Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ders içeriğinin, amaçlarının ve beklentilerin paylaşılması
|
K1 BÖLÜM 1
|
2
|
Kalkınma Düşüncesinin Ortaya Çıkışı ve Gelişimi
|
K1 BÖLÜM 2
|
3
|
Kalkınma Düşüncesi ve Kalkınma Teorileri I
|
K1 BÖLÜM 3
|
4
|
Kalkınma Düşüncesi ve Kalkınma Teorileri II
|
K1 BÖLÜM 4
|
5
|
Kalkınma ve Sosyal Politika: Washington, Post-Washington Sonrası Kalkınma Stratejileri
|
K1 BÖLÜM 5 , K2 BÖLÜM 2
|
6
|
Toplumsal Kalkınma, Sosyal Politika ve Sosyal Hizmetler
|
K1 BÖLÜM 6, K2 BÖLÜM 3
|
7
|
Toplumsal Kalkınma ve Sosyal Sorunlar
|
K3 BÖLÜM 2
|
8
|
Toplumsal Kalkınma ve Sosyal Sorunlar: Yoksulluk ve Sosyal Dışlanma I
|
K4 BÖLÜM 5
|
9
|
Toplumsal Kalkınma ve Sosyal Sorunlar: Yoksulluk ve Sosyal Dışlanma II
|
K5 BÖLÜM 7
|
10
|
Toplumsal Kalkınma ve Sosyal Sorunlar: Kalkınmada Kadının Yeri I
|
K5 BÖLÜM 8
|
11
|
Toplumsal Kalkınma ve Sosyal Sorunlar: Kalkınmada Kadının Yeri II
|
K6 BÖLÜM 2, K7 BÖLÜM 1
|
12
|
Toplumsal Kalkınma ve Sosyal Sorunlar: Çevre ve Sürdürülebilir Kalkınma
|
K7 BÖLÜM 2
|
13
|
Toplumsal Kalkınma ve Toplum Merkezleri
|
K7 BÖLÜM 4
|
14
|
Sunumlar
|
K7 BÖLÜM 7
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Serdar AYKUT
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1 Halisçelik. E. (2015).Kalkınma ve Büyüme Kavramları. Binyıl Kalkınma Hedefleri ve Yoksul Odaklı Büyüme (içinde, birinci bölüm,s.9-16). Ankara: Gazi Kitabevi.
K2. Kuçuradi. I (2004). Bugünkü Gelişme/Kalkınma Yollarında İnsan Hakları İçin Saklı Tuzaklar. İnsan Hakları: Kavramları ve Sorunları (içinde, s.207-229). Ankara:Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları.
K3 .Kuçuradi, I. (2011). Felsefe ve Sosyal Adaletsizlik. İnsan Hakları: Kavramları ve Sorunları (içinde, s.11-26). Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları.
K4. Başkaya, F. (2015).Kalkınma Teorileri. Azgelişmişliğin Sürekliliği (içinde, birinci bölüm, s.58-64). İstanbul: Öteki Yayınevi.
K5. Kaynak. M. (2011). Kalkınma İktisadının Evrimi. Kalkınma İktisadı (içinde, birinci bölüm, s. 42-52). Ankara: Gazi Kitabevi.
K6. Koray, M. (2005).Sosyal Politika İçinde Gelişen Bir Alan: Eşitlik Politikaları. Sosyal Politika (s. 340-369). İmge Kitabevi.
K7 Çoban, A. İ., Özden, S. A., & Pak, M. D. (2018). Sosyal Hizmet ve Sosyal Gelişim İçin Global Ajanda: Felsefesi, Gelişimi, Kapsamı. Toplum ve Sosyal
Hizmet, 29(2), 292-306.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Ekonomik ve toplumsal kalkınma düşüncesinin gelişimine, teorilerine, sorunlarına, sosyal hizmet mesleği ile ilişkisi ve sosyal politikaya yansımaları hakkında bilgi vermektir.
|
Dersin İçeriği
|
Kalkınma Düşüncesinin Ortaya Çıkışı ve Gelişimi, kalkınma teorileri, sosyal politika ve sosyal hizmetler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar.
|
3
|
2
|
Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar.
|
-
|
3
|
Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar.
|
2
|
4
|
Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder.
|
-
|
5
|
Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar.
|
-
|
7
|
Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar.
|
3
|
10
|
Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur.
|
-
|