Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İnsan davranışı ve sosyal çevre dersinin kapsamı, temel kavramlar, Sistem yaklaşımı ve ekolojik sistem kuramı
|
K1 BÖLÜM 1
|
2
|
Kuramlar: Psikoanalitik kuramlar ve bağlanma kuramı, Psikososyal gelişim kuramı ve davranışçı kuramlar
|
K1 BÖLÜM 2
|
3
|
Doğum öncesi, bebeklik ve çocukluk döneminde gelişimi etkileyen etkenler, fırsatlar ve riskler
|
K1BÖLÜM 3
|
4
|
Ergenlik döneminde fiziksel, bilişsel, psikolojik ve sosyal gelişim
|
K1 BÖLÜM 4
|
5
|
Beliren yetişkinlik döneminde fiziksel, bilişsel, psikolojik ve sosyal gelişim ve beliren yetişkinliği açıklayan kuramlar
|
K1 BÖLÜM 5
|
6
|
Yetişkinlik dönemi, tanımı, özellikleri ve gelişim görevleri ve yetişkinliği açıklayan kuramlar
|
K1 BÖLÜM 6
|
7
|
Genç yetişkinlik döneminin biyolojik, psikolojik, sosyal ve çevresel yönleri
|
K1 BÖLÜM 7
|
8
|
Orta Yaş Döneminin biyolojik, psikolojik, sosyal ve çevresel yönleri? ve Orta Yaş Krizi?
|
K2 BÖLÜM 1
|
9
|
Orta Yetişkinlik Döneminin Sosyal Yönleri: Yoksulluk ve işsizlik
|
K2 BÖLÜM 2
|
10
|
Orta Yetişkinlik Döneminin Sosyal Yönleri: Aile sorunları ve aile sistemini değerlendirme
|
K2 BÖLÜM 3
|
11
|
Yaşlılık Döneminin Genel Özellikleri ve Yaşlılık Kuramları
|
K2 BÖLÜM 4
|
12
|
Yaşlılık Döneminin Fiziksel, Psikolojik ve Sosyal Yönleri
|
K2 BÖLÜM 5
|
13
|
Yaşlılık dönemine özgü sorunlar
|
K2 BÖLÜM 6
|
14
|
Ölüm, ölümü açıklayan kuramlar ve ötenazi
|
K2 BÖLÜM 7
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Serdar AYKUT
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Zastrow, C., Kirst-Ashman, K. K., & Çiftçi, D. B. (2015). İnsan davranışı ve sosyal çevre I. Nika Yayınevi.
K2. Zastrow, C., Kirst-Ashman, K. K., & Çiftçi, D. B. (2015). İnsan davranışı ve sosyal çevre II. Nika Yayınevi.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı öğrencilerin, farklı gelişim dönemlerinde (bebeklikten ileri yaşlara) yaşanan biyolojik, psikolojik, sosyal gelişimi ve değişimlere yönelik temel kavramları ve kuramsal yaklaşımları öğrenmesi; bireyin içinde yaşadığı aile, gruplar, örgütler, kurumlar, topluluk ve toplumla sosyal etkileşimini fark etmesi ve analiz etme becerisi kazanmasıdır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders içeriğinde; insanın bebeklikten-ileri yaşlara kadar olan evredeki, biyolojik, psikolojik ve sosyal değişim ve gelişimleri; bu dönemleri kapsayan (psikolojik ve sosyal) kuramlar ve bu gelişim dönemlerinde çevreyle etkileşim yer almaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar.
|
-
|
2
|
Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar.
|
2
|
3
|
Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar.
|
4
|
4
|
Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder.
|
3
|
5
|
Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar.
|
3
|
7
|
Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır.
|
3
|
9
|
Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar.
|
-
|
10
|
Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur.
|
-
|