Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ruh sağlığının tanımı, önemi ve tarihi gelişimi
|
KAYNAK 1 BÖLÜM 1
|
2
|
Ruh sağlığı ile ilgili kuramlar
|
KAYNAK 1 BÖLÜM 2
|
3
|
Tanılama ve sınıflandırma
|
KAYNAK 2
|
4
|
Ruh sağlığını etkileyen çevresel ve psikososyal etkenler
|
KAYNAK 1 BÖLÜM 3
|
5
|
Aile sistemi ve çocuk ve ergen ruh sağlığı
|
KAYNAK 1 BÖLÜM 4
|
6
|
Duygudurum bozukluklukları
|
KAYNAK 1 BÖLÜM 5
|
7
|
Kaygı bozuklukları
|
KAYNAK 1 BÖLÜM 6
|
8
|
Uyum bozuklukları
|
KAYNAK 1 BÖLÜM 7
|
9
|
Davranış bozuklukları ve antisosyal davranışlar
|
KAYNAK 1 BÖLÜM 8
|
10
|
Madde kullanımı bozuklukları
|
KAYNAK 1 BÖLÜM 9
|
11
|
Yeme ve uyku bozuklukları
|
KAYNAK 1 BÖLÜM 10
|
12
|
Otizm spektrum bozuklukları
|
KAYNAK 1 BÖLÜM 11
|
13
|
Dikkat eksikliği/ hiperaktivite bozukluğu ve öğrenme güçlüğü
|
KAYNAK 1 BÖLÜM 12
|
14
|
Riskler ve koruyucu etkenler
|
KAYNAK 1 BÖLÜM 13
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Gülendam Akgül
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Seven, S.(2018) Çocuk ruh sağlığı. Pegem Akademi, Ankara.
K2. American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (DSM-5®). American Psychiatric Pub.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1.Yörükoğlu, A(2015). Çocuk ruh sağlığı, Özgür yayınevi, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Öğrencileri sosyal hizmet çalışmalarında uygulamalarını etkilemesi olası çocuk ve ergen ruh sağlığı ve bozuklukluları hakkında bilgi vermek amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders kapsamında öğrencilere ruh sağlığı kavramları; kuramlar; çevresel, psikososyal ve ailesel etkenlerin ruh sağlığı ile ilişkisi ve çocuk ve ruh sağlığı bozuklukları ele alınacaktır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar.
|
-
|
2
|
Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar.
|
1
|
3
|
Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar.
|
2
|
4
|
Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder.
|
-
|
5
|
Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar.
|
2
|
7
|
Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar.
|
-
|
10
|
Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur.
|
-
|