Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Öğretimde temel kavramlar, öğretimi sınırlayan faktörler, öğretim süreci ve hedefler, öğretim öğeleri, iletişim süreci, öğretim ilkeleri, öğretimde strateji, metot ve teknikler, öğretim yöntemleri (metotlar), bireysel eğitim ve Eğitim öğretimde temel kavramlar
|
K1. Özvarış BŞ. (2016).Sağlığı Geliştirme Ve Sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara.
K2.Arslan S. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. Anı Yayınları, Ankara.
|
2
|
Öğrenme kuramları
|
K1. Özvarış BŞ. (2016).Sağlığı Geliştirme Ve Sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara.
K2.Arslan S. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. Anı Yayınları, Ankara.
|
3
|
Formal, informal, yaygın ve örgün eğitim kavramları
|
K1. Özvarış BŞ. (2016).Sağlığı Geliştirme Ve Sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara.
K2.Arslan S. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. Anı Yayınları, Ankara.
|
4
|
Öğretim ögeleri ve öğretim ortamı, teknoloji kullanımı
|
K1. Özvarış BŞ. (2016).Sağlığı Geliştirme Ve Sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara.
K2.Arslan S. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. Anı Yayınları, Ankara.
|
5
|
Öğrenme kavramı ve kişilerarası iletişim
|
K1. Özvarış BŞ. (2016).Sağlığı Geliştirme Ve Sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara.
K2.Arslan S. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. Anı Yayınları, Ankara.
|
6
|
Öğrenme -öğretme süreci ve hedeflerin belirlenmesi ve eğitim içeriğinin belirlenmesi ve planlanması
|
K1. Özvarış BŞ. (2016).Sağlığı Geliştirme Ve Sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara.
K2.Arslan S. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. Anı Yayınları, Ankara.
|
7
|
Sağlık eğitiminde kullanılan öğrenme-öğretme yöntemleri ve Sağlık eğitimim süreci ve basamakları
|
K1. Özvarış BŞ. (2016).Sağlığı Geliştirme Ve Sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara.
K2.Arslan S. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. Anı Yayınları, Ankara.
|
8
|
Sağlık eğitiminde kullanılan öğrenme-öğretme yöntemleri ve Sağlık eğitimim süreci ve basamakları
|
K1. Özvarış BŞ. (2016).Sağlığı Geliştirme Ve Sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara.
K2.Arslan S. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. Anı Yayınları, Ankara.
|
9
|
Etkili sunum yöntemleri ve özellikleri
|
K1. Özvarış BŞ. (2016).Sağlığı Geliştirme Ve Sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara.
K2.Arslan S. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. Anı Yayınları, Ankara.
|
10
|
Hizmet içi eğitim kavramı özellikleri
|
K1. Özvarış BŞ. (2016).Sağlığı Geliştirme Ve Sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara.
K2.Arslan S. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. Anı Yayınları, Ankara.
|
11
|
Yetişkin eğitimim ve özellikleri ve Eğitim-öğretim örnek sunumlar
|
K1. Özvarış BŞ. (2016).Sağlığı Geliştirme Ve Sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara.
K2.Arslan S. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. Anı Yayınları, Ankara.
|
12
|
Yaratıcılık, İşbirliğine Dayalı Öğrenme ve Grup eğitim uygulamaları
|
K1. Özvarış BŞ. (2016).Sağlığı Geliştirme Ve Sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara.
K2.Arslan S. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. Anı Yayınları, Ankara.
|
13
|
Eleştirel Düşünme ve Probleme dayalı öğretme- öğrenme
|
K1. Özvarış BŞ. (2016).Sağlığı Geliştirme Ve Sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara.
K2.Arslan S. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. Anı Yayınları, Ankara.
|
14
|
Doğuma Hazırlık Eğitim Yöntemleri
Antenatal Eğitim
Anne- Baba Okulları
Doğuma Destek Eğitimi
|
K1. Özvarış BŞ. (2016).Sağlığı Geliştirme Ve Sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara.
K2.Arslan S. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. Anı Yayınları, Ankara.
|
Ön Koşul
|
Derse devam zorunludur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Sevilay ERGÜN ARSLANLI
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1- Özvarış BŞ. (2016). Sağlığı Geliştirme Ve Sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara.
K2- Arslan S. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. Anı Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1- Özvarış BŞ. (2016). Sağlığı Geliştirme Ve Sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara.
YK2- Arslan S. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. Anı Yayınları, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Ebelik öğrencisinin, öğretim programı hazırlayıp bu program doğrultusunda öğretme aktivitelerini uygulamasını sağlamak ve yaratıcı öğretme projelerini yaşama geçirecek ortam oluşturmak.
Öğrencilerin, eğitim sürecinin tüm aşamalarına yönelik temel bilgi ve becerileri kazanması amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Eğitim süreci, öğrenme modelleri ve aşamaları ve sağlık eğitimi prensipleri,
Eğitim Teknolojisi ve Öğretim Yöntemleri, Yaratıcılık, İşbirliğine Dayalı Öğrenme, Eleştirel Düşünme, öğretimde teknoloji kullanımı, Grup eğitim uygulamaları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ebelik eğitiminde temel kavramları tanıma, önemini anlama, formülize etme, çözme ve edindiği bilgileri yaşam boyu uygulama becerisine sahiptir.
|
-
|
2
|
Mesleğin mevzuat, etik, ilke ve standartlarını anlayarak uygulamalarını bu doğrultuda yapar.
|
-
|
3
|
Sağlığın korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesini sağlayacak izlemler ve hizmetleri yapabilecek bilgi ve beceriye sahiptir.
|
3
|
4
|
Mezuniyet öncesi ve sonrası alanlarıyla ilgili sürekli eğitim faaliyetleri sürdürür.
|
4
|
5
|
Disiplinlerarası takım çalışması yaparak etkin yazılı/sözlü iletişim/sunum becerisini gerçekleştirir.
|
4
|
6
|
Kadın, yenidoğan, çocuk ve aileye bütüncül yaklaşım doğrultusunda hizmet verebilecek bilgi ve beceriye sahiptir.
|
2
|
7
|
Pozitif ebeveynliği desteklemek için kadın, aile ve topluma sağlık eğitimi - hizmeti ve danışmanlığı yapar.
|
3
|
8
|
Gebelik, doğum ve doğum süreçlerinde güvenli koşullar sağlar, kendi sorumluluğunda doğum yapar, acil ve riskli durumları yönetir ve uygun yaklaşımları benimser.
|
-
|
9
|
Gebeliğin sonlandırılması ya da kaybı durumunda ulusal yasa, yönetmelik ve prosedürlere uygun biçimde bireyselleştirilmiş bakım sunabilecek bilgi ve beceriye sahiptir.
|
-
|
10
|
Normal ve riskli doğum sonrası kadın, yeni doğan ve ailenin adaptasyonu için nitelikli bakım sağlar.
|
-
|