ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İnsan Davranışları ve Sosyal Çevre SHB212 BAHAR 2+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-İnsanın sosyal çevre ile etkileşimlerini genel boyutları ile açıklar.
    2-Bebeklikten itibaren gelişim dönemlerini ve bu dönemlerin görevlerini yorumlar.
    3-Bebeklikten itibaren gelişim dönemlerinde karşılaşılacak sosyal sorunları açıklar.
    4-Gelişimin yaşam boyu devam ettiğini açıklar.
    5-Gelişim dönemlerine ilişkin bilgilerini sosyal hizmet uygulamaları için kullanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13113
    Ödevler1012020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   111
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,7 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İnsan davranışı ve sosyal çevre dersinin kapsamı, temel kavramlar, Sistem yaklaşımı ve ekolojik sistem kuramı K1 BÖLÜM 1
    2 Kuramlar: Psikoanalitik kuramlar ve bağlanma kuramı, Psikososyal gelişim kuramı ve davranışçı kuramlar K1 BÖLÜM 2
    3 Doğum öncesi, bebeklik ve çocukluk döneminde gelişimi etkileyen etkenler, fırsatlar ve riskler K1BÖLÜM 3
    4 Ergenlik döneminde fiziksel, bilişsel, psikolojik ve sosyal gelişim K1 BÖLÜM 4
    5 Beliren yetişkinlik döneminde fiziksel, bilişsel, psikolojik ve sosyal gelişim ve beliren yetişkinliği açıklayan kuramlar K1 BÖLÜM 5
    6 Yetişkinlik dönemi, tanımı, özellikleri ve gelişim görevleri ve yetişkinliği açıklayan kuramlar K1 BÖLÜM 6
    7 Genç yetişkinlik döneminin biyolojik, psikolojik, sosyal ve çevresel yönleri K1 BÖLÜM 7
    8 Orta Yaş Döneminin biyolojik, psikolojik, sosyal ve çevresel yönleri? ve Orta Yaş Krizi? K2 BÖLÜM 1
    9 Orta Yetişkinlik Döneminin Sosyal Yönleri: Yoksulluk ve işsizlik K2 BÖLÜM 2
    10 Orta Yetişkinlik Döneminin Sosyal Yönleri: Aile sorunları ve aile sistemini değerlendirme K2 BÖLÜM 3
    11 Yaşlılık Döneminin Genel Özellikleri ve Yaşlılık Kuramları K2 BÖLÜM 4
    12 Yaşlılık Döneminin Fiziksel, Psikolojik ve Sosyal Yönleri K2 BÖLÜM 5
    13 Yaşlılık dönemine özgü sorunlar K2 BÖLÜM 6
    14 Ölüm, ölümü açıklayan kuramlar ve ötenazi K2 BÖLÜM 7
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Serdar AYKUT
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Zastrow, C., Kirst-Ashman, K. K., & Çiftçi, D. B. (2015). İnsan davranışı ve sosyal çevre I. Nika Yayınevi. K2. Zastrow, C., Kirst-Ashman, K. K., & Çiftçi, D. B. (2015). İnsan davranışı ve sosyal çevre II. Nika Yayınevi.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilerin, farklı gelişim dönemlerinde (bebeklikten ileri yaşlara) yaşanan biyolojik, psikolojik, sosyal gelişimi ve değişimlere yönelik temel kavramları ve kuramsal yaklaşımları öğrenmesi; bireyin içinde yaşadığı aile, gruplar, örgütler, kurumlar, topluluk ve toplumla sosyal etkileşimini fark etmesi ve analiz etme becerisi kazanmasıdır.
    Dersin İçeriği Bu ders içeriğinde; insanın bebeklikten-ileri yaşlara kadar olan evredeki, biyolojik, psikolojik ve sosyal değişim ve gelişimleri; bu dönemleri kapsayan (psikolojik ve sosyal) kuramlar ve bu gelişim dönemlerinde çevreyle etkileşim yer almaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar. -
    2 Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar. 2
    3 Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar. 4
    4 Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder. 3
    5 Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır. -
    6 Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar. 3
    7 Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır. -
    8 Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır. 3
    9 Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar. -
    10 Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster