Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Yönetim Kavramı, Yönetim Süreci, Organizasyon İlkeleri, Yönetim Kademeleri,
|
K1, Bölüm 1
K2, Bölüm 1
|
2
|
Çalışan Motivasyonu
|
K1, Bölüm 2
K2, Bölüm 1
|
3
|
Ebelik ve Sağlık Sisteminde Liderlik
|
K1, Bölüm 3
|
4
|
Ebelikte Örgütlenme, DSÖ,
|
K2, Bölüm 4
|
5
|
Ulusal ve Uluslararası Ebelik Örgütleri
|
K2, Bölüm 5
|
6
|
Ebelikte Değişim Yönetimi
|
K2, Bölüm 5
|
7
|
Hasta ve Çalışan Güvenliği
|
K1, Bölüm 6
|
8
|
Ebelik Bakımı Sunumu Modelleri
|
K2, Bölüm 7
|
9
|
İnsan Kaynakları Yönetimi
|
K3
|
10
|
Ebelikte Güç ve Güçlendirme
|
K3
|
11
|
Ebenin Görev Yetki ve Sorumlulukları
|
K4
|
12
|
Ebelik Yönetmeliği
|
K4
|
13
|
Ebelik Yönetmeliği
|
K4
|
14
|
Ebelik Yönetmeliği
|
K4
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Sevilay ERGÜN ARSLANLI
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Velioğlu, P. , Oktay, S. Sağlık Kurumları Yönetimi. Açıköğretim Fakültesi Yayınları No:351
K2. Özalp ve ark. (2004). Yönetim Organizasyon. Açık öğretim fakültesi yayınları,
K3. Mevzuatlar (4857 sayılı İş Kanunu, 657 DMK).
K4. https://www.turkebelerdernegi.org/ebelik/ebelik-mevzuatlari/
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Yönetim ve ebelik hizmetleri yönetimi ile ilgili temel kavramları, kuram ve ilkeleri inceleyerek, bunları ülkemizdeki sağlık hizmetleri yönetimi alanında görülen gereksinimler doğrultusunda değerlendirebilecek, sağlık ekibi içinde bakım personeline liderlik yapabilmek için gerekli olan bilgi, beceri ve tutumu kazanmış ebeler yetiştirmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Yönetimde temel kavramlar ve kuramlar; Etkin yönetimin esasları/ toplam kalite yönetimi; Etkin liderlik ve özellikleri; Organizasyon yapıları ve hemşirelik bakım sunumunun organizasyonu; Sağlık bakım sistemi; Sağlık meslekleri, sağlık ekibi rol ve yapıları; Hemşirelik hizmetlerinin yeniden örgütlenmesi; Mali-idari-destek-teknik hizmetler; Yönetime yardımcı teknikler/ Kriz ve zaman yönetimi; Personelin değerlendirilmesi/ İnovasyon-yenilik/yaratıcılık/Teknolojinin kullanımı/lojistik hizmetler; Sağlık yönetiminde değerler ve etik; Kurum değerlendirme(SWOT) iş analizi.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ebelik eğitiminde temel kavramları tanıma, önemini anlama, formülize etme, çözme ve edindiği bilgileri yaşam boyu uygulama becerisine sahiptir.
|
5
|
2
|
Mesleğin mevzuat, etik, ilke ve standartlarını anlayarak uygulamalarını bu doğrultuda yapar.
|
5
|
3
|
Sağlığın korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesini sağlayacak izlemler ve hizmetleri yapabilecek bilgi ve beceriye sahiptir.
|
3
|
4
|
Mezuniyet öncesi ve sonrası alanlarıyla ilgili sürekli eğitim faaliyetleri sürdürür.
|
4
|
5
|
Disiplinlerarası takım çalışması yaparak etkin yazılı/sözlü iletişim/sunum becerisini gerçekleştirir.
|
5
|
6
|
Kadın, yenidoğan, çocuk ve aileye bütüncül yaklaşım doğrultusunda hizmet verebilecek bilgi ve beceriye sahiptir.
|
-
|
7
|
Pozitif ebeveynliği desteklemek için kadın, aile ve topluma sağlık eğitimi - hizmeti ve danışmanlığı yapar.
|
3
|
8
|
Gebelik, doğum ve doğum süreçlerinde güvenli koşullar sağlar, kendi sorumluluğunda doğum yapar, acil ve riskli durumları yönetir ve uygun yaklaşımları benimser.
|
-
|
9
|
Gebeliğin sonlandırılması ya da kaybı durumunda ulusal yasa, yönetmelik ve prosedürlere uygun biçimde bireyselleştirilmiş bakım sunabilecek bilgi ve beceriye sahiptir.
|
-
|
10
|
Normal ve riskli doğum sonrası kadın, yeni doğan ve ailenin adaptasyonu için nitelikli bakım sağlar.
|
2
|