Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Yaşlanma sürecinin boyutları
|
K1; K2
|
2
|
Klasik dönem teorileri
|
K1
|
3
|
Modern dönem teorileri
|
K1
|
4
|
Yeni dönem teorileri
|
K1
|
5
|
Normal, sağlıklı ve sağlıksız yaşlanma
|
K1
|
6
|
Yaşlılık ve maneviyat
|
K1
|
7
|
Örnek psikolojik yaşlanma teorileri 1 (esneklik, bilişse gelişim teorileri)
|
K1;K2
|
8
|
Örnek psikolojik yaşlanma teorileri 2 (esneklik, bilişsel gelişim teorileri)
|
K1;K2
|
9
|
Yaşlanma ile ortaya çıkan zihinsel değişimler
|
K1; K2
|
10
|
Psikolojik yaşlanma süreci
|
K1; K2
|
11
|
Yaşlılıkta zeka, hafıza ve öğrenme yeterlikleri
|
K1; K2
|
12
|
Yaşlılıkta duygusal değişimler
|
K1; K2
|
13
|
Psikolojik yaşlanma süreci ve araştırma yöntemleri
|
K1; K2;YK1
|
14
|
Genel tekrar, Ödevler
|
K1; K2;YK1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Songül Kamışlı
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Kalınkara V. (2016). Temel Gerontoloji Yaşlılık Bilimi, Nobel Akademik Yayınevi, 3. Basım, Ankara
K2. Ayaz B. (2010). Psikososyal Rehabilitasyon. İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Yayınları. İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1Tufan İ & Durak M. (2017). Gerontoloji, Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı; yaşlanma sürecinde ortaya çıkan psikolojik değişimler hakkında bilgileri aktararak, öğrencilerin yaşlanmanın psikolojisini ve gelişim dönemlerini psikolojik yaşlanma teorileri kapsamında öğretmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Psikolojik yaşlanma sürecinin; klasik, modern ve yeni dönem teorileri üzerinden öğrenimi ve psikolojik yaşlanma araştırma yöntemlerinin öğrenimi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Gerontoloji alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar.
|
2
|
2
|
Gerontoloji alanındaki bilimsel bilgiyi mesleki yaşantısında uygulamaya yansıtır.
|
-
|
3
|
Yaşlılık alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecini gerçekleştirir.
|
3
|
4
|
Gerontolog olarak diğer bilim alanları ile disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak katkı verir.
|
-
|
5
|
Bir birey olarak kişisel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkına varır.
|
-
|
6
|
Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser.
|
2
|
7
|
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade edebilme yetkinliği kazanır.
|
2
|
8
|
Sağlıklı ve/veya hasta yaşlı bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları, bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlayıp destek verme yetkinliği kazanır.
|
4
|
9
|
Gerontolog olarak ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
|
-
|
10
|
Alanda edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların biyolojik, sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini fark ederek bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm önerir.
|
4
|