ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    AİLE VE ÇOCUK HUKUKU SHB213 GÜZ 2+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Aile ve çocuk hukuku ile ilgili temel kavramlara hakim olur.
    2-Çocuk hukuku konularında var olan hukuki düzenlemelerin değerlendirilmesi yoluyla hangi kuralların uygulanacağı konusunda çözüm önerileri üretir.
    3-Aile ve çocuk ile ilgili hak ve yükümlülükleri, çocuk yargılamasına hakim olan ilkeler ışığında duruma uyarlar.
    4-Kriminoloji açısından çocuk suçluluğunu ve çocuklar hakkında hükmedilen cezaların infazının özelliklerini değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler1012020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   112
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,73 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Aile ve Çocuk Hukuku Hakkında Genel Bilgiler K1 BÖLÜM 1
    2 Türk Medenî Kanunu, Türk Ceza Kanunu, Ceza Muhakemeleri Kanunu, Çocuk Koruma Kanunu K2 BÖLÜM 1
    3 Uluslararası Düzenlemeler Işığında Çocuk Hukuku`nun Temel İlkeleri ve Anayasada Çocuk Hakları K1 BÖLÜM 2
    4 Genel Olarak Medeni Hukuk Açısından Ailenin ve Çocuğun Konumu ve Hakları K2 BÖLÜM 2
    5 Çocuğun Kişiliğinin Korunması-Çocuğun Kişisel Durumu K1 BÖLÜM 3
    6 Çocuk ile Ana Babası Arasındaki İlişkiler : I.Soybağı II. Velayet K3 BÖLÜM 1
    7 Çocuk Mallarının Korunması, Çocuğun Vesayet Yoluyla Korunması K1 BÖLÜM 4
    8 Birleşmiş Milletler Çocuk Ceza Adaleti Sisteminin Uygulanması Hakkında Asgari Standart Kurallar ve diğer uluslararası belgelerde çocuk kuralları K1 BÖLÜM 5
    9 Suçlu çocuk, suça sürüklenen çocuk kavramları, Kusur yeteneğini etkileyen hal olarak TCKda yaş küçüklüğü K3 BÖLÜM 4
    10 Aile ve çocuklar hakkında uygulanabilecek koruyucu ve destekleyici tedbirler K3 BÖLÜM 5
    11 Çocuk mahkemeleri, Çocuk muhakemesinde soruşturma ve kovuşturma işlemleri K1 BÖLÜM 6
    12 TCKdaki çocuklara yönelik işlenebilecek suç tipleri K2 BÖLÜM 3
    13 Kriminoloji açısından çocuk suçluluğu K3 BÖLÜM 2 ,4
    14 Genel Değerlendirme K1 BÖLÜM 8
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Azize serap TUNÇER
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Ankay, A. (1999). Çocuk Hukuku. Nadir Yayınevi, Ankara. K2. Akıntürk, T. (2010). Türk Medeni Hukuku, Yeni Medeni Kanuna Uyarlanmış Aile Hukuku, C.II., Filiz Kitapevi, Ankara. K3. Dural, M., Öğüz, T. ve Gümüş, Alper. (2011). Türk Özel Hukuku, C. III, Aile Hukuku, 4.Basım, Filiz Kitapevi, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Çocuk Hukuku alanında, temel hukukî bilgilerin kazanılması; çocuğun hukuk karşısındaki konumunun irdelenmesi; çocuğun aile ve toplum içindeki hak ve yükümlülüklerinin bilinmesi ve çocuğun korunması; çocuk ceza hukukunda ihtiyaç duyulan farklılıkların belirtilmesi ve bu özel alana ilişkin ceza hukuku kurallarının irdelemesidir.
    Dersin İçeriği Çocuk ve erginlik kavramı, Çocukların Korunmasının Amacı, Çocuk Haklarının Anlamı ve Önemi, Velayet hakkına sahip ana ve/veya babanın hakları ve yükümlülükleri, çocuğun temsili, çocuk malları, Ulusal Düzenlemelerde Çocuk Hakları ve Çocuğun Korunması, Çocuğun cinsel istismarı, çocuğun kaçırılması veya alıkonulması.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar. 4
    2 Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar. 3
    3 Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar. -
    4 Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder. 3
    5 Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır. -
    6 Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar. -
    7 Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır. -
    8 Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır. -
    9 Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar. -
    10 Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster