Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş: İnsan ve Toplum
|
K1
|
2
|
Toplumbilim, ortaya çıkışı, öncüleri ve çalışma alanları ve yaşlılıkla ilişkisi
|
K1; YK1
|
3
|
Toplumsal yapı: Sosyalizasyon, toplumsal yapı, toplumsal norm, rol ve beklentiler
|
K1
|
4
|
Tarihsel süreçte toplum türleri, üretim biçimleri, yaşam biçimleri ve düşün biçimleri
|
K1; YK1
|
5
|
Tarihsel süreçte toplum türleri ?avcı-toplayıcı topluluklar, tarım toplumu ve sanayi toplumu- ve yaşlılık anlayışları
|
K1
|
6
|
Sanayi Devrimi , demografik gelişmeler ve yaşlılık olgusunun ortaya çıkması
|
K1; YK1
|
7
|
Aile: Aile ve evlilik türleri
|
K1
|
8
|
Siyaset, Din
|
K1
|
9
|
Cumhuriyetten bugüne kadar uygulanan ekonomi politikaları, Türk toplumunda ailenin dönüşümü, göç ve yaşlılık
|
K1
|
10
|
Toplumbilimde kuram ve yöntem
|
K1
|
11
|
Ana akım sosyolojik kuramlar
|
K1
|
12
|
Sosyolojik yaşlanma teorileri
|
K1
|
13
|
Bağımlılık kuramı ve gelişmiş ve az gelişmiş ülkelerde yaşlılık
|
K1
|
14
|
Azgelişmiş ülkeler, sosyal politikalar ve sosyal devlet
|
K1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Sevcan Toptaş Kılıç
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1-Macionis, John J. 2012. "Sosyoloji". Çev: Prof. Dr. Vildan Akan. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
|
Yardımcı Kitap
|
YK1-Giddens, Anthony. 2012. "Sosyoloji". Haz: Cemal Güzel. Kırmızı Yayınları, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, öğrenciye sosyolojik bir bakış açısı kazandırmak ve öğrencinin sosyoloji ve yaşlılık ilişkisini anlamasını sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Sosyolojik bakış, sosyolojik araştırma, sosyolojik kuramlar ve yöntemler, küreselleşme, sosyal değişim konularını içermektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Gerontoloji alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar.
|
3
|
2
|
Gerontoloji alanındaki bilimsel bilgiyi mesleki yaşantısında uygulamaya yansıtır.
|
1
|
3
|
Yaşlılık alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecini gerçekleştirir.
|
-
|
4
|
Gerontolog olarak diğer bilim alanları ile disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak katkı verir.
|
-
|
5
|
Bir birey olarak kişisel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkına varır.
|
-
|
6
|
Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser.
|
2
|
7
|
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade edebilme yetkinliği kazanır.
|
-
|
8
|
Sağlıklı ve/veya hasta yaşlı bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları, bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlayıp destek verme yetkinliği kazanır.
|
3
|
9
|
Gerontolog olarak ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
|
-
|
10
|
Alanda edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların biyolojik, sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini fark ederek bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm önerir.
|
3
|