Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Yaşlılık ve uyum: Uyum sağlama süreci ve gelişim görevleri
|
K1
|
2
|
Yaşlılık ve uyum: Uyum bozuklukları
|
K1
|
3
|
Yaşlılıkta bedensel sağlık sorunlarına bağlı uyum güçlükleri: Uyumu bozan birincil faktörler
|
K1
|
4
|
Yaşlılıkta bedensel sağlık sorunlarına bağlı uyum güçlükleri: Uyumu bozan ikincil faktörler
|
K1
|
5
|
Yaşlılıkta bilişsel işlevlerde yavaşlama ve bozulmanın yol açtığı uyum güçlükleri
|
K1
|
6
|
İleri yaşta iş yaşamı ve emekliliğe bağlı uyum güçlükleri
|
YK1;YK1
|
7
|
Yaşlılıkta yas ve uyum: Başlıca kavramlar ve yasın doğası
|
K1
|
8
|
Yaşlılıkta yas ve uyum: Yasta riskli ve koruyucu faktörler
|
K1
|
9
|
Yaşlılıkta sıklıkla karşılaşılan psikolojik rahatsızlıkların yarattığı uyum zorlukları
|
K1
|
10
|
Yaşlılıkta kişilik zemininde gelişen psikolojik sorunlar ve yaşlıya yaklaşım: Kişilik ve kişilik bozukluğu
|
K1; YK2
|
11
|
Yaşlılıkta kişilik zemininde gelişen psikolojik sorunlar ve yaşlıya yaklaşım: Kişilik özellikleri bağlamında yaşlıya yaklaşım
|
K1; YK3
|
12
|
Yaşlılıkta acil müdahale gerektiren psikolojik sorunlar ve yaşlıya yaklaşım-1
|
K1
|
13
|
Yaşlılıkta acil müdahale gerektiren psikolojik sorunlar ve yaşlıya yaklaşım-2
|
K1
|
14
|
Genel değerlendirme
|
K1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Sevcan Toptaş Kılıç
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1-Eker, E. (2007). Yaşlılık psikiyatrisi. Ankara, Hekimler Yayın Birliği
|
Yardımcı Kitap
|
YK1-Emiroğlu, V. (1995). Yaşlılık ve yaşlının sosyal uyumu. Ankara, Şafak Matbaacılık Ltd. Şti
YK2-Karlıdere, T. (2007). Psikiyatri Temel Kitabı. Psikiyatrik acil durumlar. Ankara, Hekimler Yayın Birliği.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, öğrenciye yaşlılıkta ortaya çıkabilecek uyum sorunlarını öğretmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Yaşlılıkta ortaya çıkabilen uyum sorunlarını içerir. Yaşlılıkta görülebilen psikiyatrik hastalıkları içerir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Gerontoloji alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar.
|
2
|
2
|
Gerontoloji alanındaki bilimsel bilgiyi mesleki yaşantısında uygulamaya yansıtır.
|
1
|
3
|
Yaşlılık alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecini gerçekleştirir.
|
-
|
4
|
Gerontolog olarak diğer bilim alanları ile disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak katkı verir.
|
-
|
5
|
Bir birey olarak kişisel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkına varır.
|
2
|
6
|
Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser.
|
3
|
7
|
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade edebilme yetkinliği kazanır.
|
3
|
8
|
Sağlıklı ve/veya hasta yaşlı bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları, bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlayıp destek verme yetkinliği kazanır.
|
4
|
9
|
Gerontolog olarak ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
|
2
|
10
|
Alanda edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların biyolojik, sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini fark ederek bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm önerir.
|
3
|