|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Etikle ilişkili kavramlar: Ahlak, hak, sorumluluk, değerler
|
K1-Bölüm-1
|
|
2
|
Etik ilkeler
|
K1-Bölüm-1; K2
|
|
3
|
Gerontolojik uygulamalarda etik kavramlar
|
K2; K3
|
|
4
|
Gerontolojik uygulamalarda etik karar verme
|
K2; K3
|
|
5
|
Özerklik ve aydınlatılmış onam
|
K1; K2; K3
|
|
6
|
Meslek etiği
|
K1
|
|
7
|
Tıp etiği
|
K; K3
|
|
8
|
Etik ve hukuk: Benzerlik ve farklılıklar
|
K3
|
|
9
|
Gerontoloji araştırmalarında etik sorunlar
|
K2
|
|
10
|
Yaşlı bakımı: Örnek vaka1
|
K2
|
|
11
|
Etik ikilem: Örnek vaka 2
|
K1; K2
|
|
12
|
Etik ikilem: Örnek vaka 3
|
K1; K2
|
|
13
|
Etik ikilem: Örnek vaka 4
|
K1; K2
|
|
14
|
Etik ikilem: Örnek vaka 5
|
K1; K2
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Songül KAMIŞLI
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
K1. Fry, S. (2000) Etik (çev: Beyhan Bağ). Bakanlar Matbaacılık. Erzurum.
K2. Kapp, M.(1999) Geriatrics and Law. New York: Springer Publishing Company
K3. Reamer, F. G. (2018). Sosyal Hizmet Etiği ve Değerleri. Hakan Acar(Çev. Ed.), Ankara, Nika Yayınları.
|
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı öğrencinin, gerontoloji alanına özel uygulamalarında etik sorunlara ilişkin farkındalığını geliştirmek ve uygulamalarına rehberlik yapması için etik ilkeleri öğretmektir.
|
|
Dersin İçeriği
|
Etikle ilişkili kavramların ve etik ilkelerin öğrenimi, gerontoloji ve etik arasındaki ilişkinin anlaşılması ve etik karar verebilme hakkında bilgi verilmektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Gerontoloji alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar.
|
2
|
|
2
|
Gerontoloji alanındaki bilimsel bilgiyi mesleki yaşantısında uygulamaya yansıtır.
|
3
|
|
3
|
Yaşlılık alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecini gerçekleştirir.
|
3
|
|
4
|
Gerontolog olarak diğer bilim alanları ile disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak katkı verir.
|
-
|
|
5
|
Bir birey olarak kişisel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkına varır.
|
4
|
|
6
|
Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser.
|
-
|
|
7
|
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade edebilme yetkinliği kazanır.
|
-
|
|
8
|
Sağlıklı ve/veya hasta yaşlı bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları, bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlayıp destek verme yetkinliği kazanır.
|
-
|
|
9
|
Gerontolog olarak ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
|
4
|
|
10
|
Alanda edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların biyolojik, sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini fark ederek bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm önerir.
|
1
|