ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Mesleki Klinik Uygulama I EBE216 BAHAR 0+160 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sağlığın korunmasına ve devam ettirilmesine yardım olmak için gerekenleri sıralar.
    2-Hasta ve sağlık çalışanları ile etkin iletişim kurar.
    3-Hasta bakımını uygular.
    4-Gebe muayenesini ve gebe izlemini yapar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)1412168
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 10122
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 30122
    Diğer 60212
    Toplam İş Yükü(Saat)   188
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,27 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Klinik Uygulama 1 K1, Bölüm 1, YK1 Bölüm 1
    2 Klinik Uygulama 2 K2, Bölüm 1, YK1 Bölüm 2
    3 Klinik Uygulama 3 K1, Bölüm 2
    4 Klinik Uygulama 4 K3, Bölüm 3
    5 Klinik Uygulama 5 K4, Bölüm 1
    6 Klinik Uygulama 6 K5, Bölüm 5
    7 Klinik Uygulama 7 K6, Bölüm 2
    8 Klinik Uygulama 8 K1, Bölüm 3
    9 Klinik Uygulama 9 K2, Bölüm 5
    10 Klinik Uygulama 19 K4, Bölüm 3
    11 Klinik Uygulama 11 K5, Bölüm 2, YK1 Bölüm 3
    12 Klinik Uygulama 12 K6, Bölüm 5
    13 Klinik Uygulama 13 K5, Bölüm 2, YK1 Bölüm 3
    14 Klinik Uygulama 14 K6, bölüm 4
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Gökçe Banu ACAR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Ulusoy F., Görgülü S., (1997).Hemşirelik Esasları, I. Cilt, Ankara K2. Sabuncu N., Alpar ŞE., Özdilli K., Batmaz M., Bahçecik N., Özhan F., Dursun S. (2008). Hemşirelik Bakımında İlke ve Uygulamalar. Alter Yayıncılık , Ankara K3. İnanç N., Hatipoğlu S., Yurt V., Avcı E., Akbayrak N., Öztürk E., (1999). Hemşirelik Esasları, Damla Yayıncılık, Ankara K4. Birol L., Hemşirelik Süreci, (2004) 6. Baskı, Etki Matbaacılık, İzmir. K5. Gökdoğan F., (2007) Sıvı-Elektrolit Dengesi, Alter Yayıncılık, Ankara. K8. Potter PA, Perry AG (2005) Fundamentals of Nursing Concepts Process and Practice. 6th Edition. Mosby year Book. St Louis. K6. Taylor C, Lillis C, LeMone P (2001). Fundamentals of Nursing. The Art ve Science of Nursing. 4th Edition. Lippincot Philadelphia. New York.
    Yardımcı Kitap YK1. Ay F., Ertem, Ü., Özcan, N ve ark. (2008). Temel Hemşirelik Kavramlar, İlkeler, Uygulamalar. (Edt. F A Ay) Medikal Yayıncılık Ltd. Şti. İstanbul
    Dersin Amacı Ebelik öğrencilerinin ve temel insan gereksinimlerini doğrultusunda sağlıklı / hasta bireylere planlı bakım verme, ebeliğin temel uygulamalarını sağlıklı/hasta bireyler üzerinde klinik ortamda uygulayabilmeyi amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği Ebeliğe yönelik temel kavramların ve uygulamaların öğrenilmesi, Bakım süreci basamaklarının kullanılması, Klinikte hasta bakımının yapılabilmesi için gerekli olacak teorik ve uygulama becerilerinin doğum servisleri ve doğumhane gibi klinik ortamında uygulanması.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ebelik eğitiminde temel kavramları tanıma, önemini anlama, formülize etme, çözme ve edindiği bilgileri yaşam boyu uygulama becerisine sahiptir. 5
    2 Mesleğin mevzuat, etik, ilke ve standartlarını anlayarak uygulamalarını bu doğrultuda yapar. 5
    3 Sağlığın korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesini sağlayacak izlemler ve hizmetleri yapabilecek bilgi ve beceriye sahiptir. 5
    4 Mezuniyet öncesi ve sonrası alanlarıyla ilgili sürekli eğitim faaliyetleri sürdürür. 5
    5 Disiplinlerarası takım çalışması yaparak etkin yazılı/sözlü iletişim/sunum becerisini gerçekleştirir. 4
    6 Kadın, yenidoğan, çocuk ve aileye bütüncül yaklaşım doğrultusunda hizmet verebilecek bilgi ve beceriye sahiptir. 4
    7 Pozitif ebeveynliği desteklemek için kadın, aile ve topluma sağlık eğitimi - hizmeti ve danışmanlığı yapar. 5
    8 Gebelik, doğum ve doğum süreçlerinde güvenli koşullar sağlar, kendi sorumluluğunda doğum yapar, acil ve riskli durumları yönetir ve uygun yaklaşımları benimser. 5
    9 Gebeliğin sonlandırılması ya da kaybı durumunda ulusal yasa, yönetmelik ve prosedürlere uygun biçimde bireyselleştirilmiş bakım sunabilecek bilgi ve beceriye sahiptir. 5
    10 Normal ve riskli doğum sonrası kadın, yeni doğan ve ailenin adaptasyonu için nitelikli bakım sağlar. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster