Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanımı; giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
|
K 1-BÖLÜM-1
|
2
|
Sosyal hizmet ve hukuk ilişkisi
|
K1-BÖLÜM-2
|
3
|
Ulusal ve uluslararası sosyal hizmet mevzuatı
|
K 2-BÖLÜM-1
|
4
|
Kadınlar odağında sosyal hizmet mevzuatı
|
K 1-BÖLÜM-4
|
5
|
Çocuklar odağında sosyal hizmet mevzuatı
|
K 1-BÖLÜM-6
|
6
|
Gençler odağında sosyal hizmet mevzuatı
|
K 1-BÖLÜM-10
|
7
|
Aileler odağında sosyal hizmet mevzuatı
|
K 1-BÖLÜM-11
|
8
|
Yaşlılar odağında sosyal hizmet mevzuatı
|
K 1-BÖLÜM-5
|
9
|
Engelliler odağında sosyal hizmet mevzuatı
|
K 1-BÖLÜM-7
|
10
|
Göçmenler odağında sosyal hizmet mevzuatı
|
K 1-BÖLÜM-12
|
11
|
Yoksulluk ve sosyal hizmet mevzuatı
|
K 1-BÖLÜM-9
|
12
|
Sağlık alanında sosyal hizmet mevzuatı
|
K 1-BÖLÜM-13
|
13
|
Afet ve acil durum mevzuatı
|
K 2-BÖLÜM-4
|
14
|
Sosyal hizmet örgütleri ve sosyal hizmet mevzuatı
|
K 1-BÖLÜM-14
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğretim Görevlisi Elvan ULUCAN ÖZKAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Başcıllar, M. (2021). Sosyal Hizmet Mevzuatı. (1. Baskı). Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
K2. Tomanbay, İ. ve Oral, A.İ. (2020). Sosyal Hizmet Mevzuatı. (1. Baskı). Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu ders ile, öğrencinin sosyal hizmet uygulamalarında gerekli yasal düzenlemeleri yetkin bir şekilde değerlendirmesi ve kullanması amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Sosyal hizmet ve hukuk ilişkisi, ulusal ve uluslararası sosyal hizmet mevzuatı, aile, kadın, çocuk, gençlik, yaşlılık, engellilik, göç, afet , yoksulluk ve sağlık mevzuatı.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar.
|
3
|
2
|
Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar.
|
-
|
3
|
Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar.
|
3
|
4
|
Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder.
|
-
|
5
|
Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar.
|
-
|
7
|
Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar.
|
5
|
10
|
Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur.
|
4
|