ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    GRUPLARLA SOSYAL HİZMET SHB305 GÜZ 3+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Gruplarla sosyal hizmeti tanımlar.
    2-Grupları, grup türlerini ve sosyal hizmet aşamalarını değerlendirir.
    3-Sosyal hizmet uzmanının sosyal hizmet uygulamasındaki rol ve becerilerini gruplarla açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje1012020
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   140
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,67 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Temel Grup dinamiği, temel kavram ve açıklamaları K1 BÖLÜM1
    2 Grupla sosyal hizmetin tarihi gelişim süreci K2 BÖLÜM 1
    3 Değişik türdeki gruplara genel bir bakış K2 BÖLÜM 2
    4 Grup Dinamiği Grup Çalışmasında Liderlik K2 BÖLÜM 4 K3 BÖLÜM 1
    5 Grup Süreci Aşamaları: Grubu Oluşturmak ve Planlama K2 BÖLÜM 4
    6 Grup süreci aşamaları: Başlangıç aşaması K2 BÖLÜM 5
    7 Grup sürecinin aşamaları: Değerlendirme-Geçiş Aşaması K2 BÖLÜM 5
    8 Grup sürecinin aşamaları: Eylem Aşaması K2 BÖLÜM 6
    9 Grup sürecinin aşamaları: Sonlandırma Aşaması K2 BÖLÜM 7
    10 Sosyal hizmet uzmanının grup sürecindeki mesleki rolleri, Rol-Play K2 BÖLÜM 3
    11 Grup Sürecinin Belirli Gruplara Uygulanışı Çocuklar İçin Olan Gruplar K2 BÖLÜM 3 K4. BÖLÜM 2
    12 Grup Sürecinin Belirli Gruplara Uygulanışı: Ergenler İçin Olan Gruplar K2 BÖLÜM 3 K4. BÖLÜM 3
    13 Grup Sürecinin Belirli Gruplara Uygulanışı: Yetişkinler İçin Olan Gruplar K2 BÖLÜM 3 K4. BÖLÜM 4
    14 Grup Sürecinin Belirli Gruplara Uygulanışı: İleri Yetişkinler İçin Olan Gruplar K2 BÖLÜM 3 K4. BÖLÜM 2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Elvan ULUCAN ÖZKAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Bulut MB. (2019). Grup Dinamikleri ve Süreçleri: Sosyal Psikolojik Bir Yaklaşım. Ankara: Detay Yayıncılık. K2. Duyan, V.(2007). Gruplarla sosyal hizmet. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. K3. Aktaş, A.M.(2001).Küçük gruplar dinamikleri ve süreci. Mustafa Kitabevi, Ankara. K4. Ege, A. Tekindal, M. (2021) Grup Çalışması Sosyal Hizmet Alanlarından Uygulama Örnekleri
    Yardımcı Kitap YK1. Anderson, J. (1997). Social work with groups: A process model. Prentice Hall.
    Dersin Amacı Bu ders ile öğrencilerin gruplarla sosyal hizmet müdahale ve uygulama aşamaları hakkında bilgi ve becerilerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Gruplarla sosyal hizmet dinamiklerini ve gruplarla sosyal hizmet uygulamalarının aşamalarını ve bu aşamalarda sosyal hizmet uzmanının rol ve becerilerini kapsar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar. 2
    2 Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar. 4
    3 Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar. -
    4 Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder. 2
    5 Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır. -
    6 Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar. 5
    7 Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır. 2
    8 Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır. 4
    9 Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar. 3
    10 Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster