Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Derse giriş, dersin işlenişi ile ilgili genel bilgi ve kaynakların önerilmesi.
|
K1, YK1
|
2
|
Stres kavramı, stresin fizyolojisi, stres nedenleri
|
K1
|
3
|
Stresle başetme kavramı
|
K1
|
4
|
Stresle baş etme stratejileri
|
K"
|
5
|
Stresin bilişsel yönü, strese verilen tepkiler
|
K1
|
6
|
Etkili ve etkili olmayan baş etme
|
K1, YK2
|
7
|
Etkili baş etme becerileri öğretimi(Kendini tanıma)
|
K1
|
8
|
Etkili baş etme becerileri öğretimi(Bilişlerin farkına varma)
|
K1, YK3
|
9
|
Etkili baş etme becerileri öğretimi(Sorunların çözümünde eleştirel düşünme ve problem çözme)
|
K1
|
10
|
Etkili baş etme becerileri öğretimi(Zamanı etkili kullanma)
|
K1
|
11
|
Etkili baş etme becerileri öğretimi(Gevşeme teknikleri)
|
K1
|
12
|
Stres-psikolojik sağlamlık-kriz ilişkisi-1
|
K1
|
13
|
Stres-psikolojik sağlamlık-kriz ilişkisi-2
|
K1
|
14
|
Dalgalara Karşı (Film Analizi)
|
K1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Sevcan Toptaş Kılıç
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1- Bach, S. and Grant, A. (2009).Communication and interpersonal skills for nurses (Transforming nursing practice). UK: Learning Matters Ltd.
K2- Baltaş, Z. ve Baltaş, A. (2000). Stres ve Başaçıkma Yolları (20. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.
K3- Balzer Riley, J. (2007). Communication in nursing. USA: Mosby.
K4- Clark, L. (2000). Duygulara Yardım (Çev: Yazgan, G.). İstanbul: Evrim Yayınları.
K5- Dökmen, Ü. (2005) İletişim Çatışmaları ve Empati (31.Basım). İstanbul: Sistem Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1- Geçtan, E. (2009). İnsan Olmak. İstanbul: Metis Yayınları.
YK2- Harriet, L. (1999). Öfke Dansı. İstanbul: Varlık Yayınları.
YK3- Öz, F. (2010). Sağlık Alanında Temel Kavramlar. Ankara: Mattek Matbaacılık.
YK4- Özcan, A. (2006) Hemşire Hasta İlişkisi ve İletişim. Ankara: Sistem Ofset Basım Yayın San. Lim. Şrk.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencinin, kendisinde ve diğerlerinde stresin nedenleri ve sonuçlarının tanımlanmasında bilgi sahibi olması; stresin etkili şekilde yönetilmesi ve bilginin uygulamaya aktarılmasını sağlayacak en uygun kişisel stratejiler geliştirmesine yardımcı olmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders, bireyin stres ve baş etme ile ilgili kuramsal bilgi edinmesini, bu bilgiyle kendi stres ve baş etme tepkilerini tanımasını, değerlendirmesini, yorumlamasını, etkili olmayan baş etme davranışlarını etkili olanlarla değiştirmesini ve kazandığı bu beceri doğrultusunda hizmet verdiği bireylere de yardım etmesini konu alır.
|