenmesini ve uygulamasını, toplumu ve aile özelliklerini tanımak, toplumda en sık görülen dahili ve cerrahi hastalıkların gebeliğe etkisine ilişkin kavram, ilke, yöntem ve tekniklerle ilgili kuramsal bilgi ve beceri edinmesini, doğum öncesi, doğum ve doğum sonrası anne ve yenidoğanın bedensel, ruhsal ve sosyal sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesi için gerekli ebelik hizmetlerinin temel sağlık hizmetleri yaklaşımı içinde inceleyebilmesini ve bu konuda bilgi kazanmasını sağlamak.
    Dersin İçeriği Bu ders; Halk Sağlığının Tarihçesi - Temel Sağlık Hizmetlerinin Gelişimi - Sağlık Reformları, Ebelikte Örgütlenme - Ebelikte Kanıta Dayalı Uygulamalar, Demografi ve Sağlık ? Demografik Dönüşüm, Türkiye?de Aile Yapısı, Kültür ve Sağlık - Evlilik Öncesi Danışmanlık, Bağışıklama ile önlenebilen Hastalıklar ve Türkiye?de Bulaşıcı Hastalıklar, Koruyucu Onkoloji - Ebelik Bakım İşlevleri ve Ev Ziyareti, Bebek / Gebe muayenesi Demonstrasyon, Ana-Çocuk Sağlığı Eğitimi ve İletişimi,Ana-Çocuk Sağlığı Eğitimi ve İletişimi,. Sağlığı Koruma Önlemleri - Toplum Beslenmesi,Genetik Hastalıklar ve Genetik Danışma Aile İçi Şiddet-Cinsel İstismar, Halk Sağlığında Biyoistatistik Biliminin Yeri,Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması,Ebelikle İlgili Yasal Durum ve Mevzuat - Aile Sağlığı/Toplum Sağlığı Merkezi Yönetimi; konularını içermektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ebelik eğitiminde temel kavramları tanıma, önemini anlama, formülize etme, çözme ve edindiği bilgileri yaşam boyu uygulama becerisine sahiptir. 5
    2 Mesleğin mevzuat, etik, ilke ve standartlarını anlayarak uygulamalarını bu doğrultuda yapar. 5
    3 Sağlığın korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesini sağlayacak izlemler ve hizmetleri yapabilecek bilgi ve beceriye sahiptir. 5
    4 Mezuniyet öncesi ve sonrası alanlarıyla ilgili sürekli eğitim faaliyetleri sürdürür. 5
    5 Disiplinlerarası takım çalışması yaparak etkin yazılı/sözlü iletişim/sunum becerisini gerçekleştirir. 3
    6 Kadın, yenidoğan, çocuk ve aileye bütüncül yaklaşım doğrultusunda hizmet verebilecek bilgi ve beceriye sahiptir. 5
    7 Pozitif ebeveynliği desteklemek için kadın, aile ve topluma sağlık eğitimi - hizmeti ve danışmanlığı yapar. 5
    8 Gebelik, doğum ve doğum süreçlerinde güvenli koşullar sağlar, kendi sorumluluğunda doğum yapar, acil ve riskli durumları yönetir ve uygun yaklaşımları benimser. 4
    9 Gebeliğin sonlandırılması ya da kaybı durumunda ulusal yasa, yönetmelik ve prosedürlere uygun biçimde bireyselleştirilmiş bakım sunabilecek bilgi ve beceriye sahiptir. 5
    10 Normal ve riskli doğum sonrası kadın, yeni doğan ve ailenin adaptasyonu için nitelikli bakım sağlar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster