Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü uygulaması I
|
K1, K2
|
2
|
Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü uygulaması II
|
K1, K2
|
3
|
Sağlık İl Müdürlüğü uygulaması I
|
K1, K2
|
4
|
Sağlık İl Müdürlüğü uygulaması II
|
K1, K2
|
5
|
Huzurevi uygulaması I
|
K1, K2
|
6
|
Huzurevi uygulaması II
|
K1, K2
|
7
|
Belediye Sosyal Hizmetler Birimi uygulaması I
|
K1, K2
|
8
|
Belediye Sosyal Hizmetler Birimi uygulaması II
|
K1, K2
|
9
|
Kurumlarda organizasyon planlama ve aktivite uygulama I
|
K3, YK1
|
10
|
Kurumlarda organizasyon planlama ve aktivite uygulama II
|
K3, YK1
|
11
|
Kurumlarda organizasyon planlama ve aktivite uygulama III
|
K3, YK1
|
12
|
Kurumlarda organizasyon planlama ve aktivite uygulama IV
|
K1, K2, K3, YK1
|
13
|
Kurumlarda organizasyon planlama ve aktivite uygulama V
|
K3, YK1
|
14
|
Kurumlarda organizasyon planlama ve aktivite uygulama VI
|
K3, YK1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Tahsin Barış DEĞER
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğr. Üyesi Songül Kamışlı, Dr. Öğr. Üyesi Sevcan Toptaş Kılıç
|
Kaynaklar
|
R1- Arıoğul S. (2006). Geriatri ve Gerontoloji. 1. Baskı, Ankara: Akademisyen Yayınevi.
R2- Tufan İ. Durak M.( 2017). Gerontoloji, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
R3- Kalınkara V. (2016). Temel Gerontoloji Yaşlılık Bilimi, 3. Basım, Ankara: Nobel Yayınevi.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1- Say Şahin D. (2020). Yaşlılık sosyolojisi. 2. Baskı, İstanbul: Ekin Yayıncılık.
|
Dersin Amacı
|
Yaşlılara hizmet veren kamu kurumlarında organizasyon planlama ve aktivite uygulama becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır
|
Dersin İçeriği
|
Kurumlarda yaşlılara yönelik uygulamalar planlama ve yürütme.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Gerontoloji alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar.
|
4
|
2
|
Gerontoloji alanındaki bilimsel bilgiyi mesleki yaşantısında uygulamaya yansıtır.
|
5
|
3
|
Yaşlılık alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecini gerçekleştirir.
|
3
|
4
|
Gerontolog olarak diğer bilim alanları ile disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak katkı verir.
|
4
|
5
|
Bir birey olarak kişisel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkına varır.
|
-
|
6
|
Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser.
|
-
|
7
|
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade edebilme yetkinliği kazanır.
|
-
|
8
|
Sağlıklı ve/veya hasta yaşlı bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları, bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlayıp destek verme yetkinliği kazanır.
|
-
|
9
|
Gerontolog olarak ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
|
4
|
10
|
Alanda edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların biyolojik, sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini fark ederek bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm önerir.
|
3
|