Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kavramsal Giriş. Sosyal Hizmet Uygulamalarında Görüşmenin Yeri Ve Önemi
|
K1 BÖLÜM 1
|
2
|
Sosyal Hizmet Uygulamalarında Görüşme Türleri-Bilgi Toplama Veya Sosyal İnceleme Görüşmeleri
|
K1 BÖLÜM 1
|
3
|
Görüşmenin Başlangıç Ve Gelişme Aşaması
|
K1 BÖLÜM 2
|
4
|
Görüşmenin Sonlandırma Aşaması
|
K1 BÖLÜM 3
|
5
|
İlk Görüşme
|
K1 BÖLÜM 4
|
6
|
Canlandırma I
|
K1 BÖLÜM 5
|
7
|
Görüşmede Kullanılan Bazı Teknikler
|
K1 BÖLÜM 6
|
8
|
Görüşmede Soru Sorma Becerisi
|
K1 BÖLÜM 6
|
9
|
Kayıt Tutma Ve Raporlaştırma
|
K1 BÖLÜM 7
|
10
|
Sosyal Hizmet Alanlarına Göre Görüşme Ve Raporlaştırma Süreçleri-Örnek Olay İncelemeleri-Sosyal İnceleme Raporları
|
K1 BÖLÜM 8
|
11
|
Farklı Müracaatçı Gruplarıyla Görüşme/ Mülakat-Çocuklarla Görüşme-Gençlerle Görüşme-Yaşlılarla Görüşme-Engellilerle Görüşme
|
K1 BÖLÜM 8
|
12
|
İsteksiz/Gönülsüz/Zor Müracaatçılarla Görüşme
|
K1 BÖLÜM 9
|
13
|
Edilgenlik, Saldırganlık, Girişkenlik Ve Öz Denetim
|
K1 BÖLÜM 9
|
14
|
Canlandırma II
|
K1 BÖLÜM 10
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Serdar AYKUT
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K 1. Kadushin, A. ve Kadushin, G. (2016). Sosyal hizmet görüşme teknikleri. (Çev. Ed. Ö. Karakuş ve Y. Özdemir), Ankara: Nika Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Sosyal hizmet uygulamalarında gerekli görüşme ilke ve tekniklerini yetkin bir şekilde değerlendirmek ve kulanmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Kavramsal Giriş, Sosyal Hizmet Uygulamalarında Görüşmenin Yeri Ve Önemi, Sosyal Hizmet Uygulamalarında Görüşme, Bilgi Toplama Veya Sosyal İnceleme Görüşmeleri, Bilgi Verme Görüşmeleri, Teşhis Veya Karar Verme Görüşmeleri, Tedavi Görüşmeleri, Görüşmenin Başlangıç Ve Gelişme Aşaması,Görüşmenin Sonlandırma Aşaması ,İlk Görüşme, Canlandırma, Görüşmede Kullanılan Bazı Teknikler, Görüşmede Soru Sorma Becerisi, Kayıt Tutma Ve Raporlaştırma ,Sosyal Hizmet Alanlarına Göre Görüşme Ve Raporlaştırma Süreçleri, Örnek Olay İncelemeleri.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar.
|
2
|
2
|
Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar.
|
3
|
3
|
Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar.
|
-
|
4
|
Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder.
|
3
|
5
|
Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar.
|
-
|
7
|
Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar.
|
-
|
10
|
Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur.
|
-
|