ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Duygusal Zeka Gelişimi GER106 BAHAR 2+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kişisel farkındalık-kendini tanıma bilgisi geliştirir.
    2-Diğerlerini etkileme ve ikna becerilerini geliştirir.
    3-Başkalarının duygularını fark eder.
    4-Kendilerinin ve başkalarının duygularını yönetir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   86
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,87 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Derse giriş, dersin işlenişi ile ilgili genel bilgi ve kaynakların önerilmesi. K1-Bölüm 1
    2 Zeka, Çoklu zeka, IQ-EQ K1-Bölüm 1
    3 Duyguyu yöneten mekanizmalar (Fiziksel-Bilişsel) K1-Bölüm 3
    4 Duygusal zekanın gelişimi ve ailenin etkisi K1-Bölüm 7; YK3-Bölüm 1
    5 Duyguları Tanıma, Kişisel Beceriler, Kendini Tanıma, Kendine Güven YK1-Bölüm 4; YK3-Bölüm 1
    6 Kendine Saygı, Kendini Gerçekleştirme, Otonomi K1-Bölüm 4; YK2-Bölüm 1
    7 Kişilerarası Beceriler (Empati, Kişilerarası İlişkiler, Sosyal Sorumluluk, Sorumlu Karar Verme) YK2-Bölüm 1;YK3 -Bölüm 1
    8 Stresle Başa Çıkma (Dürtü Kontrolü, Stres Yönetimi, Kaygı Yatıştırma, Psikolojik Sağlamlık) K1-Bölüm 5
    9 Sınava hazırlık K1;YK1;YK2;YK3
    10 Stresle Başa Çıkma ( Duygu Zamanlaması, Yönetimi, Eğitimi, Çatışma Yönetimi, İyi Kavga Etme) YK3-Bölüm 1
    11 Uyumluluk (Problem Çözme, Gerçekçilik, Esneklik) K1-Bölüm 9
    12 Genel Ruh Durumu (Mutluluk, İyimserlik, Hoşgörü) Duygusal Zeka ve Duygusal emek İlişkisi K1-Bölüm 6; YK3-Bölüm 1
    13 Duygusal Okur-Yazarlık K1-Bölüm 10
    14 Duygusal zeka ölçülebilir mi? Duygusal zeka ölçüm araçları ve değerlendirme kriterlerinin incelenmesi K1-Bölüm 11
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Sevcan Toptaş Kılıç
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi Sevcan Toptaş Kılıç
    Kaynaklar K1-Özdemir Yaylacı, G. (2006). Kariyer yaşamında duygusal zeka ve iletişim yeteneği. İstanbul: Hayat Yayınları.
    Yardımcı Kitap YK1-Goleman, Daniel (2009). Sosyal Zeka. İstanbul: Varlık Yayınları YK2-Özer, A.K. (2009). Ben Değeri Tiryakiliği Duygusal Gerilimle Başedebilme (10.Basım). İstanbul: Sistem Yayıncılık. YK3-Clark, L. (2000). Duygulara Yardım (Çev: Yazgan, G.). İstanbul: Evrim Yayınları.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin duygusal zeka yetkinlikleri konusunda farkındalık kazanmaları, ve bu alanla ilgili yetkinliklerini (empatik iletişim, aktif dinleme, öz bilinç, vicdanlı olma gibi) geliştirmeleri, kişilerarası ilişkilerde ve çalışma yaşamında yaşanan sorunları çözebilmeleridir.
    Dersin İçeriği Duygusal zeka becerilerini fark ettirme, durumunu değerlendirme ve duygu yönetimi konusunda beceri kazanma
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster