Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Derse giriş ve gerontoloji temelleri I dersinin özeti
|
K1
|
2
|
Multidisipliner bir bilim olarak gerontoloji
|
YK1
|
3
|
Yaşlanma teorileri
|
K3
|
4
|
Yaşlılardaki fizyolojik değişiklikler
|
K1
|
5
|
Yaşlılarda görülen akut ve kronik sağlık sorunları
|
K1
|
6
|
Yaşlılıkta sağlıklı beslenme
|
K3
|
7
|
Yaşlılıkta eğitim ve öğrenme
|
YK2
|
8
|
Yaşlılıkta yoksulluk ve eşitsizlik
|
K2
|
9
|
Yaşlanma ve yalnızlık
|
K2
|
10
|
Yaşlılıkta statü ve sosyal dışlanma
|
K3
|
11
|
Demans ve Alzheimer
|
YK2
|
12
|
Yaşlılıkta bakım ve bakım verenler
|
YK3
|
13
|
Yerinde yaşlanma ve aktif yaşlanma
|
YK1
|
14
|
Geronteknoloji
|
K3
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Tahsin Barış DEĞER
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğr. Üyesi Songül KAMIŞLI, Dr. Öğr. Üyesi Sevcan TOPTAŞ KILIÇ
|
Kaynaklar
|
K1- Duy B. (Editör). Temel Gerontoloji, Anadolu Üniversitesi Yayınları 2016.
K2- Gençtürk Z. (Editör). Yaşlılık ve sosyal politika tartışmaları. Detay Yayıncılık, 1. Baskı, Şubat 2020.
K3- Say Şahin D. (Editör). Yaşlılık sosyolojisi. Ekin Yayıncılık, 2. Baskı, Nisan 2020.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1- Kalınkara V. Temel Gerontoloji Yaşlılık Bilimi, Nobel Yayınevi, 3. Basım, 2016.
YK2- Tufan İ. Durak M.(Editörler). Gerontoloji, Nobel Akademik Yayıncılık 2017.
YK3- Çağlar T. Yaşlı Bakımı. Nika Yayınevi, 1. Baskı, 2017
|
Dersin Amacı
|
Yaşlılıkla ilgili fizyolojik, psikolojik, toplumsal, sosyal ve ekonomik alanlarda ileri düzey bilgi ve beceri kazandırmak amaçlanmaktadır
|
Dersin İçeriği
|
Multidisipliner bir bilim olarak gerontoloji. Yaşlanma teorileri. Yaşlılardaki fizyolojik değişiklikler. Yaşlılarda görülen akut ve kronik sağlık sorunları. Yaşlılıkta sağlıklı beslenme. Yaşlılıkta eğitim ve öğrenme. Yaşlılıkta yoksulluk ve eşitsizlik. Yaşlanma ve yalnızlık. Yaşlılıkta statü ve sosyal dışlanma. Demans ve Alzheimer. Yaşlılıkta bakım ve bakım verenler. Yerinde yaşlanma ve aktif yaşlanma. Geronteknoloji.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Gerontoloji alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar.
|
5
|
2
|
Gerontoloji alanındaki bilimsel bilgiyi mesleki yaşantısında uygulamaya yansıtır.
|
3
|
3
|
Yaşlılık alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecini gerçekleştirir.
|
-
|
4
|
Gerontolog olarak diğer bilim alanları ile disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak katkı verir.
|
-
|
5
|
Bir birey olarak kişisel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkına varır.
|
3
|
6
|
Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser.
|
-
|
7
|
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade edebilme yetkinliği kazanır.
|
5
|
8
|
Sağlıklı ve/veya hasta yaşlı bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları, bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlayıp destek verme yetkinliği kazanır.
|
-
|
9
|
Gerontolog olarak ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
|
-
|
10
|
Alanda edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların biyolojik, sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini fark ederek bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm önerir.
|
-
|