ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yaşlılık Fizyolojisi GER104 BAHAR 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Fizyololoji kavramını tanımlar.
    2-İnsan bedeninin fizyolojik yapısını tanımlar.
    3-İnsan bedeninin organ ve sistemlerinin ilişkisini tanımlar.
    4-Yaşlılıkla beraber gelişen fizyolojik değişmeleri açıklar
    5-Yaşlanmanın fizyolojik süreçlerini değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   86
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,87 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Fizyoloji ile ilişkili kavramlar K1; K2; K3;YK1
    2 Sistemler ve fizyolojisi K1; K2; K3
    3 Deri ve yaşlanma süreci K2; K3
    4 İskelet sistemi ve yaşlanma süreci K2; K3; YK1
    5 Sinir sistemi ve yaşlanma süreci 1 K2; K3; YK1
    6 Sinir sistemi ve yaşlanma süreci 2 K2; K3; YK1
    7 Kulak-göz ve yaşlanma süreci K2; K3; YK1
    8 Endokrin ve yaşlanma süreci K2; K3; YK1
    9 Solunum sistemi ve yaşlanma süreci K2; K3; YK1
    10 Dolaşım sistemi ve yaşlanma süreci K2; K3; YK1
    11 Sindirim sistemi ve yaşlanma süreci K2; K3; YK1
    12 Üriner sistem ve yaşlanma süreci K2; K3; YK1
    13 Üreme sistemi ve yaşlanma süreci K2; K3;
    14 Ödevler, dönem değerlendirmesi K1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Songül KAMIŞLI
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1.Kavlak Y, Yanardağ M, Turan Kızıldoğan E, Tarsuslu Şimşek T, Aras Ö. (2016). Fiziksel Rehabilitasyon. (Ed. İlker Yılmaz). Anadolu Üniversitesi Yayını No:3348; Açıköğretim Fakültesi Yayını N0:2203. K2.Kuş G, Kabadere S, Uzuner K, Uyar R, Aydın Y. (2018). İnsan Beden Yapısı ve Fizyolojisi. (Ed. Gökhan Kuş). Anadolu Üniversitesi Yayını No:3776; Açıköğretim Fakültesi Yayını N0:2591 K3.Eric P. Widmater, Hershel Raff, Kevin T. Strang. (2018). Vander İnsan Fizyolojisi. (çev.ed. Tuncay Özgünen, Zeynep Solakoğlu) Güneş Tıp Kitabevleri, Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1.Watson R. (2011). Anatomy Physiology for Nurses, Elsevier, India
    Dersin Amacı Bu dersin amacı; insan vücudunun fizyolojisini ayrıntılı olarak tanımak ve özellikle yaşlanma ile birlikte ortaya çıkan değişimleri anlamaktır.
    Dersin İçeriği İnsan bedeninin yaşlanma sürecindeki fizyolojik değişimlerin tüm sistemlerin (deri, iskelet, kulak, göz, solunum, dolaşım, sindirim, üreme) gözden geçirilerek öğrenimi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Gerontoloji alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. 2
    2 Gerontoloji alanındaki bilimsel bilgiyi mesleki yaşantısında uygulamaya yansıtır. 2
    3 Yaşlılık alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecini gerçekleştirir. 3
    4 Gerontolog olarak diğer bilim alanları ile disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak katkı verir. -
    5 Bir birey olarak kişisel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkına varır. -
    6 Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser. 3
    7 Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade edebilme yetkinliği kazanır. -
    8 Sağlıklı ve/veya hasta yaşlı bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları, bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlayıp destek verme yetkinliği kazanır. 4
    9 Gerontolog olarak ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. -
    10 Alanda edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların biyolojik, sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini fark ederek bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm önerir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster