ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Psikolojik Yaşlanma Teorileri 1 GER205 GÜZ 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yaşlanma sürecinin psikolojik boyutunu tanımlar.
    2-Yaşlanma ile birlikte ortaya çıkan zihinsel değişimleri sıralar.
    3-Yaşlanma ile birlikte ortaya çıkan duygusal değişimleri sıralar.
    4-Sağlıklı psikolojik yaşlanma ölçütlerini tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   95
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,17 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Yaşlanma sürecinin boyutları K1; K2
    2 Klasik dönem teorileri K1
    3 Modern dönem teorileri K1
    4 Yeni dönem teorileri K1
    5 Normal, sağlıklı ve sağlıksız yaşlanma K1
    6 Yaşlılık ve maneviyat K1
    7 Örnek psikolojik yaşlanma teorileri 1 (esneklik, bilişse gelişim teorileri) K1;K2
    8 Örnek psikolojik yaşlanma teorileri 2 (esneklik, bilişsel gelişim teorileri) K1;K2
    9 Yaşlanma ile ortaya çıkan zihinsel değişimler K1; K2
    10 Psikolojik yaşlanma süreci K1; K2
    11 Yaşlılıkta zeka, hafıza ve öğrenme yeterlikleri K1; K2
    12 Yaşlılıkta duygusal değişimler K1; K2
    13 Psikolojik yaşlanma süreci ve araştırma yöntemleri K1; K2;YK1
    14 Genel tekrar, Ödevler K1; K2;YK1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Songül Kamışlı
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Kalınkara V. (2016). Temel Gerontoloji Yaşlılık Bilimi, Nobel Akademik Yayınevi, 3. Basım, Ankara K2. Ayaz B. (2010). Psikososyal Rehabilitasyon. İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Yayınları. İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1Tufan İ & Durak M. (2017). Gerontoloji, Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul
    Dersin Amacı Bu dersin amacı; yaşlanma sürecinde ortaya çıkan psikolojik değişimler hakkında bilgileri aktararak, öğrencilerin yaşlanmanın psikolojisini ve gelişim dönemlerini psikolojik yaşlanma teorileri kapsamında öğretmektir.
    Dersin İçeriği Psikolojik yaşlanma sürecinin; klasik, modern ve yeni dönem teorileri üzerinden öğrenimi ve psikolojik yaşlanma araştırma yöntemlerinin öğrenimi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Gerontoloji alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. 2
    2 Gerontoloji alanındaki bilimsel bilgiyi mesleki yaşantısında uygulamaya yansıtır. -
    3 Yaşlılık alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecini gerçekleştirir. 3
    4 Gerontolog olarak diğer bilim alanları ile disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak katkı verir. -
    5 Bir birey olarak kişisel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkına varır. -
    6 Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser. 2
    7 Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade edebilme yetkinliği kazanır. 2
    8 Sağlıklı ve/veya hasta yaşlı bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları, bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlayıp destek verme yetkinliği kazanır. 4
    9 Gerontolog olarak ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. -
    10 Alanda edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların biyolojik, sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini fark ederek bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm önerir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster