ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sosyolojik Yaşlanma Teorileri II GER202 BAHAR 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yaşlılıkta meydana gelen sorunları toplumsal süreçlerle ilişkilendirir.
    2-Yaşlılıkta ortaya çıkan sosyal olay ve olguları yorumlar.
    3-Yaşlılığı ilgilendiren emeklilik ve sosyal güvenlik politikalarını değerlendirir.
    4-Yaşlılıktaki sosyal sorunların çözümüne yönelik uygulamalar geliştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13226
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 2011010
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   113
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,77 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Değişen Dünyada Yaşlanmanın yeri, Yaşlanmanın toplum üzerine etkileri, Endüstrileşme, modernleşme ve göçün etkileri K1
    2 Yaşlılığın ölçüsü, Yaşlı nüfusu, Demografik geçiş, Cinsiyet, ırk, etnik kompozisyon, Coğrafi dağılım, Belirleyiciler: kır-kent; gelişmişlik-azgelişmişlik K1
    3 Yaşlanma araştırmalarında yaşam döngüsü perspektifi K3
    4 Yaşam döngüsü sürecinde tarihsel ve kültürel dönüşüm, Sosyalizasyon ve sosyal roller, Rol geçişleri ve beklentileri K4
    5 Yaşam Stresi: Başetme ve Adaptasyon, Aktif yaşlanma, Yaşlılar arasında davranışlar ve değerler, yaşlılar arasında cinsiyete bağlı farklılıklar K2
    6 Yaşlılıkta ilişkiler ve roller K2
    7 Yaşlanma ve Aile Hayatı: İleri yaşlar ve aile, Çağdaş Toplumlarda aile yapısı, Çağdaş Toplumlarda ailenin işlevi, arkadaşlık ve akrabalık ağları K1
    8 İş, Emeklilik ve Boş Zaman: Yaşlı işçiler, Emeklilik, Boş Zaman K1
    9 Yaşlanmanın Ekonomisi: Yaşlının ekonomik statüsü, Yaşlının gelirinin yeterliliği, Sosyal Güvenlik Sistemi, Emekli Aylığı K3
    10 Yaşlanma Politikası: Yaşlıların politik yönelim ve davranışları, emeklilik ve Sağlık politikası ve yaşlanma K2
    11 Din ve yaşlanma: Dinin işlevi, Yaş ve dinsel bağlanma, Din, yaşlanma ve sağlık K2
    12 Yaşlının yaşam çevresi: Çevrenin yaşlı üzerindeki etkisi K4
    13 Toplumsal tabakalaşma ve yaşlılık: toplumsal katmanlaşma, sınıf, toplumsal cinsiyet ve yaşlılık K4
    14 Dönemin değerlendirilmesi ve tartışma K1, K2,K3,K4,K5
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Sevcan Toptaş Kılıç
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1-Tufan, İsmail. Modernleşen Türkiye`de Yaşlılık ve Yaşlanmak. İstanbul: Anahtar Yayınları, 2003. K2-Kart, S. Cary and Jennifer M. Kinney. The Realities of Aging. Allyn and Bacon, Boston, 2001. K3-Tufan, İsmail. Birinci Türkiye Yaşlılık Raporu 2007. Antalya: Geroyay, 2007. K4-Victor, Christina. The Social Context of Aging. Routledge, New York, 2005. K5-Canatan, Ayşe. Sosyal Yönleriyle Yaşlılık. Ankara: Palme Yayınları, 2008.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencinin yaşlılığın sosyal boyutunu öğrenmesini ve yaşlılığın sosyal sorunlarına ilişkin değerlendirme yapabilmesini amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği Yaşlılığın sosyolojik boyutlarını incelemek. Yaşlanmanın kültürel boyutu, ekonomisini bilir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Gerontoloji alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. 2
    2 Gerontoloji alanındaki bilimsel bilgiyi mesleki yaşantısında uygulamaya yansıtır. -
    3 Yaşlılık alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecini gerçekleştirir. -
    4 Gerontolog olarak diğer bilim alanları ile disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak katkı verir. 3
    5 Bir birey olarak kişisel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkına varır. -
    6 Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser. 2
    7 Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade edebilme yetkinliği kazanır. -
    8 Sağlıklı ve/veya hasta yaşlı bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları, bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlayıp destek verme yetkinliği kazanır. 3
    9 Gerontolog olarak ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. -
    10 Alanda edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların biyolojik, sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini fark ederek bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm önerir. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster