| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
                    
                 
            
                
                    | 1 | İnsan davranışı ve sosyal çevre dersinin kapsamı, temel kavramlar, Sistem yaklaşımı ve ekolojik sistem kuramı | K1 BÖLÜM 1 | 
            
                
                    | 2 | Kuramlar: Psikoanalitik kuramlar ve bağlanma kuramı, Psikososyal gelişim kuramı ve davranışçı kuramlar | K1 BÖLÜM 2 | 
            
                
                    | 3 | Doğum öncesi, bebeklik ve çocukluk döneminde gelişimi etkileyen etkenler, fırsatlar ve riskler | K1BÖLÜM 3 | 
            
                
                    | 4 | Ergenlik döneminde fiziksel, bilişsel, psikolojik ve sosyal gelişim | K1 BÖLÜM 4 | 
            
                
                    | 5 | Beliren yetişkinlik döneminde fiziksel, bilişsel, psikolojik ve sosyal gelişim ve beliren yetişkinliği açıklayan kuramlar | K1 BÖLÜM 5 | 
            
                
                    | 6 | Yetişkinlik dönemi, tanımı, özellikleri ve gelişim görevleri ve yetişkinliği açıklayan kuramlar | K1 BÖLÜM 6 | 
            
                
                    | 7 | Genç yetişkinlik döneminin biyolojik, psikolojik, sosyal ve çevresel yönleri | K1 BÖLÜM 7 | 
            
                
                    | 8 | Orta Yaş Döneminin biyolojik, psikolojik, sosyal ve çevresel yönleri? ve Orta Yaş Krizi? | K2 BÖLÜM 1 | 
            
                
                    | 9 | Orta Yetişkinlik Döneminin Sosyal Yönleri: Yoksulluk ve işsizlik | K2 BÖLÜM 2 | 
            
                
                    | 10 | Orta Yetişkinlik Döneminin Sosyal Yönleri:  Aile sorunları ve aile sistemini değerlendirme | K2 BÖLÜM 3 | 
            
                
                    | 11 | Yaşlılık Döneminin Genel Özellikleri ve Yaşlılık Kuramları | K2 BÖLÜM 4 | 
            
                
                    | 12 | Yaşlılık Döneminin Fiziksel, Psikolojik ve Sosyal Yönleri | K2 BÖLÜM 5 | 
            
                
                    | 13 | Yaşlılık dönemine özgü sorunlar | K2 BÖLÜM 6 | 
            
                
                    | 14 | Ölüm, ölümü açıklayan kuramlar ve ötenazi | K2 BÖLÜM 7 | 
            
                
            
            
        
                
            
                
                    | Ön Koşul | - | 
            
                
                    | Ders Dili | Türkçe | 
            
                
                    | Dersin Sorumlusu | Dr. Öğr. Üyesi Serdar AYKUT | 
            
                
                    | Dersi Verenler | - | 
            
                
                    | Ders Yardımcıları | - | 
            
                
                    | Kaynaklar | K1. Zastrow, C., Kirst-Ashman, K. K., & Çiftçi, D. B. (2015). İnsan davranışı ve sosyal çevre I. Nika Yayınevi.
K2. Zastrow, C., Kirst-Ashman, K. K., & Çiftçi, D. B. (2015). İnsan davranışı ve sosyal çevre II. Nika Yayınevi. | 
            
                
                    | Yardımcı Kitap | - | 
            
                
                    | Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilerin, farklı gelişim dönemlerinde (bebeklikten ileri yaşlara) yaşanan biyolojik, psikolojik, sosyal gelişimi ve değişimlere yönelik temel kavramları ve kuramsal yaklaşımları öğrenmesi; bireyin içinde yaşadığı aile, gruplar, örgütler, kurumlar, topluluk ve toplumla sosyal etkileşimini fark etmesi ve analiz etme becerisi kazanmasıdır. | 
            
                
                    | Dersin İçeriği | Bu ders içeriğinde; insanın bebeklikten-ileri yaşlara kadar olan evredeki, biyolojik, psikolojik ve sosyal değişim ve gelişimleri; bu dönemleri kapsayan (psikolojik ve sosyal) kuramlar ve bu gelişim dönemlerinde çevreyle etkileşim yer almaktadır. | 
            
                
            
 
            
        
        
                
                    
                        |  | Program Yeterlilik Çıktıları | Katkı Düzeyi | 
                    
            
                
                    | 1 | Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar. | - | 
            
                
                    | 2 | Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar. | 2 | 
            
                
                    | 3 | Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar. | 4 | 
            
                
                    | 4 | Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder. | 3 | 
            
                
                    | 5 | Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır. | - | 
            
                
                    | 6 | Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar. | 3 | 
            
                
                    | 7 | Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır. | - | 
            
                
                    | 8 | Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır. | 3 | 
            
                
                    | 9 | Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar. | - | 
            
                
                    | 10 | Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur. | - |