ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    TIBBİ VE PSİKİYATRİK SOSYAL HİZMET SHB307 GÜZ 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tıp ve sosyal hizmetin ortak çözüm yanları açıklar.
    2-Sağlık ve sosyal hizmetin uygulamadaki rol ve yaklaşımlarını karşılaştırır.
    3-Tıp ve sosyal hizmetin ortak çalışma alanlarına ilişkin vaka örnekleri yorumlar.
    4-Tıp ve sosyal hizmetin uygulamadaki ortak çalışmalarını anlatır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   87
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,9 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tıbbi ve psikiyatrik sosyal hizmet alanı tarihçeleri ve temel kavramları. K1. BÖLÜM 1
    2 Sağlık, Refah, Politika ve sosyal hizmet. K1. BÖLÜM 2
    3 Tıbbi sosyal hizmetin dünyada ve Türkiye?de kapsamı. K1. BÖLÜM 3
    4 Sağlık alanında kullanılan yaklaşımlar: teşhis ekolü, medikal model ve sosyal adalet yaklaşımı. K1. BÖLÜM 4
    5 Sağlık alanında sosyal hizmet uygulamaları ve sosyal hizmet uzmanının rolleri K1. BÖLÜM 5
    6 Tıbbi alanda Planlı değişim ya da müdahale süreçleri. K1. BÖLÜM 6
    7 Farklı ünitelerde sosyal hizmet uygulamaları. K3. BÖLÜM 1
    8 Kronik hastalarda sosyal hizmet uygulamaları: kanser K3. BÖLÜM 2
    9 Kronik hastalarda sosyal hizmet uygulamaları: kronik böbrek yetmezliği ve MS K3. BÖLÜM 3
    10 Kronik hastalarda sosyal hizmet uygulamaları: Organ Transplantasyonu ve akciğer hastalıkları K3. BÖLÜM 4
    11 Kronik hastalarda sosyal hizmet uygulamaları: HIV ve Hepatit. K3. BÖLÜM 5
    12 Sosyal hizmet alanında sağlık sorunları yaşanan vakalara müdahale. K3. BÖLÜM 6
    13 Psikiyatrik hastalıklarda sosyal hizmet K2 BÖLÜM 1 VE 2
    14 Dünyada ve Türkiye`de psikiyatrik sosyal hizmet uygulamalarının karşılaştırılması K2 BÖLÜM 3 VE 4
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. Gülendam Akgül
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Arıkan, Çiğdem (1996) Psikiyatrik Tedavide Ekip Çalışması Ruh Hastalıklarının Tedavisinde Psiko-sosyal Bir Boyut. Ankara: Şafak Matbaacılık K2. Özdemir, U. (2018). Psikiyatrik Sosyal Hizmet. Nobel Akademik Yayıncılık. K3. Attepe Özden, S. & Özcan, E. (2019). Tıbbi Sosyal Hizmet. Nobel Akademik Yayıncılık.
    Yardımcı Kitap YK1. Stuart, P. H. (1997). Community Care and the Origins of Psychiatric Social Work. Social Work in Health Care, 25(3), 25-36.
    Dersin Amacı Tıbbi ve psikiyatrik sosyal hizmet, kapsamı, önemi ve tarihsel gelişimini kavrama; bu alanlarda sosyal hizmet uygulamaları, ekip çalışmaları ve vaka çalışmaları ile pekiştirmesini sağlamak amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Tıbbi ve psikiyatrik sosyal hizmet alanı, tarihsel gelişimi, dünyada ve Türkiye`de kapsamı, çeşitli tıbbi ve psikiyatrik hastalıklarda sosyal hizmet uygulamalarını kapsar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar. 3
    2 Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar. -
    3 Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar. -
    4 Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder. -
    5 Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır. -
    6 Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar. 2
    7 Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır. -
    8 Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır. 2
    9 Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar. 2
    10 Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur. 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster