Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Gerontoloji alanında temel kavramlar
|
K1, BÖL.1, S:1-25
|
2
|
Yaşlılık ve demografi
|
K1, BÖL.1, S:1-25
|
3
|
Psiko-sosyal yaşlanma teorileri
|
K1, BÖL.1, S:1-25
|
4
|
Yaşlılarda psiko-sosyal sorunlar
|
YK1, BÖL.5, S:140-147
|
5
|
Yaşlılarda sağlık sorunları
|
K2,BÖL.7, S:139-156
|
6
|
Yaşlılarda nörolojik sorunlar
|
YK2, BÖL.3, S:57-90
|
7
|
Değerlendirme ve Sosyal hizmet müdahaleleri I
|
YK3,BÖL.3, S:29-42
|
8
|
Değerlendirme ve Sosyal hizmet müdahaleleri II
|
YK3, BÖL.4, S:43-52
|
9
|
Yaşlı istismar ve ihmali
|
K3, BÖL.10, S:149-167
|
10
|
Yaşlılarda yaşam kalitesi
|
K2, BÖL.16, S:313-330
|
11
|
Yaşlılık ve rekreasyon
|
K1, BÖL.9, S:165-178
|
12
|
Kurumsal yaşlı hizmetleri
|
K3, BÖL.17, S:264-285
|
13
|
Aktif yaşlanma
|
K1, BÖL.12, S:217-230
|
14
|
Yaşlı bakımında bakım yükü
|
K3, BÖL.13, S:198-210
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Tahsin Barış DEĞER
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğr. Üyesi Tahsin Barış DEĞER
|
Kaynaklar
|
K1. Pekesen, M. (2021). Yaşlı bakım hizmet modelleri ve Sosyal politika yaklaşımları. Nobel Yayıncılık, 1. Basım
K2. Say Şahin, D. (2020). Yaşlanmaya sağlık sosyolojisi perspektifinden multidisipliner yaklaşımlar. Ekin Yayınevi, 1. Basım, Bursa
K3. Gençtürk, Z. (2020). Yaşlılık ve Sosyal politika tartışmaları. Detay Yayıncılık, 1. Basım
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Albayrak, S. Aşık, E. (2014). Hasta ve yaşlı psikolojisi. Vize Yayıncılık, 1. Baskı Ankara
YK2. Torun, Ş. (2018). Yaşlılıkta nörolojik temelli durumların bakım ve rehabilitasyonu. Anadolu Üniversitesi Basımevi, 1. Basım, Eskişehir
YK3. Işık, A.T. Soysal, P. (2017). Geriatri pratiğinde ölçekler. İstanbul Tıp Kitapevleri, 1. Basım
|
Dersin Amacı
|
Bir sosyal hizmet uzmanı olarak, yaşlı bireyi değerlendirmek ve gerekli sosyal hizmetleri planlayabilmek için bilgi ve beceri kazandırmak amaçlanmaktadır
|
Dersin İçeriği
|
Genel yaşlılık olgusu, yaşlıların sorunları, bu sorunların değerlendirilmesi ve bunlara yönelik uygulanacak sosyal hizmetler bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar.
|
3
|
2
|
Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar.
|
-
|
3
|
Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar.
|
4
|
4
|
Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder.
|
-
|
5
|
Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar.
|
4
|
7
|
Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır.
|
3
|
8
|
Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır.
|
2
|
9
|
Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar.
|
-
|
10
|
Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur.
|
-
|