ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Aile Danışmanlığı SHB208 BAHAR 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Aile yapısının genel modellerini yorumlar.
    2-Sosyal hizmet ile aile danışmanlığını ilişkilendirir.
    3-Sağlıklı ve sağlıksız aile arasındaki farkı ifade eder.
    4-Aile danışmanlığının teorik yaklaşımlarını açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   87
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,9 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Aile, aile türleri ve ailenin işlevi K1 Bölüm 1
    2 Aile danışmanlığının tarihçesi K1 Bölüm 2
    3 Aile yaşam döngüsü K1 Bölüm 3
    4 Sağlıklı ve sağlıksız aileler K2 Bölüm 1
    5 Aile yapısını geliştirmek K2 Bölüm 2
    6 Aile danışmanlığını gerektiren nedenler K2 Bölüm 3
    7 Aile terapi süreci K2 Bölüm 4
    8 Psikodinamik Aile Terapileri K2 Bölüm 5
    9 Yaşantısal Aile Terapisi K2 Bölüm 6
    10 Davranışçı ve Bilişsel-Davranışçı Aile Terapileri K2 Bölüm 7
    11 Yapısal Aile Terapisi K2 Bölüm 8
    12 Stratejik ve Sistemik Aile Terapisi K2 Bölüm 9
    13 Çözüm Odaklı ve Öyküsel Aile Terapisi K2 Bölüm 10
    14 Pozitif Aile Terapisi K2 Bölüm 11
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Gül KADAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Gladding, S. (2012). Aile Terapisi Tarihi Kuram ve Uygulamaları. (Çev. Ed. İbrahim Keklik ve İbrahim Yıldırım). Ankara: Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği Yayınları. K2. Nichols, M. (2013). Aile terapisi kavramlar ve yöntemler. (Çev. Okhan Gündüz) İstanbul: Kaknüs Psikoloji
    Yardımcı Kitap YK1. Dattilio, F. M. (2012). Bilişsel Davranışçı Çift ve Aile Terapisi, (Çev. Mirel Benvenizte, Serpil Kızıltaş ve Pınar Turanlı). İstanbul: Psikoterapi Enstitüsü Eğitim Yayınları. YK2. Özgüven, İ. (2013). Evlilik ve aile terapisi. Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık. YK3. Kesici, Ş., Bayrakçı, E. K., Mert, A. ve Kiper, C. (2014). Vaka Örnekleriyle Birlikte Aile Danışma Kuramları ve Teknikleri. (Ed. Şahin Kesici) Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. YK4. Közabacı, N. ve Erkan, Z. (2014). Aile danışmanlığı kuram ve uygulamalara genel bir bakış. Ankara: Pegem Akademi.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı aileye yönelik sosyal hizmet müdahalelerinde aile terapisi kuramları, temel teorik kavramları çerçevesinde farklı aile sorunlarını ve ilişki dinamiklerini değerlendirebilme ve ailelerle çalışabilmek için uygun bir müdahale planı geliştirmeyi amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği Bu ders kapsamında aile, aile yaşam döngüsü, sağlıklı ve sağlıksız aileler, aile terapi süreci ve aile danışmanlığının teorik yaklaşımları ele alınmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar. -
    2 Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar. 3
    3 Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar. -
    4 Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder. 4
    5 Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır. -
    6 Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar. 3
    7 Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır. -
    8 Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır. -
    9 Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar. -
    10 Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster