Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı, beklentiler, çalışmak istenen konu alanları üzerinde tartışma
|
K2
|
2
|
Bilimsel çalışma süreci
|
K1; K2; YK1
|
3
|
Yazmaya hazırlık
|
K1;YK1
|
4
|
Literatür tarama
|
K1; K2; YK1
|
5
|
Derleme, araştırma makale yazım formatı
|
K1
|
6
|
Örnek Kaynakça yazımı
|
K1
|
7
|
Örnek tez içeriği inceleme (tez formatı oluşturma)
|
K1; K2; YK1
|
8
|
Çalışmanın yöntem bölümünü yazma
|
K1; K2; YK1
|
9
|
Çalışmanın bulgularını yazma
|
K1; K2; YK1
|
10
|
Çalışmanın tartışmasını ve sonuçlarını yazma
|
K1; K2; YK1
|
11
|
Veri toplama formları
|
K1; K2; YK1
|
12
|
Görüşme yöntem ve teknikleri
|
K1; K2; YK1
|
13
|
Örnek bir tez/araştırma önerisi yazma 1
|
K1; K2; YK1
|
14
|
Örnek bir tez/araştırma önerisi yazma 2
|
K1; K2; YK1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
-
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Oermann, M., H, & Hays, J., C. (2020) Hemşirelikte Yayın Yazarlığı. (editör: Elif Gürsoy). Neyir Matbaacılık, Nobel Kitabevleri, Ankara.
K2. Tezcan, S. (1992) Epidemiyoloji: Tıbbi yöntem bilimi. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı Yayın no:92/1. Ankara
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Aksayan S, Bahar Z, Bayık A, Emiroğlu N, Erefe İ, Görak G, Karataş N, Kocaman G, Kublay G, Seviğ Ü. (2002). Hemşirelikte Araştırma: İlke, Süreç ve Yöntemleri. Odak ofset, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin sonunda öğrenci, dönem sonunda araştırma konuları, sorusu, amacı, soru formları, yöntem, gibi bilgileri içeren bir tez veya araştırma önerisi taslağı yazar.
|
Dersin İçeriği
|
Bilimsel çalışma yönteminin kullanılarak; gerontoloji alanına özel sorunların saptanması, belirlenen sorunla ilgili literetür taranması, sorunun çözümüne uygun bir yöntem belirlenmesi, ölçüm araçlarının tanımlanması, veri toplama yöntemi, bulgular ve tartışmanın yazılma yollarının öğretimi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Gerontoloji alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar.
|
4
|
2
|
Gerontoloji alanındaki bilimsel bilgiyi mesleki yaşantısında uygulamaya yansıtır.
|
3
|
3
|
Yaşlılık alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecini gerçekleştirir.
|
3
|
4
|
Gerontolog olarak diğer bilim alanları ile disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak katkı verir.
|
-
|
5
|
Bir birey olarak kişisel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkına varır.
|
3
|
6
|
Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser.
|
4
|
7
|
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade edebilme yetkinliği kazanır.
|
-
|
8
|
Sağlıklı ve/veya hasta yaşlı bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları, bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlayıp destek verme yetkinliği kazanır.
|
-
|
9
|
Gerontolog olarak ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
|
3
|
10
|
Alanda edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların biyolojik, sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini fark ederek bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm önerir.
|
-
|