Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin Tanıtımı
|
K1, BÖLÜM 1
|
2
|
Aydınlanma düşüncesi ve insan haklarının felsefi temelleri
|
K1, BÖLÜM 1
|
3
|
Türkiye`de İnsan Hakları ve Kamu Özgürlükleri
|
K1, BÖLÜM 2
|
4
|
İnsan Haklarının Uluslararası Düzeyde Korunması
|
K1, BÖLÜM 3
|
5
|
İnsan Haklarının Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi Çerçevesinde Korunması
|
K2, BÖLÜM 1
|
6
|
Avrupa İnsan hakları Sözleşmesi ile Öngörülen Koruma Sistemi
|
K2, BÖLÜM 2
|
7
|
Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi ve Türkiye
|
K1, BÖLÜM 4
|
8
|
İnsan haklarının korunması sorunu, Ulusal ve uluslar arası insan hakları savunma mekanizmaları
|
K1, BÖLÜM 5
|
9
|
Sosyal Hizmet Uygulamalarında İnsan Haklarının önemi ve saygınlığı
|
K2, BÖLÜM 3
|
10
|
İnsan haklarının korunmasında sosyal hizmetin rolü, sosyal hizmetin uygulama alanlarında insan hakları: haklar , ihlaller ve çözümler
|
K2, BÖLÜM 4
|
11
|
Ayrımcılık yasağı ve insan hakları, sosyal haklar ve sosyal hizmetler
|
K2, BÖLÜM 5
|
12
|
Yoksulluk ve insan hakları, hakların sınırları
|
K1, BÖLÜM 6
|
13
|
İnsan haklarıyla ilgili bir kurum ziyareti
|
K1, BÖLÜM 7
|
14
|
Genel tekrar
|
K1 BÖLÜM 1,2,3, K2 BÖLÜM 2, 3
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Serdar AYKUT
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1 İfe, J. (2000). İnsan Hakları ve Sosyal Hizmet. Nika Yayınevi, Ankara.
K2 Kuçuradi, İ. (2011). İnsan Hakları Kavramları ve Sorunları.Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Müracaatçılara ve sosyal olgulara hak temelli yaklaşımla bakabilmek için gerekli olan temel bilgileri edinmek, insan hakları düşüncesini anlayarak Sosyal hizmetin insan hakları ve sosyal refah ile ilişkisini kurmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Aydınlanma düşüncesi ve insan haklarının felsefi temelleri, ulusal ve uluslar arası insan hakları savunma mekanizmaları, sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarının önemi ve saygınlığı, insan haklarının korunmasında sosyal hizmetin rolü, sosyal hizmetin uygulama alanlarında insan hakları, ayrımcılık yasağı ve insan hakları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar.
|
3
|
2
|
Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar.
|
-
|
3
|
Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar.
|
-
|
4
|
Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder.
|
-
|
5
|
Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar.
|
-
|
7
|
Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar.
|
4
|
10
|
Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur.
|
3
|