ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Aile Sosyolojisi SHB201 GÜZ 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Aile kurumunun yapısını, işleyişini ve diğer toplumsal kurum ve toplumsal normlarla olan ilişkisini değerlendirir.
    2-Aile içi şiddet ve toplumsal cinsiyet konularına eleştirel bir bakış geliştirir.
    3-Türkiye`de ve dünyada değişen aile yapısı üzerine yorum yapar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler1011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   82
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,73 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ailenin oluşumu K1
    2 Ailenin Parçalanışı K2
    3 Sosyal Sermaye Olarak Aile K3
    4 Değişen aile yapısı K1
    5 Ailede Roller K2
    6 Ailede Kadının Yeri K3
    7 Aile ve çocuk K1
    8 Aile ve çocuk Destek Programları K2
    9 Ailenin Eğitim İşlevi K3
    10 Aile ve Genç K1
    11 Kentleşmenin aile üzerine etkileri K2
    12 Sanatta aile K3
    13 Türkiyede aile çalışmaları K1
    14 Dünyada aile çalışmaları K2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Azize Serap Tunçer
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1.Frıedrıch, F. (1998), Ailenin, Özel Mülkiyetin ve Devletin Kökeni, Çev. Kenan Somer, 7. Baskı, Sol Yayınları, Ankara. K2 .Fukuyama, F. (2009), Büyük Çözülme, Profil Yay., Çev: Hasan Kaya, İstanbul. K3. Field, J. (2008), Sosyal Sermaye, Çev. Bahar Bilgen-Bayram Şen, 2. Baskı, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Sosyal yaşam içinde ailenin yapısı, oluşumu; toplumsal bir kurum olarak işleyişi, önemi ve diğer sosyolojik olgular ile olan ilişki ve etkilemesini incelemektir.
    Dersin İçeriği Evlilik, boşanma, çocuk yetiştirme, akrabalık, aile içi şiddet, aile planlaması gibi kavramlar;aile içi ilişkiler;toplumsal cinsiyet ve aile;ailenin temsili konularının toplumsal norm ve kurumlar ile olan ilişkisi.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar. -
    2 Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar. -
    3 Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar. 2
    4 Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder. 4
    5 Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır. 2
    6 Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar. -
    7 Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır. -
    8 Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır. -
    9 Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar. 3
    10 Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster