ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ebelikte Öğretim EBE405 GÜZ 2+0 Z 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğretime ilişkin temel kavram ve ilkeleri diğer bilgilerle birleştirerek açıklar.
    2-Etkin grup eğitimi yapabilmek için gerekli koşulları sağlar.
    3-Ebelik hizmetlerinde hizmet içi programlar planlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler25144
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)25133
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 50133
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   66
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,2 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   2
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Öğretimde temel kavramlar, öğretimi sınırlayan faktörler, öğretim süreci ve hedefler, öğretim öğeleri, iletişim süreci, öğretim ilkeleri, öğretimde strateji, metot ve teknikler, öğretim yöntemleri (metotlar), bireysel eğitim ve Eğitim öğretimde temel kavramlar K1. Özvarış BŞ. (2016).Sağlığı Geliştirme Ve Sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. K2.Arslan S. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. Anı Yayınları, Ankara.
    2 Öğrenme kuramları K1. Özvarış BŞ. (2016).Sağlığı Geliştirme Ve Sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. K2.Arslan S. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. Anı Yayınları, Ankara.
    3 Formal, informal, yaygın ve örgün eğitim kavramları K1. Özvarış BŞ. (2016).Sağlığı Geliştirme Ve Sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. K2.Arslan S. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. Anı Yayınları, Ankara.
    4 Öğretim ögeleri ve öğretim ortamı, teknoloji kullanımı K1. Özvarış BŞ. (2016).Sağlığı Geliştirme Ve Sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. K2.Arslan S. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. Anı Yayınları, Ankara.
    5 Öğrenme kavramı ve kişilerarası iletişim K1. Özvarış BŞ. (2016).Sağlığı Geliştirme Ve Sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. K2.Arslan S. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. Anı Yayınları, Ankara.
    6 Öğrenme -öğretme süreci ve hedeflerin belirlenmesi ve eğitim içeriğinin belirlenmesi ve planlanması K1. Özvarış BŞ. (2016).Sağlığı Geliştirme Ve Sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. K2.Arslan S. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. Anı Yayınları, Ankara.
    7 Sağlık eğitiminde kullanılan öğrenme-öğretme yöntemleri ve Sağlık eğitimim süreci ve basamakları K1. Özvarış BŞ. (2016).Sağlığı Geliştirme Ve Sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. K2.Arslan S. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. Anı Yayınları, Ankara.
    8 Sağlık eğitiminde kullanılan öğrenme-öğretme yöntemleri ve Sağlık eğitimim süreci ve basamakları K1. Özvarış BŞ. (2016).Sağlığı Geliştirme Ve Sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. K2.Arslan S. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. Anı Yayınları, Ankara.
    9 Etkili sunum yöntemleri ve özellikleri K1. Özvarış BŞ. (2016).Sağlığı Geliştirme Ve Sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. K2.Arslan S. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. Anı Yayınları, Ankara.
    10 Hizmet içi eğitim kavramı özellikleri K1. Özvarış BŞ. (2016).Sağlığı Geliştirme Ve Sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. K2.Arslan S. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. Anı Yayınları, Ankara.
    11 Yetişkin eğitimim ve özellikleri ve Eğitim-öğretim örnek sunumlar K1. Özvarış BŞ. (2016).Sağlığı Geliştirme Ve Sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. K2.Arslan S. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. Anı Yayınları, Ankara.
    12 Yaratıcılık, İşbirliğine Dayalı Öğrenme ve Grup eğitim uygulamaları K1. Özvarış BŞ. (2016).Sağlığı Geliştirme Ve Sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. K2.Arslan S. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. Anı Yayınları, Ankara.
    13 Eleştirel Düşünme ve Probleme dayalı öğretme- öğrenme K1. Özvarış BŞ. (2016).Sağlığı Geliştirme Ve Sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. K2.Arslan S. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. Anı Yayınları, Ankara.
    14 Doğuma Hazırlık Eğitim Yöntemleri Antenatal Eğitim Anne- Baba Okulları Doğuma Destek Eğitimi K1. Özvarış BŞ. (2016).Sağlığı Geliştirme Ve Sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. K2.Arslan S. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. Anı Yayınları, Ankara.
    Ön Koşul Derse devam zorunludur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Sevilay ERGÜN ARSLANLI
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1- Özvarış BŞ. (2016). Sağlığı Geliştirme Ve Sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. K2- Arslan S. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. Anı Yayınları, Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1- Özvarış BŞ. (2016). Sağlığı Geliştirme Ve Sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. YK2- Arslan S. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. Anı Yayınları, Ankara.
    Dersin Amacı Ebelik öğrencisinin, öğretim programı hazırlayıp bu program doğrultusunda öğretme aktivitelerini uygulamasını sağlamak ve yaratıcı öğretme projelerini yaşama geçirecek ortam oluşturmak. Öğrencilerin, eğitim sürecinin tüm aşamalarına yönelik temel bilgi ve becerileri kazanması amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Eğitim süreci, öğrenme modelleri ve aşamaları ve sağlık eğitimi prensipleri, Eğitim Teknolojisi ve Öğretim Yöntemleri, Yaratıcılık, İşbirliğine Dayalı Öğrenme, Eleştirel Düşünme, öğretimde teknoloji kullanımı, Grup eğitim uygulamaları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ebelik eğitiminde temel kavramları tanıma, önemini anlama, formülize etme, çözme ve edindiği bilgileri yaşam boyu uygulama becerisine sahiptir. -
    2 Mesleğin mevzuat, etik, ilke ve standartlarını anlayarak uygulamalarını bu doğrultuda yapar. -
    3 Sağlığın korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesini sağlayacak izlemler ve hizmetleri yapabilecek bilgi ve beceriye sahiptir. 3
    4 Mezuniyet öncesi ve sonrası alanlarıyla ilgili sürekli eğitim faaliyetleri sürdürür. 4
    5 Disiplinlerarası takım çalışması yaparak etkin yazılı/sözlü iletişim/sunum becerisini gerçekleştirir. 4
    6 Kadın, yenidoğan, çocuk ve aileye bütüncül yaklaşım doğrultusunda hizmet verebilecek bilgi ve beceriye sahiptir. 2
    7 Pozitif ebeveynliği desteklemek için kadın, aile ve topluma sağlık eğitimi - hizmeti ve danışmanlığı yapar. 3
    8 Gebelik, doğum ve doğum süreçlerinde güvenli koşullar sağlar, kendi sorumluluğunda doğum yapar, acil ve riskli durumları yönetir ve uygun yaklaşımları benimser. -
    9 Gebeliğin sonlandırılması ya da kaybı durumunda ulusal yasa, yönetmelik ve prosedürlere uygun biçimde bireyselleştirilmiş bakım sunabilecek bilgi ve beceriye sahiptir. -
    10 Normal ve riskli doğum sonrası kadın, yeni doğan ve ailenin adaptasyonu için nitelikli bakım sağlar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster