Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Aile ve Çocuk Hukuku Hakkında Genel Bilgiler
|
K1 BÖLÜM 1
|
2
|
Türk Medenî Kanunu, Türk Ceza Kanunu, Ceza Muhakemeleri Kanunu, Çocuk Koruma Kanunu
|
K2 BÖLÜM 1
|
3
|
Uluslararası Düzenlemeler Işığında Çocuk Hukuku`nun Temel İlkeleri ve Anayasada Çocuk Hakları
|
K1 BÖLÜM 2
|
4
|
Genel Olarak Medeni Hukuk Açısından Ailenin ve Çocuğun Konumu ve Hakları
|
K2 BÖLÜM 2
|
5
|
Çocuğun Kişiliğinin Korunması-Çocuğun Kişisel Durumu
|
K1 BÖLÜM 3
|
6
|
Çocuk ile Ana Babası Arasındaki İlişkiler : I.Soybağı II. Velayet
|
K3 BÖLÜM 1
|
7
|
Çocuk Mallarının Korunması, Çocuğun Vesayet Yoluyla Korunması
|
K1 BÖLÜM 4
|
8
|
Birleşmiş Milletler Çocuk Ceza Adaleti Sisteminin Uygulanması Hakkında Asgari Standart Kurallar ve diğer uluslararası belgelerde çocuk kuralları
|
K1 BÖLÜM 5
|
9
|
Suçlu çocuk, suça sürüklenen çocuk kavramları, Kusur yeteneğini etkileyen hal olarak TCKda yaş küçüklüğü
|
K3 BÖLÜM 4
|
10
|
Aile ve çocuklar hakkında uygulanabilecek koruyucu ve destekleyici tedbirler
|
K3 BÖLÜM 5
|
11
|
Çocuk mahkemeleri, Çocuk muhakemesinde soruşturma ve kovuşturma işlemleri
|
K1 BÖLÜM 6
|
12
|
TCKdaki çocuklara yönelik işlenebilecek suç tipleri
|
K2 BÖLÜM 3
|
13
|
Kriminoloji açısından çocuk suçluluğu
|
K3 BÖLÜM 2 ,4
|
14
|
Genel Değerlendirme
|
K1 BÖLÜM 8
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Azize serap TUNÇER
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Ankay, A. (1999). Çocuk Hukuku. Nadir Yayınevi, Ankara.
K2. Akıntürk, T. (2010). Türk Medeni Hukuku, Yeni Medeni Kanuna Uyarlanmış Aile Hukuku, C.II., Filiz Kitapevi, Ankara.
K3. Dural, M., Öğüz, T. ve Gümüş, Alper. (2011). Türk Özel Hukuku, C. III, Aile Hukuku, 4.Basım, Filiz Kitapevi, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Çocuk Hukuku alanında, temel hukukî bilgilerin kazanılması; çocuğun hukuk karşısındaki konumunun irdelenmesi; çocuğun aile ve toplum içindeki hak ve yükümlülüklerinin bilinmesi ve çocuğun korunması; çocuk ceza hukukunda ihtiyaç duyulan farklılıkların belirtilmesi ve bu özel alana ilişkin ceza hukuku kurallarının irdelemesidir.
|
Dersin İçeriği
|
Çocuk ve erginlik kavramı, Çocukların Korunmasının Amacı, Çocuk Haklarının Anlamı ve Önemi, Velayet hakkına sahip ana ve/veya babanın hakları ve yükümlülükleri, çocuğun temsili, çocuk malları, Ulusal Düzenlemelerde Çocuk Hakları ve Çocuğun Korunması, Çocuğun cinsel istismarı, çocuğun kaçırılması veya alıkonulması.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar.
|
4
|
2
|
Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar.
|
3
|
3
|
Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar.
|
-
|
4
|
Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder.
|
3
|
5
|
Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar.
|
-
|
7
|
Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar.
|
-
|
10
|
Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur.
|
4
|