Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Danışman ile birlikte çalışma planının yapılması,
|
Literatür kaynakları
|
2
|
Tez Başlığı,
|
Literatür kaynakları
|
3
|
Etik Kurul ve kurum izinlerinin alınması,
|
Literatür kaynakları
|
4
|
Etik Kurul ve kurum izinlerinin alınması
|
Literatür kaynakları
|
5
|
Tezin Amaç ve Kapsamı Tartışılması,
|
Literatür kaynakları
|
6
|
Tezin Amaç ve Kapsamı Tartışılması,
|
Literatür kaynakları
|
7
|
Veri girişlerinin kontrolü,
|
Literatür kaynakları
|
8
|
Yöntem ve Gereç Çalışması,
|
Literatür kaynakları
|
9
|
Yöntem ve Gereç Çalışması,
|
Literatür kaynakları
|
10
|
İstatistik analizlerin yapılması,
|
Literatür kaynakları
|
11
|
Bulguların analizi,
|
Literatür kaynakları
|
12
|
Bulguların analizi,
|
Literatür kaynakları
|
13
|
Tartışmanın yazılması,
|
Literatür kaynakları
|
14
|
Kaynakların ve tezin genel kontrolü, Tez basımı.
|
Literatür kaynakları
|
Ön Koşul
|
Ebelik bölümü öğrencisi olmak.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Gülcihan Yıldırım
Doç. Dr. Demet Aktaş
Dr. Öğr. Üyesi Sakine Yılmaz
Dr. Öğr. Üyesi Gökçe Banu Acar Gül
Dr. Öğr. Üyesi Nilay Gökbulut
Öğr. Gör. Sevilay Ergün Arslanlı
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Prof. Dr. Gülcihan Yıldırım
Doç. Dr. Demet Aktaş
Dr. Öğr. Üyesi Sakine Yılmaz
Dr. Öğr. Üyesi Gökçe Banu Acar Gül
Dr. Öğr. Üyesi Nilay Gökbulut
Öğr. Gör. Sevilay Ergün Arslanlı
|
Kaynaklar
|
İnternet, literatür tarama.
|
Yardımcı Kitap
|
İnternet, literatür tarama.
|
Dersin Amacı
|
Ebelik öğrencisinin geçmiş dönemlerde edindiği, bilgi ve becerileri kullanarak bir araştırma projesini gerçekleştirmesi ve sunmasının sağlanmasıdır
|
Dersin İçeriği
|
Danışman ile birlikte çalışma planının yapılması,
Tez Başlığı,
Etik Kurul ve kurum izinlerinin alınması,
Etik Kurul ve kurum izinlerinin alınması,
Tezin Amaç ve Kapsamı Tartışılması,
Veri girişlerinin kontrolü,
Yöntem ve Gereç Çalışması,
Yöntem ve Gereç Çalışması,
İstatistik analizlerin yapılması,
Bulguların analizi,
Bulguların analizi,
Bulguların analizi,
Tartışmanın yazılması,
Kaynakların ve tezin genel kontrolü,
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ebelik eğitiminde temel kavramları tanıma, önemini anlama, formülize etme, çözme ve edindiği bilgileri yaşam boyu uygulama becerisine sahiptir.
|
-
|
2
|
Mesleğin mevzuat, etik, ilke ve standartlarını anlayarak uygulamalarını bu doğrultuda yapar.
|
2
|
3
|
Sağlığın korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesini sağlayacak izlemler ve hizmetleri yapabilecek bilgi ve beceriye sahiptir.
|
1
|
4
|
Mezuniyet öncesi ve sonrası alanlarıyla ilgili sürekli eğitim faaliyetleri sürdürür.
|
2
|
5
|
Disiplinlerarası takım çalışması yaparak etkin yazılı/sözlü iletişim/sunum becerisini gerçekleştirir.
|
-
|
6
|
Kadın, yenidoğan, çocuk ve aileye bütüncül yaklaşım doğrultusunda hizmet verebilecek bilgi ve beceriye sahiptir.
|
-
|
7
|
Pozitif ebeveynliği desteklemek için kadın, aile ve topluma sağlık eğitimi - hizmeti ve danışmanlığı yapar.
|
-
|
8
|
Gebelik, doğum ve doğum süreçlerinde güvenli koşullar sağlar, kendi sorumluluğunda doğum yapar, acil ve riskli durumları yönetir ve uygun yaklaşımları benimser.
|
-
|
9
|
Gebeliğin sonlandırılması ya da kaybı durumunda ulusal yasa, yönetmelik ve prosedürlere uygun biçimde bireyselleştirilmiş bakım sunabilecek bilgi ve beceriye sahiptir.
|
-
|
10
|
Normal ve riskli doğum sonrası kadın, yeni doğan ve ailenin adaptasyonu için nitelikli bakım sağlar.
|
-
|