Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Gerontoloji alanında temel kavramlar
|
K1 BÖLÜM 1
|
2
|
Yaşlılık, Yaşlılık Dönemi Psiko?Sosyal Gelişimsel Özellikleri
|
K1 BÖLÜM 1
|
3
|
Yaşlılıkta Psiko Sosyal ve Ekonomik Gereksinimler ve Sorunlar
|
K1 BÖLÜM 2, K2 BÖLÜM 3
|
4
|
Yaşlılarda Nörolojik ve Sağlık sorunları I
|
K1 BÖLÜM 3 , K2 BÖLÜM 4
|
5
|
Yaşlılarda Nörolojik ve Sağlık sorunları II
|
K1 BÖLÜM 3
|
6
|
Yaşlılara Yönelik Hizmetler
|
K1 BÖLÜM 4
|
7
|
Yaşlı İstismarı ve İhmali
|
K1 BÖLÜM 5
|
8
|
İşlenen konuları kapsayan vaka incelemesi
|
K1 BÖLÜM 6
|
9
|
Aile İçinde Yaşlıların Karşılaştıkları Sorunlar
|
K3 BÖLÜM 4
|
10
|
Geriatri ve Geriatri Bölümlerindeki Hizmetler
|
K3 BÖLÜM 5
|
11
|
Evde Bakım Hizmetleri ve Sosyal Hizmet Uygulamaları
|
K3 BÖLÜM 6
|
12
|
Korunmaya Muhtaç Yaşlılar ve Sosyal Hizmet/ Huzur evlerinde Sosyal Hizmet Uygulamaları: Sorunlar ve Yeni Yönelimler
|
K3 BÖLÜM 6
|
13
|
Yaşlılık, Politika ve Mevzuat
|
K3 BÖLÜM 7
|
14
|
Vaka tartışmaları ve dersin genel değerlendirmesinin yapılması
|
K1 BÖLÜM 7, K2 BÖLÜM 6
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Serdar AYKUT
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Emiroğlu, V. (1995). Yaşlılık ve Yaşlının Sosyal Uyumu, Ankara: Şafak Matbaacılık Ltd. Şti.
K2. Erkan, G. ve Işıkhan V. (2000). Antropoloji ve Yaşlılık, Ankara, H.Ü. Sosyal Hizmetler Yüksekokulu Yayın No 6.
K3. K, Yeşim. (2002). Geriatri 2002, İstanbul, H.Ü. GEBAM.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Yaşlılık döneminin ayırt edici özelliklerinin kavranması, Yaşlıların psiko-sosyal ve ekonomik sorun ve ihtiyaçlarını saptayabilmesi, Yaşlıların sorun ve ihtiyaçlarına yönelik var olan hizmet modellerini çeşitli boyutları ile tanımlayabilmesi ve yaşlılara yönelik sosyal hizmet müdahalesinin aşamaları.
|
Dersin İçeriği
|
Yaşlılık kavramları, kuramları, özellikleri, sorunları ve yaşlılarla sosyal hizmet, yaşlılara yönelik mevcut politika ve hizmetler; geriatrik sosyal hizmet.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar.
|
3
|
2
|
Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar.
|
-
|
3
|
Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar.
|
3
|
4
|
Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder.
|
2
|
5
|
Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır.
|
1
|
6
|
Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar.
|
2
|
7
|
Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır.
|
3
|
9
|
Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar.
|
2
|
10
|
Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur.
|
4
|