ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Mesleki Yeterlilik II EBE408 BAHAR 2+2 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Vaka tartışması planlamasının genel ilkelerini açıklar.
    2-Hipotezi doğrultusunda bir vaka tartışması yapar.
    3-Veri toplama ve değerlendirme yöntemlerini uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)5011414
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011414
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   126
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,2 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanımı, danışman hocanın belirlenmesi
    2 Vaka tartışılması
    3 Vaka tartışılması
    4 Vaka tartışılması
    5 Vaka tartışılması
    6 Vaka tartışılması
    7 Vaka tartışılması
    8 Vaka tartışılması
    9 Vaka tartışılması
    10 Vaka tartışılması
    11 Vaka tartışılması
    12 Vaka tartışılması
    13 Vaka tartışılması
    14 Vaka tartışılması
    Ön Koşul Ebelik bölümü öğrencisi olmak.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Sakine Yılmaz Dr. Öğr. Üyesi Demet Aktaş
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi Sakine Yılmaz Dr. Öğr. Üyesi Demet Aktaş Öğr. Gör. Sevilay Ergün Arslanlı
    Kaynaklar Vaka ile ilgili veriler
    Yardımcı Kitap Vaka ile ilgili veriler
    Dersin Amacı Ebelik öğrencisinin geçmiş dönemlerde edindiği, bilgi ve becerileri kullanarak bir vaka tartışması gerçekleştirmesi ve sunmasının sağlanmasıdır.
    Dersin İçeriği Giriş, Danışmanın belirlenmesi, Vakaların tartışılması,
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ebelik eğitiminde temel kavramları tanıma, önemini anlama, formülize etme, çözme ve edindiği bilgileri yaşam boyu uygulama becerisine sahiptir. 4
    2 Mesleğin mevzuat, etik, ilke ve standartlarını anlar ve uygulamalarını bu doğrultuda yapar. 3
    3 Sağlığın korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesini sağlayacak izlemler ve hizmetleri yapabilecek bilgi ve beceriye sahiptir. 5
    4 Uygulamalarını güncel bilimsel kanıtlar, teknolojik gelişmeler ve güncel sağlık politikaları ışığında kültüre duyarlı şekilde gerçekleştirir. Mezuniyet öncesi ve sonrası alanlarıyla ilgili sürekli eğitim faaliyetlerini sürdürür, araştırmalara katılır, projelerde görev alır ve kanıta dayalı araştırma sonuçlarının hayata geçmesi için çalışır. 4
    5 Disiplinlerarası takım çalışması yapabilme yeteneğine sahiptir ve etkin yazılı/sözlü iletişim/sunum becerisini gerçekleştirir. 5
    6 Kadın, yenidoğan, çocuk ve aileye bütüncül yaklaşım doğrultusunda hizmet verebilecek bilgi ve beceriye sahiptir. 5
    7 Pozitif ebeveynliği desteklemek için kadın, aile ve topluma sağlık eğitimi - hizmeti sunar ve danışmanlık yapar. 5
    8 Gebelik, travay, doğum süreçlerinde güvenli koşulları sağlar, kendi sorumluluğunda doğum yaptırır, acil ve riskli durumları yönetir ve uygun yaklaşımlarda bulunur. 4
    9 Gebeliğin sonlandırılması ya da kaybı durumunda ulusal yasa, yönetmelik ve prosedürlere uygun biçimde bireyselleştirilmiş bakım sunabilecek bilgi ve beceriye sahiptir. 4
    10 Normal ve riskli doğum sonrası kadın, yenidoğan ve ailenin adaptasyonu için nitelikli bakım sağlar. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster