ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    BİTİRME PROJESİ 1 GER403 GÜZ 0+2 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilimsel çalışma yönteminin basamaklarını sıralar.
    2-Alan yazın tarama sonuçlarını analiz eder
    3-Bir kaynakça yazımı örneğini sunar.
    4-Bilimsel basamakları kullanarak örnek bir araştırma veya tez önerisi hazırlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler4012020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje6013030
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 0000
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   92
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,07 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı, beklentiler, çalışmak istenen konu alanları üzerinde tartışma K2
    2 Bilimsel çalışma süreci K1; K2; YK1
    3 Yazmaya hazırlık K1;YK1
    4 Literatür tarama K1; K2; YK1
    5 Derleme, araştırma makale yazım formatı K1
    6 Örnek Kaynakça yazımı K1
    7 Örnek tez içeriği inceleme (tez formatı oluşturma) K1; K2; YK1
    8 Çalışmanın yöntem bölümünü yazma K1; K2; YK1
    9 Çalışmanın bulgularını yazma K1; K2; YK1
    10 Çalışmanın tartışmasını ve sonuçlarını yazma K1; K2; YK1
    11 Veri toplama formları K1; K2; YK1
    12 Görüşme yöntem ve teknikleri K1; K2; YK1
    13 Örnek bir tez/araştırma önerisi yazma 1 K1; K2; YK1
    14 Örnek bir tez/araştırma önerisi yazma 2 K1; K2; YK1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu -
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Oermann, M., H, & Hays, J., C. (2020) Hemşirelikte Yayın Yazarlığı. (editör: Elif Gürsoy). Neyir Matbaacılık, Nobel Kitabevleri, Ankara. K2. Tezcan, S. (1992) Epidemiyoloji: Tıbbi yöntem bilimi. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı Yayın no:92/1. Ankara
    Yardımcı Kitap YK1. Aksayan S, Bahar Z, Bayık A, Emiroğlu N, Erefe İ, Görak G, Karataş N, Kocaman G, Kublay G, Seviğ Ü. (2002). Hemşirelikte Araştırma: İlke, Süreç ve Yöntemleri. Odak ofset, Ankara.
    Dersin Amacı Bu dersin sonunda öğrenci, dönem sonunda araştırma konuları, sorusu, amacı, soru formları, yöntem, gibi bilgileri içeren bir tez veya araştırma önerisi taslağı yazar.
    Dersin İçeriği Bilimsel çalışma yönteminin kullanılarak; gerontoloji alanına özel sorunların saptanması, belirlenen sorunla ilgili literetür taranması, sorunun çözümüne uygun bir yöntem belirlenmesi, ölçüm araçlarının tanımlanması, veri toplama yöntemi, bulgular ve tartışmanın yazılma yollarının öğretimi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Gerontoloji alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. 4
    2 Gerontoloji alanındaki bilimsel bilgiyi mesleki yaşantısında uygulamaya yansıtır. 3
    3 Yaşlılık alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecini gerçekleştirir. 3
    4 Gerontolog olarak diğer bilim alanları ile disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak katkı verir. -
    5 Bir birey olarak kişisel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkına varır. 3
    6 Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser. 4
    7 Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade edebilme yetkinliği kazanır. -
    8 Sağlıklı ve/veya hasta yaşlı bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları, bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlayıp destek verme yetkinliği kazanır. -
    9 Gerontolog olarak ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. 3
    10 Alanda edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların biyolojik, sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini fark ederek bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm önerir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster