Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanımı; giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
|
K4
|
2
|
Çocuğun değeri ve çocuklara ilişkin politika gereksinimi
|
K1-BÖLÜM-3
|
3
|
Çocuklara ilişkin mevzuat
|
K1-BÖLÜM-1
|
4
|
Türkiye`de çocuk koruma ve bakım sistemi-1
|
K4-BÖLÜM-3
|
5
|
Türkiye`de çocuk koruma ve bakım sistemi-2
|
K4-BÖLÜM-3
|
6
|
Çocuğun değerlendirilmesi
|
K2-BÖLÜM-15
|
7
|
Çocukla görüşme
|
K2-BÖLÜM-15
|
8
|
İhmal-istismar mağduru çocuklar
|
K5
|
9
|
Çalışan çocuklar
|
K5
|
10
|
Göçmen/mülteci çocuklar
|
K5
|
11
|
Suça sürüklenen çocuklar
|
K3-BÖLÜM-9
|
12
|
Engelli çocuklar
|
K5
|
13
|
Çocuklarla rehabilitasyon çalışmaları
|
K4
|
14
|
Koruyucu-önleyici çalışmalar
|
K4
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Elvan ULUCAN ÖZKAN, Prof. Dr. Azize Serap TUNÇER
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğr. Üyesi Gülendam AKGÜL
|
Kaynaklar
|
K1. Erbay, E. (2013). Çocuk hakları (1. Baskı). Yeni İnsan Yayınevi, İstanbul.
K2. Sheafor, B.W. & Horejsi, C.J. (2014). Sosyal hizmet uygulaması temel teknikler ve ilkeler (1. Baskı). Nika Yayınevi, Ankara.
K3. Zastrow, C. (2013). Sosyal hizmete giriş (1. Baskı). Nika Yayınevi, Ankara.
K4. Yazıcı, E. (2020). Çocuk koruma ve sosyal hizmet (1. Baskı). Nika Yayınevi, Ankara.
K5. Öztürk, A.B. (2009). Çocuğun cinsel istismarı ve aileyle çalışma. Toplum ve sosyal hizmet, 20(2), 89-98.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin çocukların korunmasına ilişkin politikaları, çocuk koruma ve bakım sistemlerini öğrenmeleri, sorgulamaları, çeşitli çocuk gruplarının sorun ve ihtiyaçları konusunda bilgi sahibi olmaları amaçlanmıştır.
|
Dersin İçeriği
|
Çocuklara ilişkin politika gereksinimi, çocuklara ilişkin mevzuat, Türkiye`de çocuk koruma ve bakım sistemi, korunma ihtiyacı içerisindeki çocuk grupları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar.
|
3
|
2
|
Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar.
|
-
|
3
|
Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar.
|
-
|
4
|
Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder.
|
1
|
5
|
Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar.
|
3
|
7
|
Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır.
|
2
|
8
|
Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır.
|
3
|
9
|
Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar.
|
2
|
10
|
Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur.
|
2
|