Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Fizyoloji ile ilişkili kavramlar
|
K1; K2; K3;YK1
|
2
|
Sistemler ve fizyolojisi
|
K1; K2; K3
|
3
|
Deri ve yaşlanma süreci
|
K2; K3
|
4
|
İskelet sistemi ve yaşlanma süreci
|
K2; K3; YK1
|
5
|
Sinir sistemi ve yaşlanma süreci 1
|
K2; K3; YK1
|
6
|
Sinir sistemi ve yaşlanma süreci 2
|
K2; K3; YK1
|
7
|
Kulak-göz ve yaşlanma süreci
|
K2; K3; YK1
|
8
|
Endokrin ve yaşlanma süreci
|
K2; K3; YK1
|
9
|
Solunum sistemi ve yaşlanma süreci
|
K2; K3; YK1
|
10
|
Dolaşım sistemi ve yaşlanma süreci
|
K2; K3; YK1
|
11
|
Sindirim sistemi ve yaşlanma süreci
|
K2; K3; YK1
|
12
|
Üriner sistem ve yaşlanma süreci
|
K2; K3; YK1
|
13
|
Üreme sistemi ve yaşlanma süreci
|
K2; K3;
|
14
|
Ödevler, dönem değerlendirmesi
|
K1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Songül KAMIŞLI
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Kavlak Y, Yanardağ M, Turan Kızıldoğan E, Tarsuslu Şimşek T, Aras Ö. (2016). Fiziksel Rehabilitasyon. (Ed. İlker Yılmaz). Anadolu Üniversitesi Yayını No:3348; Açıköğretim Fakültesi Yayını N0:2203.
K2.Kuş G, Kabadere S, Uzuner K, Uyar R, Aydın Y. (2018). İnsan Beden Yapısı ve Fizyolojisi. (Ed. Gökhan Kuş). Anadolu Üniversitesi Yayını No:3776; Açıköğretim Fakültesi Yayını N0:2591
K3.Eric P. Widmater, Hershel Raff, Kevin T. Strang. (2018). Vander İnsan Fizyolojisi. (çev.ed. Tuncay Özgünen, Zeynep Solakoğlu) Güneş Tıp Kitabevleri, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1.Watson R. (2011). Anatomy Physiology for Nurses, Elsevier, India
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı; insan vücudunun fizyolojisini ayrıntılı olarak
tanımak ve özellikle yaşlanma ile birlikte ortaya çıkan değişimleri anlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
İnsan bedeninin yaşlanma sürecindeki fizyolojik değişimlerin tüm sistemlerin (deri, iskelet, kulak, göz, solunum, dolaşım, sindirim, üreme) gözden geçirilerek öğrenimi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Gerontoloji alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar.
|
2
|
2
|
Gerontoloji alanındaki bilimsel bilgiyi mesleki yaşantısında uygulamaya yansıtır.
|
2
|
3
|
Yaşlılık alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecini gerçekleştirir.
|
3
|
4
|
Gerontolog olarak diğer bilim alanları ile disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak katkı verir.
|
-
|
5
|
Bir birey olarak kişisel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkına varır.
|
-
|
6
|
Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser.
|
3
|
7
|
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade edebilme yetkinliği kazanır.
|
-
|
8
|
Sağlıklı ve/veya hasta yaşlı bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları, bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlayıp destek verme yetkinliği kazanır.
|
4
|
9
|
Gerontolog olarak ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
|
-
|
10
|
Alanda edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların biyolojik, sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini fark ederek bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm önerir.
|
4
|