ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bireylerle Sosyal Hizmet SHB206 BAHAR 3+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sosyal hizmetin üç temelini sıralar.
    2-Sosyal hizmette müdahale düzeylerini ve uzmanın rollerini sıralar.
    3-Yedi planlı değişim sürecini değerlendirir.
    4-Hassas gruplarla çalışma ilkelerini tartışır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   95
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,17 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanımı; giriş, amaç ve öğrenim hedefleri K3-BÖLÜM-2
    2 Sosyal hizmetin üç temeli (müracaatçı, ortam, uzman) K2-BÖLÜM-1
    3 Sosyal hizmette müdahale düzeyleri (mikro, mezzo, makro) ve sosyal hizmet uzmanının rolleri K3-BÖLÜM-2
    4 Sosyal hizmette mülakat K4 VE K5
    5 Yedi planlı değişim süreci-1 (1. kabul ve tanışma) K1-BÖLÜM-10
    6 Yedi planlı değişim süreci-2 (2. veri toplama ve ön değerlendirme) K1- BÖLÜM-11
    7 Yedi planlı değişim süreci-3 (2. veri toplama ve ön değerlendirme) K1-BÖLÜM-11
    8 Yedi planlı değişim süreci-4 (3. Planlama) K1-BÖLÜM-12
    9 Yedi planlı değişim süreci-5 (4. Müdahale ve 5. son değerlendirme) K1-BÖLÜM-13
    10 Yedi planlı değişim süreci-6 (4. Müdahale ve 5. son değerlendirme) K1-BÖLÜM-13
    11 Yedi planlı değişim süreci-7 (6. Sonlandırma ve 7. Takip/izleme) K1-BÖLÜM-14
    12 Sosyal inceleme raporu yazma K1-BÖLÜM-9
    13 Hassas gruplarla çalışma ilkeleri-1 K1-BÖLÜM-15
    14 Hassas gruplarla çalışma ilkeleri-2 K1-BÖLÜM-15
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Serdar AYKUT
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Sheafor, B.W.&Horejsi, C.J. (2014). Sosyal hizmet uygulaması temel teknikler ve ilkeler. (1. Baskı). Nika Yayınevi, Ankara. K2. Duyan, V. (2014). Sosyal hizmet temelleri, yaklaşımları ve müdahale yöntemleri. Sosyal Çalışma Yayınları, İstanbul. K3. Duyan, V., Özgür Sayar & Ö., Özbulut, M. (2008). Sosyal hizmeti tanımak ve anlamak. (1. Baskı). Öncü Basımevi, Ankara. K4. Erkan, G. (1997). Sosyal hizmette mülakat. Ertem Matbaacılık, Ankara. K5. Voltan Acar, N.(1994). Terapötik iletişim kişilerarası ilişkiler. (2. Baskı). Ertem Matbaacılık, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencilerin sosyal hizmet uygulamasında ihtiyaç duyacakları temel becerileri kazanmaları, mikro düzeydeki müdahale sürecini, mesleki ilişki kurmayı, hassas gruplarla çalışma ilkelerini ve rapor yazmayı öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Sosyal hizmetin üç temeli, sosyal hizmetin müdahale düzeyleri, sosyal hizmette mülakat, yedi planlı değişim süreci, sosyal inceleme raporu yazma ve hassas gruplarla çalışma ilkeleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar. 4
    2 Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar. 4
    3 Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar. 2
    4 Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder. -
    5 Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır. -
    6 Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar. 3
    7 Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır. 3
    8 Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır. 3
    9 Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar. 3
    10 Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster