ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    YAŞAM BOYU GELİŞİM PSİKOLOJİSİ GER207 GÜZ 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Gelişim psikolojisi ve alt dallarını açıklar.
    2-Gelişimle ilgili temel kavramları açıklar.
    3-Yaş dönemlerine özgü bilişsel, sosyal ve duygusal gelişim özelliklerini tartışır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   120
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Gelişim Psikoloji ve kuramları K1; K2; YK1
    2 Psikolojik Araştırma Metotları YK1
    3 Erikson- Gelişimin 8 Safhası:1-4 K1;K2
    4 Erikson- Gelişimin 8 Safhası:5-8 K1;K2
    5 Bebeklikte fiziksel, bilişsel, sosyal ve duygusal gelişim K1;K2
    6 Orta ve geç çocuklukta fiziksel, bilişsel, sosyal ve duygusal gelişim K1;K2
    7 Orta ve geç çocuklukta sosyolojik ve duygusal gelişim K1;K2
    8 Ergenlikte fiziksel, bilişsel gelişim K1;K2
    9 Kognitif Gelişim Teorileri K1;K2
    10 İleri yetişkinlik döneminde fiziksel gelişim, bilişsel gelişim K1;K2
    11 Yaşlılık döneminde bilişsel gelişim sosyal ve duygusal gelişim K1; K2; YK1
    12 İhtiyarlık K1; K2; YK1
    13 Ölüm, ölmek ve yas K1; K2; YK1
    14 Vakalar üzerinden yaşlılığın psikososyal gelişim süreçlerini tartışma K1;K2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Songül Kamışlı
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Erdoğan, İ., Sertelin Mercan, Ç., Kılıçaslan Ç, A. Poyraz C. Ergin, T. Ergin, H. ve ark. Gelişim Psikoloji. Ergin H & Köseoğlu A. (Ed.). Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. K2. Santrock, J. W. (2015). Yaşam boyu gelişim: Gelişim Psikolojisi: Life-span development. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Limited Şti.
    Yardımcı Kitap YK1. Tufan, İ..&Durak, M. (2017).Gerontoloji. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık. Ankara.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı insan gelişimi hakkındaki temel bilgileri edinme ve bunları günlük yaşamda kullanabilme becerisinin kazandırılmasıdır. Bu derste psikolojik gelişim hakkında farklı kuramlar sunularak bu kuramlar karşılaştırılacak, insanın fiziksel, duygusal, bilimsel ve sosyal gelişimi incelenecek ve bu değişkenlere etki eden etmenler incelenecektir.
    Dersin İçeriği Yaşam boyu gelişim psikolojisinin çeşitli psikolojik kuramlar üzerinden öğretimi; bebeklikten ölüme kadar devam eden insan psikososyal gelişiminin teorik süreçlerle öğretimi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Gerontoloji alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. 3
    2 Gerontoloji alanındaki bilimsel bilgiyi mesleki yaşantısında uygulamaya yansıtır. -
    3 Yaşlılık alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecini gerçekleştirir. 2
    4 Gerontolog olarak diğer bilim alanları ile disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak katkı verir. 3
    5 Bir birey olarak kişisel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkına varır. -
    6 Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser. 3
    7 Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade edebilme yetkinliği kazanır. -
    8 Sağlıklı ve/veya hasta yaşlı bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları, bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlayıp destek verme yetkinliği kazanır. 2
    9 Gerontolog olarak ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. -
    10 Alanda edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların biyolojik, sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini fark ederek bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm önerir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster