Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sosyal Hizmet Yönetimi Dersinin Kapsam ve İçeriği
|
K1 BÖLÜM 1
|
2
|
Örgüt ve Yönetim Konularının Sosyal Hizmet Yönünden Önemi.
|
K1 BÖLÜM 2
|
3
|
Örgüt Tanımları ve Analiz; Örgüt Türleri, İnsani Hizmet Örgütleri
|
K1 BÖLÜM 3
|
4
|
Sosyal Hizmet Örgütleri; Sosyal Hizmet Örgütlerinin Sınıflandırılması
|
K1 BÖLÜM 4
|
5
|
Yönetim Tanımları ve Analizi; Yönetim İlkeleri ve Boyutları
|
K1 BÖLÜM 5
|
6
|
Yönetim Süreçleri / İşlevleri: Karar Verme; Planlama; Örgütleme
|
K1 BÖLÜM 6
|
7
|
Yönetim Süreçleri / İşlevleri: İletişim; Etkileme; Eşgüdümleme; Değerlendirme
|
K1 BÖLÜM 7
|
8
|
Yönetsel İşler: Bütçe - Finansman; İnsan Kaynakları Yönetimi; Raporlama ve Arşiv işleri
|
K2 BÖLÜM 1
|
9
|
Yönetici: Yöneticilikte Profesyonellik; Yönetici Tipleri ve Davranışları; Liderlik;
|
K2 BÖLÜM 2
|
10
|
Yönetici Olarak Sosyal Hizmet Uzmanı
|
K2 BÖLÜM 3
|
11
|
Yönetimde İnsan İlişkileri
|
K2 BÖLÜM 4
|
12
|
Sosyal Hizmet Örgütlerinde Yönetim
|
K2 BÖLÜM 5
|
13
|
Örgüt ve Yönetim Kuramları: Klasik Kuramlar; Neo-Klasik Kuramlar;Modern / Çağdaş Kuramlar; Post Modern Kuramlar
|
K2 BÖLÜM 6
|
14
|
Örgüt ve Yönetim Kuramlarının Sosyal Hizmet Yönetimi Yönünden Değerlendirilmesi
|
K2 BÖLÜM 7
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Azize Serap Tuncer
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Çetin, H. (2018). Sosyal Hizmet Yönetimi: Bugünü ve Yarını. Nika Yayıncılık.
K2. Koçel, T. (2005. İşletme Yöneticiliği, İstanbul, Arıkan Basım Yayım Dağıtım Ltd.Şti.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu ders, öğrencilere sosyal hizmet örgütlerinin işleyişi konusunda bilgi sağlamak ve etkili bir sosyal hizmet yönetimi için gerekli bilgileri vermek üzere tasarlanmıştır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders kapsamında örgüt, yönetim süreçleri ve kuramları, örgüt ve yönetimin sosyal hizmet alanındaki önemi konularına yer verilecektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar.
|
-
|
2
|
Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar.
|
-
|
3
|
Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar.
|
3
|
4
|
Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder.
|
-
|
5
|
Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar.
|
-
|
7
|
Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır.
|
4
|
9
|
Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar.
|
4
|
10
|
Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur.
|
4
|