ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Mesleki Yeterlilik I EBE407 GÜZ 2+2 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Vaka tartışması planlamasının genel ilkelerini açıklar.
    2-Hipotezi doğrultusunda bir vaka tartışması yapar.
    3-Veri toplama ve değerlendirme yöntemlerini uygular
    4-Geçmiş dönemlerde edindiği, bilgi ve becerileri kullanarak vakaya ait konuyu sunar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler25000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2511414
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011414
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   126
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,2 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanımı, danışman hocanın belirlenmesi Konuya ilişkin literatür
    2 Vaka tartışılması Konuya ilişkin literatür
    3 Vaka tartışılması Konuya ilişkin literatür
    4 Vaka tartışılması Konuya ilişkin literatür
    5 Vaka tartışılması Konuya ilişkin literatür
    6 Vaka tartışılması Konuya ilişkin literatür
    7 Vaka tartışılması Konuya ilişkin literatür
    8 Vaka tartışılması Konuya ilişkin literatür
    9 Vaka tartışılması Konuya ilişkin literatür
    10 Vaka tartışılması Konuya ilişkin literatür
    11 Vaka tartışılması Konuya ilişkin literatür
    12 Vaka tartışılması Konuya ilişkin literatür
    13 Vaka tartışılması Konuya ilişkin literatür
    14 Vaka tartışılması Konuya ilişkin literatür
    Ön Koşul Ebelik bölümü öğrencisi olmak.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Gökçe Banu ACAR GÜL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Vaka ile ilgili veriler
    Yardımcı Kitap Vaka ile ilgili veriler
    Dersin Amacı Ebelik öğrencisinin geçmiş dönemlerde edindiği, bilgi ve becerileri kullanarak bir vaka tartışması gerçekleştirmesi ve sunmasının sağlanmasıdır
    Dersin İçeriği Giriş, Danışmanın belirlenmesi. Vaka verilerinin toplanması. Vakaların tartışılması.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ebelik eğitiminde temel kavramları tanıma, önemini anlama, formülize etme, çözme ve edindiği bilgileri yaşam boyu uygulama becerisine sahiptir. 5
    2 Mesleğin mevzuat, etik, ilke ve standartlarını anlayarak uygulamalarını bu doğrultuda yapar. 5
    3 Sağlığın korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesini sağlayacak izlemler ve hizmetleri yapabilecek bilgi ve beceriye sahiptir. 5
    4 Mezuniyet öncesi ve sonrası alanlarıyla ilgili sürekli eğitim faaliyetleri sürdürür. 5
    5 Disiplinlerarası takım çalışması yaparak etkin yazılı/sözlü iletişim/sunum becerisini gerçekleştirir. 5
    6 Kadın, yenidoğan, çocuk ve aileye bütüncül yaklaşım doğrultusunda hizmet verebilecek bilgi ve beceriye sahiptir. 5
    7 Pozitif ebeveynliği desteklemek için kadın, aile ve topluma sağlık eğitimi - hizmeti ve danışmanlığı yapar. 5
    8 Gebelik, doğum ve doğum süreçlerinde güvenli koşullar sağlar, kendi sorumluluğunda doğum yapar, acil ve riskli durumları yönetir ve uygun yaklaşımları benimser. 5
    9 Gebeliğin sonlandırılması ya da kaybı durumunda ulusal yasa, yönetmelik ve prosedürlere uygun biçimde bireyselleştirilmiş bakım sunabilecek bilgi ve beceriye sahiptir. 5
    10 Normal ve riskli doğum sonrası kadın, yeni doğan ve ailenin adaptasyonu için nitelikli bakım sağlar. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster