Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Derse giriş, dersin işlenişi ile ilgili genel bilgi ve kaynakların önerilmesi.
|
K1-Bölüm 1
|
2
|
Zeka, Çoklu zeka, IQ-EQ
|
K1-Bölüm 1
|
3
|
Duyguyu yöneten mekanizmalar (Fiziksel-Bilişsel)
|
K1-Bölüm 3
|
4
|
Duygusal zekanın gelişimi ve ailenin etkisi
|
K1-Bölüm 7; YK3-Bölüm 1
|
5
|
Duyguları Tanıma, Kişisel Beceriler, Kendini Tanıma, Kendine Güven
|
YK1-Bölüm 4; YK3-Bölüm 1
|
6
|
Kendine Saygı, Kendini Gerçekleştirme, Otonomi
|
K1-Bölüm 4; YK2-Bölüm 1
|
7
|
Kişilerarası Beceriler (Empati, Kişilerarası İlişkiler, Sosyal Sorumluluk, Sorumlu Karar Verme)
|
YK2-Bölüm 1;YK3 -Bölüm 1
|
8
|
Stresle Başa Çıkma (Dürtü Kontrolü, Stres Yönetimi, Kaygı Yatıştırma, Psikolojik Sağlamlık)
|
K1-Bölüm 5
|
9
|
Sınava hazırlık
|
K1;YK1;YK2;YK3
|
10
|
Stresle Başa Çıkma ( Duygu Zamanlaması, Yönetimi, Eğitimi, Çatışma Yönetimi, İyi Kavga Etme)
|
YK3-Bölüm 1
|
11
|
Uyumluluk (Problem Çözme, Gerçekçilik, Esneklik)
|
K1-Bölüm 9
|
12
|
Genel Ruh Durumu (Mutluluk, İyimserlik, Hoşgörü) Duygusal Zeka ve Duygusal emek İlişkisi
|
K1-Bölüm 6; YK3-Bölüm 1
|
13
|
Duygusal Okur-Yazarlık
|
K1-Bölüm 10
|
14
|
Duygusal zeka ölçülebilir mi? Duygusal zeka ölçüm araçları ve değerlendirme kriterlerinin incelenmesi
|
K1-Bölüm 11
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Sevcan Toptaş Kılıç
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğr. Üyesi Sevcan Toptaş Kılıç
|
Kaynaklar
|
K1-Özdemir Yaylacı, G. (2006). Kariyer yaşamında duygusal zeka ve iletişim yeteneği. İstanbul: Hayat Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1-Goleman, Daniel (2009). Sosyal Zeka. İstanbul: Varlık Yayınları
YK2-Özer, A.K. (2009). Ben Değeri Tiryakiliği Duygusal Gerilimle Başedebilme (10.Basım). İstanbul: Sistem Yayıncılık.
YK3-Clark, L. (2000). Duygulara Yardım (Çev: Yazgan, G.). İstanbul: Evrim Yayınları.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilerin duygusal zeka yetkinlikleri konusunda farkındalık kazanmaları, ve bu alanla ilgili yetkinliklerini (empatik iletişim, aktif dinleme, öz bilinç, vicdanlı olma gibi) geliştirmeleri, kişilerarası ilişkilerde ve çalışma yaşamında yaşanan sorunları çözebilmeleridir.
|
Dersin İçeriği
|
Duygusal zeka becerilerini fark ettirme, durumunu değerlendirme ve duygu yönetimi konusunda beceri kazanma
|