Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sosyal hizmet uygulamalarında kullanılan iletişim becerileri, Ortak uygulama becerileri ve sınıflandırılması
|
K1 BÖLÜM 1
|
2
|
Mikro beceriler ve uygulamada kullanımı
|
K1 BÖLÜM 1
|
3
|
Mezzo beceriler ve uygulamada kullanımı
|
K1 BÖLÜM 2
|
4
|
Makro beceriler ve uygulamada kullanımı
|
K1 BÖLÜM 2
|
5
|
Sorunun Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi İlişkinin Kurulması
|
K1 BÖLÜM 3
|
6
|
Sorunun Değerlendirilmesi Aşamasının İçeriği
|
K1 BÖLÜM 3
|
7
|
İhtiyacın karşılanmasında engel olan etkenler, sorun çözmede yardımcı kaynak ve etkenlerin değerlendirilmesi
|
K1 BÖLÜM 4
|
8
|
Sorunun Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi İşevuruk değerlendirme Mikro, mezo ve makro uygulamalar açısından değerlendirme
|
K1 BÖLÜM 4, K2 BÖLÜM 2
|
9
|
Planlamanın unsurları: Amaç ve hedefler, öncelikler, stratejiler
|
K1 BÖLÜM 5 , K2 BÖLÜM 3
|
10
|
Planlama Plan eylemini etkileyen etmenler
|
K1 BÖLÜM 6, K2 BÖLÜM 3
|
11
|
Planlama sürecinin aşamaları
|
K1 BÖLÜM 6, K2 BÖLÜM 4
|
12
|
Mikro, mezzo ve makro uygulamalar açısından planlama
|
K1 BÖLÜM 7, K2 BÖLÜM 5
|
13
|
Planlı Değişme Süreci ve Değerlendirme
|
K1 BÖLÜM 7, K2 BÖLÜM 6
|
14
|
Genel Değerlendirme
|
K1 BÖLÜM 8, K2 BÖLÜM 6
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Serdar AYKUT
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Duyan, V. (2010). Sosyal Hizmet Temelleri Yaklaşımları Müdahale Yöntemler. SHU Derneği Yayını, Yayın No:16 Ankara.
K2. Teater, B. (2015). Sosyal Hizmet Kuram ve Yöntemleri: Uygulama için Bir Giriş. Nika Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Sosyal hizmet uygulamasında gerekli olan temel becerilerin kazanılması kapsamında, planlı müdahale ve değişim süreçlerinin genelci yaklaşım çerçevesinde yetkin bir şekilde değerlendirmesi ve kullanması.
|
Dersin İçeriği
|
Sosyal hizmet uygulamasında gereksinim duyulan temel mesleki ve kişisel beceriler, Sosyal hizmet uygulamasındaki farklı müdahale düzeyleri, genelci sosyal çalışma uygulamasının etkileşim süreci ve işleyişi.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar.
|
2
|
2
|
Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar.
|
-
|
3
|
Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar.
|
-
|
4
|
Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder.
|
3
|
5
|
Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır.
|
3
|
6
|
Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar.
|
-
|
7
|
Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar.
|
-
|
10
|
Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur.
|
-
|