Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Tahsin Barış DEĞER
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğr. Üyesi Songül Kamışlı, Dr. Öğr. Üyesi Sevcan Toptaş Kılıç
|
Kaynaklar
|
K1- Çağlar T. Yaşlı Bakımı, modeller ve uygulamalar. Nika Yayıncılık, 1. Baskı, 2017.
K2- Fadıloğlu Ç, Ertem G, Aykar F. (Editörler). Evde Sağlık ve Bakım. Göktuğ Yayıncılık 1. Baskı, 2013
|
Yardımcı Kitap
|
YK1- Tufan İ. Bakıma Muhtaç: Türkiye?de Alzheimer Hastası Yaşlıların Bakımı. Koç Üniversitesi Yayınları. 1. Baskı, 2016.
YK2- Karadakovan A. Yaşlı Sağlığı ve Bakım. Akademisyen Tıp Kitapevi Yayıncılık, Mayıs 2014.
YK3- Arslantaş D. (Editör). Yaşlı ve Hasta Bakım Hizmetleri. Anadolu Üniversitesi Yayınevi, 4. Baskı, 2014
YK4- Yıldırım Y, Fadıloğlu Ç. Palyatif Bakım: semptom yönetimi ve yaşam sonu bakım. Ankara Nobel Tıp Kitapevi yayınları. 1. Baskı, 2018.
|
Dersin Amacı
|
Yaşlı bakım modelleri hakkında öğrencilere ileri düzeyde bilgi kazandırmak amaçlanmaktadır
|
Dersin İçeriği
|
Bakım teorileri. Bakım modelleri ve amaçları. Evde bakım. Gündüz bakım. Sosyal bakım modeli. Tıbbi bakım modeli. Kurumsal bakım. Alzheimer ve demans bakım modelleri. Yaşlıya bakım veren aileye yönelik modeller. Hospis ve palyatif bakım modelleri. Almanya yaşlı bakım modelleri (Wohnformen). Türkiye yaşlı yaşam alanı modelleri. Yaşlı bakım modellerinde ülkeler arası karşılaştırma. Yaşlı yaşam evleri.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Gerontoloji alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar.
|
4
|
2
|
Gerontoloji alanındaki bilimsel bilgiyi mesleki yaşantısında uygulamaya yansıtır.
|
5
|
3
|
Yaşlılık alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecini gerçekleştirir.
|
-
|
4
|
Gerontolog olarak diğer bilim alanları ile disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak katkı verir.
|
5
|
5
|
Bir birey olarak kişisel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkına varır.
|
-
|
6
|
Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser.
|
-
|
7
|
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade edebilme yetkinliği kazanır.
|
-
|
8
|
Sağlıklı ve/veya hasta yaşlı bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları, bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlayıp destek verme yetkinliği kazanır.
|
2
|
9
|
Gerontolog olarak ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
|
-
|
10
|
Alanda edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların biyolojik, sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini fark ederek bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm önerir.
|
-
|