ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    GERONTOLOJİK SOSYAL HİZMET SHB311 GÜZ 3+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yaşlılarda görülen sosyal, psikolojik ve sağlık sorunlarını sıralar
    2-Bir sosyal hizmet uzmanı olarak yaşlı bireyi değerlendirir
    3-Yaşlıya uygun olan sosyal hizmeti organize eder
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13226
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   93
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,1 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Gerontoloji alanında temel kavramlar K1, BÖL.1, S:1-25
    2 Yaşlılık ve demografi K1, BÖL.1, S:1-25
    3 Psiko-sosyal yaşlanma teorileri K1, BÖL.1, S:1-25
    4 Yaşlılarda psiko-sosyal sorunlar YK1, BÖL.5, S:140-147
    5 Yaşlılarda sağlık sorunları K2,BÖL.7, S:139-156
    6 Yaşlılarda nörolojik sorunlar YK2, BÖL.3, S:57-90
    7 Değerlendirme ve Sosyal hizmet müdahaleleri I YK3,BÖL.3, S:29-42
    8 Değerlendirme ve Sosyal hizmet müdahaleleri II YK3, BÖL.4, S:43-52
    9 Yaşlı istismar ve ihmali K3, BÖL.10, S:149-167
    10 Yaşlılarda yaşam kalitesi K2, BÖL.16, S:313-330
    11 Yaşlılık ve rekreasyon K1, BÖL.9, S:165-178
    12 Kurumsal yaşlı hizmetleri K3, BÖL.17, S:264-285
    13 Aktif yaşlanma K1, BÖL.12, S:217-230
    14 Yaşlı bakımında bakım yükü K3, BÖL.13, S:198-210
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Tahsin Barış DEĞER
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi Tahsin Barış DEĞER
    Kaynaklar K1. Pekesen, M. (2021). Yaşlı bakım hizmet modelleri ve Sosyal politika yaklaşımları. Nobel Yayıncılık, 1. Basım K2. Say Şahin, D. (2020). Yaşlanmaya sağlık sosyolojisi perspektifinden multidisipliner yaklaşımlar. Ekin Yayınevi, 1. Basım, Bursa K3. Gençtürk, Z. (2020). Yaşlılık ve Sosyal politika tartışmaları. Detay Yayıncılık, 1. Basım
    Yardımcı Kitap YK1. Albayrak, S. Aşık, E. (2014). Hasta ve yaşlı psikolojisi. Vize Yayıncılık, 1. Baskı Ankara YK2. Torun, Ş. (2018). Yaşlılıkta nörolojik temelli durumların bakım ve rehabilitasyonu. Anadolu Üniversitesi Basımevi, 1. Basım, Eskişehir YK3. Işık, A.T. Soysal, P. (2017). Geriatri pratiğinde ölçekler. İstanbul Tıp Kitapevleri, 1. Basım
    Dersin Amacı Bir sosyal hizmet uzmanı olarak, yaşlı bireyi değerlendirmek ve gerekli sosyal hizmetleri planlayabilmek için bilgi ve beceri kazandırmak amaçlanmaktadır
    Dersin İçeriği Genel yaşlılık olgusu, yaşlıların sorunları, bu sorunların değerlendirilmesi ve bunlara yönelik uygulanacak sosyal hizmetler bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar. 3
    2 Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar. -
    3 Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar. 4
    4 Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder. -
    5 Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır. -
    6 Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar. 4
    7 Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır. 3
    8 Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır. 2
    9 Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar. -
    10 Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster