Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Yaşlanmanın psikolojik boyutu
|
K1; K2
|
2
|
Sağlıklı psikolojik yaşlanma
|
K1;K2;K3
|
3
|
Yaşlanma ile ortaya çıkan psikolojik sorunlar
|
K2
|
4
|
Yaşlanma ile ortaya çıkan psikiyatrik hastalıklar
|
K2;K3
|
5
|
Psikolojik yaşlanma araştırma yöntemleri 1
|
K1; YK1
|
6
|
Psikolojik yaşlanma araştırma yöntemleri 2
|
K1;YK1
|
7
|
Psikolojik yaşlanmanın getirdiği psikolojik sorunların ele alınması
|
K2
|
8
|
Psikolojik yaşlanmanın getirdiği psikiyatrik sorunların tedavisi
|
K1;K2
|
9
|
Yaşlanma ve kayıplar
|
K2
|
10
|
Kayba gösterilen tepkiler
|
K2
|
11
|
Yaşlanma ve ölüm
|
K2;YK1
|
12
|
Gerontopsikolojik araştırma yöntemleri 1
|
K1;YK1
|
13
|
Gerontopsikolojik araştırma yöntemleri 2
|
K1;YK1
|
14
|
Genel tekrar, Ödevler
|
K1; YK1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Songül Kamışlı
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
RK1. Kalınkara V. (2016) Temel Gerontoloji Yaşlılık Bilimi, Nobel Akademik Yayınevi, 3. Basım, Ankara, .
R2. Ayaz B. (2010). Psikososyal Rehabilitasyon. İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Yayınları. İstanbul
|
Yardımcı Kitap
|
SR1. Tufan İ & Durak M. (2017). Gerontoloji, Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul,
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı;yaşlanma sürecinde meydana gelen psikolojik değişiklikler hakkında bilgi aktararak yaşlanma psikolojisini gelişim aşamaları ve yaşlanma kuramları bağlamında öğretmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Yaşlanma sürecinin psikolojik etkileri, psikolojik ve psikiyatrik hastalıklar, kayıplar, ölüm korkusu
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Gerontoloji alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar.
|
2
|
2
|
Gerontoloji alanındaki bilimsel bilgiyi mesleki yaşantısında uygulamaya yansıtır.
|
-
|
3
|
Yaşlılık alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecini gerçekleştirir.
|
3
|
4
|
Gerontolog olarak diğer bilim alanları ile disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak katkı verir.
|
-
|
5
|
Bir birey olarak kişisel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkına varır.
|
-
|
6
|
Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser.
|
2
|
7
|
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade edebilme yetkinliği kazanır.
|
2
|
8
|
Sağlıklı ve/veya hasta yaşlı bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları, bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlayıp destek verme yetkinliği kazanır.
|
4
|
9
|
Gerontolog olarak ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
|
-
|
10
|
Alanda edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların biyolojik, sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini fark ederek bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm önerir.
|
4
|