ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Psikolojik Yaşlanma Teorileri 2 GER204 BAHAR 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yaşlanma sürecinin psikolojik boyutunu analiz eder.
    2-Yaşlanma ile ortaya çıkan psikolojik sorunları tanımlar.
    3-Yaşlılıkla birlikte ortaya çıkan psikiyatrik hastalıkları tanır.
    4-Psikolojik yaşlanma ile ortaya çıkan sorunlara bilimsel yöntemler kullanarak çözümler geliştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler1011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   115
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,83 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Yaşlanmanın psikolojik boyutu K1; K2
    2 Sağlıklı psikolojik yaşlanma K1;K2;K3
    3 Yaşlanma ile ortaya çıkan psikolojik sorunlar K2
    4 Yaşlanma ile ortaya çıkan psikiyatrik hastalıklar K2;K3
    5 Psikolojik yaşlanma araştırma yöntemleri 1 K1; YK1
    6 Psikolojik yaşlanma araştırma yöntemleri 2 K1;YK1
    7 Psikolojik yaşlanmanın getirdiği psikolojik sorunların ele alınması K2
    8 Psikolojik yaşlanmanın getirdiği psikiyatrik sorunların tedavisi K1;K2
    9 Yaşlanma ve kayıplar K2
    10 Kayba gösterilen tepkiler K2
    11 Yaşlanma ve ölüm K2;YK1
    12 Gerontopsikolojik araştırma yöntemleri 1 K1;YK1
    13 Gerontopsikolojik araştırma yöntemleri 2 K1;YK1
    14 Genel tekrar, Ödevler K1; YK1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Songül Kamışlı
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar RK1. Kalınkara V. (2016) Temel Gerontoloji Yaşlılık Bilimi, Nobel Akademik Yayınevi, 3. Basım, Ankara, . R2. Ayaz B. (2010). Psikososyal Rehabilitasyon. İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Yayınları. İstanbul
    Yardımcı Kitap SR1. Tufan İ & Durak M. (2017). Gerontoloji, Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul,
    Dersin Amacı Bu dersin amacı;yaşlanma sürecinde meydana gelen psikolojik değişiklikler hakkında bilgi aktararak yaşlanma psikolojisini gelişim aşamaları ve yaşlanma kuramları bağlamında öğretmektir.
    Dersin İçeriği Yaşlanma sürecinin psikolojik etkileri, psikolojik ve psikiyatrik hastalıklar, kayıplar, ölüm korkusu
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Gerontoloji alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. 2
    2 Gerontoloji alanındaki bilimsel bilgiyi mesleki yaşantısında uygulamaya yansıtır. -
    3 Yaşlılık alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecini gerçekleştirir. 3
    4 Gerontolog olarak diğer bilim alanları ile disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak katkı verir. -
    5 Bir birey olarak kişisel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkına varır. -
    6 Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser. 2
    7 Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade edebilme yetkinliği kazanır. 2
    8 Sağlıklı ve/veya hasta yaşlı bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları, bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlayıp destek verme yetkinliği kazanır. 4
    9 Gerontolog olarak ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. -
    10 Alanda edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların biyolojik, sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini fark ederek bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm önerir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster