ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Gerontolojik Etik GER103 GÜZ 2+0 Z 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-Etikle ilişkili kavramları açıklar.
    2-Gerontoloji ile ilişkili etik sorunları tanımlar.
    3-Gerontoloji alanında ortaya çıkan etik ikilemleri tartışır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   72
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,4 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   2
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Etikle ilişkili kavramlar: Ahlak, hak, sorumluluk, değerler K1-Bölüm-1
    2 Etik ilkeler K1-Bölüm-1; K2
    3 Gerontolojik uygulamalarda etik kavramlar K2; K3
    4 Gerontolojik uygulamalarda etik karar verme K2; K3
    5 Özerklik ve aydınlatılmış onam K1; K2; K3
    6 Meslek etiği K1
    7 Tıp etiği K; K3
    8 Etik ve hukuk: Benzerlik ve farklılıklar K3
    9 Gerontoloji araştırmalarında etik sorunlar K2
    10 Yaşlı bakımı: Örnek vaka1 K2
    11 Etik ikilem: Örnek vaka 2 K1; K2
    12 Etik ikilem: Örnek vaka 3 K1; K2
    13 Etik ikilem: Örnek vaka 4 K1; K2
    14 Etik ikilem: Örnek vaka 5 K1; K2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Songül KAMIŞLI
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Fry, S. (2000) Etik (çev: Beyhan Bağ). Bakanlar Matbaacılık. Erzurum. K2. Kapp, M.(1999) Geriatrics and Law. New York: Springer Publishing Company K3. Reamer, F. G. (2018). Sosyal Hizmet Etiği ve Değerleri. Hakan Acar(Çev. Ed.), Ankara, Nika Yayınları.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencinin, gerontoloji alanına özel uygulamalarında etik sorunlara ilişkin farkındalığını geliştirmek ve uygulamalarına rehberlik yapması için etik ilkeleri öğretmektir.
    Dersin İçeriği Etikle ilişkili kavramların ve etik ilkelerin öğrenimi, gerontoloji ve etik arasındaki ilişkinin anlaşılması ve etik karar verebilme hakkında bilgi verilmektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Gerontoloji alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. 2
    2 Gerontoloji alanındaki bilimsel bilgiyi mesleki yaşantısında uygulamaya yansıtır. 3
    3 Yaşlılık alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecini gerçekleştirir. 3
    4 Gerontolog olarak diğer bilim alanları ile disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak katkı verir. -
    5 Bir birey olarak kişisel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkına varır. 4
    6 Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser. -
    7 Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade edebilme yetkinliği kazanır. -
    8 Sağlıklı ve/veya hasta yaşlı bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları, bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlayıp destek verme yetkinliği kazanır. -
    9 Gerontolog olarak ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. 4
    10 Alanda edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların biyolojik, sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini fark ederek bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm önerir. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster