Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Derse giriş, grupların oluşturulması, dönem planlanması
|
K1, K2
|
2
|
Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü uygulaması I
|
K2, YK1
|
3
|
Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü uygulaması II
|
K2, YK1
|
4
|
Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü uygulaması III
|
K2, YK1
|
5
|
Sağlık İl Müdürlüğü uygulaması I
|
K1
|
6
|
Sağlık İl Müdürlüğü uygulaması II
|
K1
|
7
|
Huzurevi uygulaması I
|
K2, YK1
|
8
|
Huzurevi uygulaması II
|
K2, YK1
|
9
|
Huzurevi uygulaması II
|
K2, YK1
|
10
|
Belediye Sosyal Hizmetler Birimi uygulaması I
|
YK2
|
11
|
Belediye Sosyal Hizmetler Birimi uygulaması II
|
YK2
|
12
|
Fakülte laboratuvarında temel yaşlı sağlığı uygulamaları I
|
K1
|
13
|
Fakülte laboratuvarında temel yaşlı sağlığı uygulamaları II
|
K1
|
14
|
Fakülte laboratuvarında temel yaşlı sağlığı uygulamaları III
|
K1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Tahsin Barış DEĞER
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğr. Üyesi Songül Kamışlı, Dr. Öğr. Üyesi Sevcan Toptaş Kılıç
|
Kaynaklar
|
K1- Arıoğul S. (Editör). (2006). Geriatri ve Gerontoloji.1. Baskı, Akademisyen Yayınevi.
K2- Tufan İ. Durak M.(Editörler). (2017). Gerontoloji, Nobel Akademik Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1- Kalınkara V. (2016). Temel Gerontoloji Yaşlılık Bilimi, 3. Basım, Nobel Yayınevi.
YK2- Say Şahin D. (editör). (2020). Yaşlılık Sosyolojisi. 2. Baskı, Ekin Yayınevi.
|
Dersin Amacı
|
Yaşlılara hizmet veren kamu kurumlarında uygulamaları bizzat görerek öğrenmelerini sağlamak ve fakülte laboratuvarında basit yaşlı sağlığı takibi uygulamalarını öğretmek amaçlanmaktadır
|
Dersin İçeriği
|
Aile, Çalışma ve Sosyal hizmetler İl Müdürlüğü, Belediye Sosyal Hizmetler Birimi, Sağlık İl Müdürlüğü, Huzurevi uygulamaları ve temel yaşlı sağlığı takibi.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Gerontoloji alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar.
|
5
|
2
|
Gerontoloji alanındaki bilimsel bilgiyi mesleki yaşantısında uygulamaya yansıtır.
|
3
|
3
|
Yaşlılık alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecini gerçekleştirir.
|
4
|
4
|
Gerontolog olarak diğer bilim alanları ile disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak katkı verir.
|
5
|
5
|
Bir birey olarak kişisel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkına varır.
|
4
|
6
|
Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser.
|
-
|
7
|
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade edebilme yetkinliği kazanır.
|
4
|
8
|
Sağlıklı ve/veya hasta yaşlı bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları, bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlayıp destek verme yetkinliği kazanır.
|
4
|
9
|
Gerontolog olarak ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
|
-
|
10
|
Alanda edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların biyolojik, sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini fark ederek bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm önerir.
|
-
|