Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Temel Grup dinamiği, temel kavram ve açıklamaları
|
K1 BÖLÜM1
|
2
|
Grupla sosyal hizmetin tarihi gelişim süreci
|
K2 BÖLÜM 1
|
3
|
Değişik türdeki gruplara genel bir bakış
|
K2 BÖLÜM 2
|
4
|
Grup Dinamiği
Grup Çalışmasında Liderlik
|
K2 BÖLÜM 4
K3 BÖLÜM 1
|
5
|
Grup Süreci Aşamaları:
Grubu Oluşturmak ve Planlama
|
K2 BÖLÜM 4
|
6
|
Grup süreci aşamaları:
Başlangıç aşaması
|
K2 BÖLÜM 5
|
7
|
Grup sürecinin aşamaları: Değerlendirme-Geçiş Aşaması
|
K2 BÖLÜM 5
|
8
|
Grup sürecinin aşamaları: Eylem Aşaması
|
K2 BÖLÜM 6
|
9
|
Grup sürecinin aşamaları:
Sonlandırma Aşaması
|
K2 BÖLÜM 7
|
10
|
Sosyal hizmet uzmanının grup sürecindeki mesleki rolleri, Rol-Play
|
K2 BÖLÜM 3
|
11
|
Grup Sürecinin Belirli Gruplara Uygulanışı
Çocuklar İçin Olan Gruplar
|
K2 BÖLÜM 3
K4. BÖLÜM 2
|
12
|
Grup Sürecinin Belirli Gruplara Uygulanışı:
Ergenler İçin Olan Gruplar
|
K2 BÖLÜM 3
K4. BÖLÜM 3
|
13
|
Grup Sürecinin Belirli Gruplara Uygulanışı:
Yetişkinler İçin Olan Gruplar
|
K2 BÖLÜM 3
K4. BÖLÜM 4
|
14
|
Grup Sürecinin Belirli Gruplara Uygulanışı:
İleri Yetişkinler İçin Olan Gruplar
|
K2 BÖLÜM 3
K4. BÖLÜM 2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Elvan ULUCAN ÖZKAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Bulut MB. (2019). Grup Dinamikleri ve Süreçleri: Sosyal Psikolojik Bir Yaklaşım. Ankara: Detay Yayıncılık.
K2. Duyan, V.(2007). Gruplarla sosyal hizmet. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara.
K3. Aktaş, A.M.(2001).Küçük gruplar dinamikleri ve süreci. Mustafa Kitabevi, Ankara.
K4. Ege, A. Tekindal, M. (2021) Grup Çalışması Sosyal Hizmet Alanlarından Uygulama Örnekleri
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Anderson, J. (1997). Social work with groups: A process model. Prentice Hall.
|
Dersin Amacı
|
Bu ders ile öğrencilerin gruplarla sosyal hizmet müdahale ve uygulama aşamaları hakkında bilgi ve becerilerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Gruplarla sosyal hizmet dinamiklerini ve gruplarla sosyal hizmet uygulamalarının aşamalarını ve bu aşamalarda sosyal hizmet uzmanının rol ve becerilerini kapsar.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar.
|
2
|
2
|
Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar.
|
4
|
3
|
Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar.
|
-
|
4
|
Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder.
|
2
|
5
|
Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar.
|
5
|
7
|
Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır.
|
2
|
8
|
Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır.
|
4
|
9
|
Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar.
|
3
|
10
|
Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur.
|
3
|