ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    SOSYAL HİZMET YÖNETİMİ SHB303 GÜZ 3+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sosyal hizmet yönetiminin sosyal hizmet açısından önemini açıklar.
    2-Sosyal hizmet alanlarında ilk kademe yöneticilik görevinin gerekliliklerini uygular.
    3-Örgüt ve yönetim kuramlarını karşılaştırır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 1012020
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   145
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,83 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sosyal Hizmet Yönetimi Dersinin Kapsam ve İçeriği K1 BÖLÜM 1
    2 Örgüt ve Yönetim Konularının Sosyal Hizmet Yönünden Önemi. K1 BÖLÜM 2
    3 Örgüt Tanımları ve Analiz; Örgüt Türleri, İnsani Hizmet Örgütleri K1 BÖLÜM 3
    4 Sosyal Hizmet Örgütleri; Sosyal Hizmet Örgütlerinin Sınıflandırılması K1 BÖLÜM 4
    5 Yönetim Tanımları ve Analizi; Yönetim İlkeleri ve Boyutları K1 BÖLÜM 5
    6 Yönetim Süreçleri / İşlevleri: Karar Verme; Planlama; Örgütleme K1 BÖLÜM 6
    7 Yönetim Süreçleri / İşlevleri: İletişim; Etkileme; Eşgüdümleme; Değerlendirme K1 BÖLÜM 7
    8 Yönetsel İşler: Bütçe - Finansman; İnsan Kaynakları Yönetimi; Raporlama ve Arşiv işleri K2 BÖLÜM 1
    9 Yönetici: Yöneticilikte Profesyonellik; Yönetici Tipleri ve Davranışları; Liderlik; K2 BÖLÜM 2
    10 Yönetici Olarak Sosyal Hizmet Uzmanı K2 BÖLÜM 3
    11 Yönetimde İnsan İlişkileri K2 BÖLÜM 4
    12 Sosyal Hizmet Örgütlerinde Yönetim K2 BÖLÜM 5
    13 Örgüt ve Yönetim Kuramları: Klasik Kuramlar; Neo-Klasik Kuramlar;Modern / Çağdaş Kuramlar; Post Modern Kuramlar K2 BÖLÜM 6
    14 Örgüt ve Yönetim Kuramlarının Sosyal Hizmet Yönetimi Yönünden Değerlendirilmesi K2 BÖLÜM 7
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Azize Serap Tuncer
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Çetin, H. (2018). Sosyal Hizmet Yönetimi: Bugünü ve Yarını. Nika Yayıncılık. K2. Koçel, T. (2005. İşletme Yöneticiliği, İstanbul, Arıkan Basım Yayım Dağıtım Ltd.Şti.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu ders, öğrencilere sosyal hizmet örgütlerinin işleyişi konusunda bilgi sağlamak ve etkili bir sosyal hizmet yönetimi için gerekli bilgileri vermek üzere tasarlanmıştır.
    Dersin İçeriği Bu ders kapsamında örgüt, yönetim süreçleri ve kuramları, örgüt ve yönetimin sosyal hizmet alanındaki önemi konularına yer verilecektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar. -
    2 Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar. -
    3 Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar. 3
    4 Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder. -
    5 Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır. -
    6 Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar. -
    7 Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır. -
    8 Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır. 4
    9 Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar. 4
    10 Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster