CANKIRI KARATEKIN UNIVERSITY Bologna Information System


  • Course Information
  • Course Title Code Semester Laboratory+Practice (Hour) Pool Type ECTS
    Education in Midwifery EBE405 FALL 2+0 C 2
    Learning Outcomes
    1-To explain the basic concepts and principles of teaching by combining with other information.
    2-To Provide the necessary conditions for effective group training.
    3-To plans in-service programs in midwifery services.
  • ECTS / WORKLOAD
  • ActivityPercentage

    (100)

    NumberTime (Hours)Total Workload (hours)
    Course Duration (Weeks x Course Hours)14228
    Classroom study (Pre-study, practice)14228
    Assignments0000
    Short-Term Exams (exam + preparation) 0000
    Midterm exams (exam + preparation)50155
    Project0000
    Laboratory 0000
    Final exam (exam + preparation) 50155
    Other 0000
    Total Workload (hours)   66
    Total Workload (hours) / 30 (s)     2,2 ---- (2)
    ECTS Credit   2
  • Course Content
  • Week Topics Study Metarials
    1 Basic concepts in teaching, factors limiting teaching, teaching process and objectives, teaching elements, communication process, teaching principles, teaching strategies, methods and techniques, teaching methods (methods), individual education and basic concepts in education. R1. Özvarış BŞ. (2016).Sağlığı Geliştirme Ve Sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. R2.Arslan S. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. Anı Yayınları, Ankara.
    2 Learning theories R1. Özvarış BŞ. (2016).Sağlığı Geliştirme Ve Sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. R2.Arslan S. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. Anı Yayınları, Ankara.
    3 Formal, informal, non-formal and formal education concepts R1. Özvarış BŞ. (2016).Sağlığı Geliştirme Ve Sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. R2.Arslan S. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. Anı Yayınları, Ankara.
    4 Teaching elements and teaching environment, use of technology R1. Özvarış BŞ. (2016).Sağlığı Geliştirme Ve Sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. R2.Arslan S. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. Anı Yayınları, Ankara.
    5 The concept of learning and interpersonal communication R1. Özvarış BŞ. (2016).Sağlığı Geliştirme Ve Sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. R2.Arslan S. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. Anı Yayınları, Ankara.
    6 Learning-teaching process and determining goals and determining and planning the educational content R1. Özvarış BŞ. (2016).Sağlığı Geliştirme Ve Sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. R2.Arslan S. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. Anı Yayınları, Ankara.
    7 Learning-teaching methods used in health education and Health education process and steps R1. Özvarış BŞ. (2016).Sağlığı Geliştirme Ve Sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. R2.Arslan S. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. Anı Yayınları, Ankara.
    8 Midterm exams
    9 Learning-teaching methods used in health education and Health education process and steps R1. Özvarış BŞ. (2016).Sağlığı Geliştirme Ve Sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. R2.Arslan S. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. Anı Yayınları, Ankara.
    10 Effective presentation methods and features R1. Özvarış BŞ. (2016).Sağlığı Geliştirme Ve Sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. R2.Arslan S. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. Anı Yayınları, Ankara.
    11 In-service training concept features R1. Özvarış BŞ. (2016).Sağlığı Geliştirme Ve Sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. R2.Arslan S. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. Anı Yayınları, Ankara.
    12 Adult education and its features and Education-training sample presentations R1. Özvarış BŞ. (2016).Sağlığı Geliştirme Ve Sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. R2.Arslan S. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. Anı Yayınları, Ankara.
    13 Creativity, Cooperative Learning and Group training practices R1. Özvarış BŞ. (2016).Sağlığı Geliştirme Ve Sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. R2.Arslan S. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. Anı Yayınları, Ankara.
    14 Critical Thinking and Problem-based teaching-learning R1. Özvarış BŞ. (2016).Sağlığı Geliştirme Ve Sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. R2.Arslan S. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. Anı Yayınları, Ankara.
    15 Preparation for Birth Training Methods Antenatal Training Mother-Father Schools Delivery Support Training R1. Özvarış BŞ. (2016).Sağlığı Geliştirme Ve Sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. R2.Arslan S. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. Anı Yayınları, Ankara.
    Prerequisites -
    Language of Instruction Turkish
    Coordinator Asst. Prof. Dr. Sakine YILMAZ Asst. Prof. Dr.Demet AKTAŞ
    Instructors -
    Assistants Asst. Prof. Dr. Sakine YILMAZ Asst. Prof. Dr.Demet AKTAŞ
    Resources R1- Özvarış BŞ. (2016). Sağlığı Geliştirme Ve Sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. R2- Arslan S. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. Anı Yayınları, Ankara.
    Supplementary Book AR1- Özvarış BŞ. (2016). Sağlığı Geliştirme Ve Sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. AR2- Arslan S. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. Anı Yayınları, Ankara.
    Goals To prepare a curriculum for midwifery students and to implement teaching activities in line with this program, and to create an environment where creative teaching projects are implemented. It is aimed that students acquire basic knowledge and skills for all stages of the education process.
    Content Educational process, learning models and stages and health education principles, Educational Technology and Teaching Methods, Creativity, Cooperative Learning, Critical Thinking, use of technology in teaching, Group education practices
  • Program Learning Outcomes
  • Program Learning Outcomes Level of Contribution
    1 Has the ability to recognize the basic concepts of midwifery education, to understand its importance, to formulate, to solve and to apply the knowledge acquired throughout life. 3
    2 Understands the legislation, ethics, principles and standards of the profession and makes its applications in this direction. 2
    3 Has the knowledge and skills to carry out follow-up and services to ensure the protection, maintenance and improvement of health. It develops its practices in a culture-sensitive manner in the light of current scientific evidence, technological developments and current health policies. -
    4 Continues continuous education activities in the fields before and after graduation, participates in research, takes part in projects and works for the implementation of evidence-based research. -
    5 Has the ability of interdisciplinary teamwork and performs effective written / oral communication / presentation skills. -
    6 Has the knowledge and skills to serve in line with holistic approach to women, newborn, children and family. -
    7 Provides health education - services and counseling to women, families and communities to support positive parenting. -
    8 It provides safe conditions during pregnancy, labor and delivery processes, gives birth under its own responsibility, manages emergency and risky situations and takes appropriate approaches. -
    9 Has the knowledge and skills to offer individualized care in accordance with national laws, regulations and procedures in case of termination or loss of pregnancy. -
    10 It provides qualified care for normal and risky postnatal women, newborns and family adaptation. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster