ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Psikodrama İle Problem Çözme Becerileri GER211 GÜZ 3+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Mevcut durumu objektif tanımlar
    2-Problemi çözmek için bir strateji belirler
    3-Probleme en iyi yanıt olabilecek bir çözüm için olası önerileri birleştirir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 4011010
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   95
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,17 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Psikodrama dersinin tanıtımı, beklentilerin paylaşımı K1-BÖLÜM1, K4-BÖLÜM1
    2 Sorun nedir? Nasıl tanımlanır? K3-BÖLÜM1, K6-BÖLÜM1
    3 Engeller, ayağıma takılanlar K1-BÖLÜM3, K4-BÖLÜM5
    4 Bilişsel çarpıtmalar K2-BÖLÜM3, K3-BÖLÜM3,K6-BÖLÜM3
    5 Kördüğüm oyunu K4-BÖLÜM6
    6 Etkili olmayan çözüm yollarını tanıma K2-BÖLÜM4, K5-BÖLÜM3
    7 Etkili çözüm yollarını tanıma ve anlama K2-BÖLÜM4, K5-BÖLÜM3
    8 İş görüşmeleri K2-BÖLÜM6, K6-BÖLÜM6
    9 Rol değiştirmelerle senaryo oyunları K1-BÖLÜM4, K4-BÖLÜM5
    10 Çözüm yolları bulma: Ben bir çözüm buldum K5-BÖLÜM6, K4-BÖLÜM6
    11 Sihirli aynalar oyunu, gereksinimleri anlama K4-BÖLÜM7, K2-BÖLÜM2
    12 Çözümleri uygulama, sığınak oyunu K3-BÖLÜM11, K4-BÖLÜM8
    13 Film izleme ve tartışma K4.BÖLÜM9
    14 Sürecin paylaşımı ve öz-değerlendirme K6-BÖLÜM8, K3-BÖLÜM10
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu DOÇ. DR. SONGÜL KAMIŞLI
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Üstün, D. (2013) Sosyometri ve Psikodrama, Remzi Kitabevi, İstanbul. K2. Üstün, B., Akgün, E., Partlak, N (2005). Hemşirelikte İletişim Becerileri, Okullar Yayınevi, İzmir. K3. Eskin M. (2018) Sorun Çözme Terapisi, Altınordu Yayınları, Ankara K. Altınay, D. (2016). Psikodramada 400 Isınma Oyunu ve Yardımcı Teknikler, Epsilon Yayınları, Mimoza Matbaacılık, İstanbul. K5. Dökmen, Ü. (2005). İletişim Çatışmaları ve Empati. Sistem yayıncılık: Ankara K6.Nezu, A. M. (2004). Problem Solving and Behavior Therapy Revisited. Behavior Therapy, 35, 1-33. Filmler
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencilerin, günlük yaşamda, okulda ve iş yaşamında karşılaşılan kişiler arası sorunlara yönelik yeni ve etkili problem çözme yöntemlerini keşfetmesini sağlamak
    Dersin İçeriği Psikodrama yoluyla; bir problemin tanımlanmasından çözülmesi ve sonuçların değerlendirilmesine kadar devam eden sürecin öğretimi
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster