Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Tahsin Barış DEĞER
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğr. Üyesi Songül Kamışlı, Dr. Öğr. Üyesi Sevcan Toptaş Kılıç
|
Kaynaklar
|
K1- Arpacı F. (2018). Yaşlı Bakımının Temel İlkeleri. 1. Baskı, Ankara Nobel Tıp Kitapevleri
K2- Fadıloğlu Ç, Ertem G, Aykar F. (Editörler). (2013). Evde Sağlık ve Bakım. 1. Baskı, Göktuğ Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1- Karadakovan A. (2014). Yaşlı Sağlığı ve Bakım. Akademisyen Tıp Kitapevi Yayıncılık.
YK2- Arslantaş D. (Editör). (2014). Yaşlı ve Hasta Bakım Hizmetleri. 4. Baskı, Anadolu Üniversitesi Yayınevi.
YK3- Tufan İ. (2016). Bakıma Muhtaç: Türkiye?de Alzheimer hastası yaşlıların bakımı. 1. Baskı, Küy Yayınevi.
|
Dersin Amacı
|
Yaşlı bakımı ve bakım verme hakkında öğrencilere temel düzeyde bilgi ve beceri kazandırmak amaçlanmaktadır
|
Dersin İçeriği
|
Derse giriş, genel bakış ve yaşlı bakımı kavramı. Evde bakım. Kurumsal bakım. Bakıma muhtaçlık. Formal ve informal bakım. Profesyonel yaşlı bakım hizmetleri. Gönüllü bakım hizmetleri. Bakım veren yükü.Bakım veren eğitimleri. Kırsalda yaşlı bakım. Kent hayatında yaşlı bakım. Bakımda sosyal ve etik faktörlerin etkisi.Yaşlı bakımında disiplinler arası entegrasyon.Yaşlı bakımında kurum ve kuruluşlar.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Gerontoloji alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar.
|
3
|
2
|
Gerontoloji alanındaki bilimsel bilgiyi mesleki yaşantısında uygulamaya yansıtır.
|
5
|
3
|
Yaşlılık alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecini gerçekleştirir.
|
-
|
4
|
Gerontolog olarak diğer bilim alanları ile disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak katkı verir.
|
5
|
5
|
Bir birey olarak kişisel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkına varır.
|
-
|
6
|
Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser.
|
-
|
7
|
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade edebilme yetkinliği kazanır.
|
4
|
8
|
Sağlıklı ve/veya hasta yaşlı bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları, bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlayıp destek verme yetkinliği kazanır.
|
3
|
9
|
Gerontolog olarak ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
|
-
|
10
|
Alanda edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların biyolojik, sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini fark ederek bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm önerir.
|
2
|