|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Gelişim Psikoloji ve kuramları
|
K1; K2; YK1
|
|
2
|
Psikolojik Araştırma Metotları
|
YK1
|
|
3
|
Erikson- Gelişimin 8 Safhası:1-4
|
K1;K2
|
|
4
|
Erikson- Gelişimin 8 Safhası:5-8
|
K1;K2
|
|
5
|
Bebeklikte fiziksel, bilişsel, sosyal ve duygusal gelişim
|
K1;K2
|
|
6
|
Orta ve geç çocuklukta fiziksel, bilişsel, sosyal ve duygusal gelişim
|
K1;K2
|
|
7
|
Orta ve geç çocuklukta sosyolojik ve duygusal gelişim
|
K1;K2
|
|
8
|
Ergenlikte fiziksel, bilişsel gelişim
|
K1;K2
|
|
9
|
Kognitif Gelişim Teorileri
|
K1;K2
|
|
10
|
İleri yetişkinlik döneminde fiziksel gelişim, bilişsel gelişim
|
K1;K2
|
|
11
|
Yaşlılık döneminde bilişsel gelişim sosyal ve duygusal gelişim
|
K1; K2; YK1
|
|
12
|
İhtiyarlık
|
K1; K2; YK1
|
|
13
|
Ölüm, ölmek ve yas
|
K1; K2; YK1
|
|
14
|
Vakalar üzerinden yaşlılığın psikososyal gelişim süreçlerini tartışma
|
K1;K2
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Songül Kamışlı
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
K1. Erdoğan, İ., Sertelin Mercan, Ç., Kılıçaslan Ç, A. Poyraz C. Ergin, T. Ergin, H. ve ark. Gelişim Psikoloji. Ergin H & Köseoğlu A. (Ed.). Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
K2. Santrock, J. W. (2015). Yaşam boyu gelişim: Gelişim Psikolojisi: Life-span development. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Limited Şti.
|
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Tufan, İ..&Durak, M. (2017).Gerontoloji. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık. Ankara.
|
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı insan gelişimi hakkındaki temel bilgileri edinme ve bunları günlük yaşamda kullanabilme becerisinin kazandırılmasıdır. Bu derste psikolojik gelişim hakkında farklı kuramlar sunularak bu kuramlar karşılaştırılacak, insanın fiziksel, duygusal, bilimsel ve sosyal gelişimi incelenecek ve bu değişkenlere etki eden etmenler incelenecektir.
|
|
Dersin İçeriği
|
Yaşam boyu gelişim psikolojisinin çeşitli psikolojik kuramlar üzerinden öğretimi; bebeklikten ölüme kadar devam eden insan psikososyal gelişiminin teorik süreçlerle öğretimi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Gerontoloji alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar.
|
3
|
|
2
|
Gerontoloji alanındaki bilimsel bilgiyi mesleki yaşantısında uygulamaya yansıtır.
|
-
|
|
3
|
Yaşlılık alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecini gerçekleştirir.
|
2
|
|
4
|
Gerontolog olarak diğer bilim alanları ile disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak katkı verir.
|
3
|
|
5
|
Bir birey olarak kişisel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkına varır.
|
-
|
|
6
|
Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser.
|
3
|
|
7
|
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade edebilme yetkinliği kazanır.
|
-
|
|
8
|
Sağlıklı ve/veya hasta yaşlı bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları, bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlayıp destek verme yetkinliği kazanır.
|
2
|
|
9
|
Gerontolog olarak ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
|
-
|
|
10
|
Alanda edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların biyolojik, sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini fark ederek bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm önerir.
|
4
|