ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    SOSYAL HİZMETTE GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ SHB205 GÜZ 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Görüşme ilke ve tekniklerini yorumlar.
    2-Görüşmenin içeriğini ve kavramlarını açıklar.
    3-Görüşme ilke ve tekniklerine ilişkin bir görüş oluşturur.
    4-Çeşitli sosyal hizmet uygulamalarında müracaatçı ile mesleki ilişki kurma tekniklerini açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13113
    Ödevler10155
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4021530
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   100
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,33 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kavramsal Giriş. Sosyal Hizmet Uygulamalarında Görüşmenin Yeri Ve Önemi K1 BÖLÜM 1
    2 Sosyal Hizmet Uygulamalarında Görüşme Türleri-Bilgi Toplama Veya Sosyal İnceleme Görüşmeleri K1 BÖLÜM 1
    3 Görüşmenin Başlangıç Ve Gelişme Aşaması K1 BÖLÜM 2
    4 Görüşmenin Sonlandırma Aşaması K1 BÖLÜM 3
    5 İlk Görüşme K1 BÖLÜM 4
    6 Canlandırma I K1 BÖLÜM 5
    7 Görüşmede Kullanılan Bazı Teknikler K1 BÖLÜM 6
    8 Görüşmede Soru Sorma Becerisi K1 BÖLÜM 6
    9 Kayıt Tutma Ve Raporlaştırma K1 BÖLÜM 7
    10 Sosyal Hizmet Alanlarına Göre Görüşme Ve Raporlaştırma Süreçleri-Örnek Olay İncelemeleri-Sosyal İnceleme Raporları K1 BÖLÜM 8
    11 Farklı Müracaatçı Gruplarıyla Görüşme/ Mülakat-Çocuklarla Görüşme-Gençlerle Görüşme-Yaşlılarla Görüşme-Engellilerle Görüşme K1 BÖLÜM 8
    12 İsteksiz/Gönülsüz/Zor Müracaatçılarla Görüşme K1 BÖLÜM 9
    13 Edilgenlik, Saldırganlık, Girişkenlik Ve Öz Denetim K1 BÖLÜM 9
    14 Canlandırma II K1 BÖLÜM 10
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Serdar AYKUT
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K 1. Kadushin, A. ve Kadushin, G. (2016). Sosyal hizmet görüşme teknikleri. (Çev. Ed. Ö. Karakuş ve Y. Özdemir), Ankara: Nika Yayınları.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Sosyal hizmet uygulamalarında gerekli görüşme ilke ve tekniklerini yetkin bir şekilde değerlendirmek ve kulanmaktır.
    Dersin İçeriği Kavramsal Giriş, Sosyal Hizmet Uygulamalarında Görüşmenin Yeri Ve Önemi, Sosyal Hizmet Uygulamalarında Görüşme, Bilgi Toplama Veya Sosyal İnceleme Görüşmeleri, Bilgi Verme Görüşmeleri, Teşhis Veya Karar Verme Görüşmeleri, Tedavi Görüşmeleri, Görüşmenin Başlangıç Ve Gelişme Aşaması,Görüşmenin Sonlandırma Aşaması ,İlk Görüşme, Canlandırma, Görüşmede Kullanılan Bazı Teknikler, Görüşmede Soru Sorma Becerisi, Kayıt Tutma Ve Raporlaştırma ,Sosyal Hizmet Alanlarına Göre Görüşme Ve Raporlaştırma Süreçleri, Örnek Olay İncelemeleri.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar. 2
    2 Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar. 3
    3 Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar. -
    4 Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder. 3
    5 Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır. -
    6 Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar. -
    7 Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır. -
    8 Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır. -
    9 Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar. -
    10 Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster