Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sosyolojinin Tanımı ve Kavramları
|
K1 BÖLÜM 1
|
2
|
Sosyolojinin Bir Bilim Olarak Kuruluşu
|
K1 BÖLÜM 1
|
3
|
Sosyolojinin Öncüleri ve Kurucuları
|
K2 BÖLÜM 2
|
4
|
Klasik Sosyoloji
|
K1 BÖLÜM 4
|
5
|
Çağdaş Sosyoloji
|
K1 BÖLÜM 4
|
6
|
Postmodern Sosyoloji
|
K1 BÖLÜM 4
|
7
|
Sosyolojide Araştırma Yöntemi ve Teknikleri
|
K3 BÖLÜM 1
|
8
|
Toplumsallaşma/Sosyalleşme
|
K2 BÖLÜM 4
|
9
|
Toplumsal Grup/Statü/Rol
|
K2 BÖLÜM 4
|
10
|
Toplumsal Tabakalaşma ve Toplumsal Hareketlilik
|
K2 BÖLÜM 5
|
11
|
Cinsiyet ve Toplumsal Cinsiyet
|
K1 BÖLÜM 8
|
12
|
Küreselleşme ve Toplumsal Değişme
|
K2 BÖLÜM 12
|
13
|
Kültür
|
K2 BÖLÜM 3
|
14
|
Dersin Değerlendirmesi ve Tartışma
|
K1, K2, K3, K4
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Hakkı KALAYCI.
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Bozkurt,V., (2015), Değişen Dünyada Sosyoloji, Ekin Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
K1.Giddens, A. (2008). Sosyoloji. Güzel, C.(çev.), Kırmızı Yayınları, İstanbul.
K2. (Zencirkıran, M. (2015). Sosyoloji. DORA Basım-Yayın, Bursa.
K3. Neuman, W. L. (2009). Toplumsal araştırma yöntemleri: nitel ve nicel yaklaşımlar. Özge, S. (çev.), Yayınodası, Ankara.
K4. AÖF (2012) Toplumsal cinsiyet sosyolojisi. Anadolu Üniversitesi yayınları, Eskişehir.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersle, öğrencinin sosyoloji alanındaki temel kavram ve kuramlar, sosyolojinin farklı perspektifleri ve toplumsal durum ve olaylar hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Sosyolojinin temel kavram ve kuramları
Sosyolojinin öncüleri ve görüşleri
Küreselleşme sürecinde ortaya çıkan toplumsal değişmeler
Toplumsal sınıf, statü ve toplumsal hareketlilik
Toplumsal kontrol mekanizmaları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar.
|
1
|
2
|
Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar.
|
3
|
3
|
Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar.
|
-
|
4
|
Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder.
|
3
|
5
|
Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar.
|
-
|
7
|
Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır.
|
4
|
9
|
Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar.
|
-
|
10
|
Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur.
|
3
|