Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Sevcan TOPTAŞ KILIÇ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Başaran, A. (2010). Tıbbi Biyoloji. İstanbul: Pelikan Yayıncılık
|
Yardımcı Kitap
|
YK1.Nussbaum, LR. (2005). Tıbbi Genetik. İstanbul: Güneş Tıp Kitapevi
|
Dersin Amacı
|
Birinci dönemin devamı olarak biyolojik yaşlanma teorilerine devam edilecek.
|
Dersin İçeriği
|
Hücre yapısı, genetik materyal, Transkripsiyon, translasyon, Hücre döngüsü, polimorfizm, Mutasyon, kalıtsal hastalıklar.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Gerontoloji alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar.
|
1
|
2
|
Gerontoloji alanındaki bilimsel bilgiyi mesleki yaşantısında uygulamaya yansıtır.
|
-
|
3
|
Yaşlılık alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecini gerçekleştirir.
|
-
|
4
|
Gerontolog olarak diğer bilim alanları ile disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak katkı verir.
|
3
|
5
|
Bir birey olarak kişisel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkına varır.
|
-
|
6
|
Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser.
|
-
|
7
|
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade edebilme yetkinliği kazanır.
|
2
|
8
|
Sağlıklı ve/veya hasta yaşlı bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları, bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlayıp destek verme yetkinliği kazanır.
|
5
|
9
|
Gerontolog olarak ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
|
-
|
10
|
Alanda edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların biyolojik, sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini fark ederek bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm önerir.
|
5
|