ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    GERONTOLOJİK SOSYAL HİZMET SHB311 GÜZ 3+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Gerontolojik sosyal hizmet için gerekli temel bilgi ve becerileri sayar.
    2-Gerontoloji ve gerontolojik sosyal hizmet kavramlarını açıklar.
    3-Yaşlılık Dönemi Sorunları açıklar.
    4-Yaşlılara Yönelik Sosyal Hizmetleri açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13226
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   93
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,1 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Gerontoloji alanında temel kavramlar K1 BÖLÜM 1
    2 Yaşlılık, Yaşlılık Dönemi Psiko?Sosyal Gelişimsel Özellikleri K1 BÖLÜM 1
    3 Yaşlılıkta Psiko Sosyal ve Ekonomik Gereksinimler ve Sorunlar K1 BÖLÜM 2, K2 BÖLÜM 3
    4 Yaşlılarda Nörolojik ve Sağlık sorunları I K1 BÖLÜM 3 , K2 BÖLÜM 4
    5 Yaşlılarda Nörolojik ve Sağlık sorunları II K1 BÖLÜM 3
    6 Yaşlılara Yönelik Hizmetler K1 BÖLÜM 4
    7 Yaşlı İstismarı ve İhmali K1 BÖLÜM 5
    8 İşlenen konuları kapsayan vaka incelemesi K1 BÖLÜM 6
    9 Aile İçinde Yaşlıların Karşılaştıkları Sorunlar K3 BÖLÜM 4
    10 Geriatri ve Geriatri Bölümlerindeki Hizmetler K3 BÖLÜM 5
    11 Evde Bakım Hizmetleri ve Sosyal Hizmet Uygulamaları K3 BÖLÜM 6
    12 Korunmaya Muhtaç Yaşlılar ve Sosyal Hizmet/ Huzur evlerinde Sosyal Hizmet Uygulamaları: Sorunlar ve Yeni Yönelimler K3 BÖLÜM 6
    13 Yaşlılık, Politika ve Mevzuat K3 BÖLÜM 7
    14 Vaka tartışmaları ve dersin genel değerlendirmesinin yapılması K1 BÖLÜM 7, K2 BÖLÜM 6
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Serdar AYKUT
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Emiroğlu, V. (1995). Yaşlılık ve Yaşlının Sosyal Uyumu, Ankara: Şafak Matbaacılık Ltd. Şti. K2. Erkan, G. ve Işıkhan V. (2000). Antropoloji ve Yaşlılık, Ankara, H.Ü. Sosyal Hizmetler Yüksekokulu Yayın No 6. K3. K, Yeşim. (2002). Geriatri 2002, İstanbul, H.Ü. GEBAM.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Yaşlılık döneminin ayırt edici özelliklerinin kavranması, Yaşlıların psiko-sosyal ve ekonomik sorun ve ihtiyaçlarını saptayabilmesi, Yaşlıların sorun ve ihtiyaçlarına yönelik var olan hizmet modellerini çeşitli boyutları ile tanımlayabilmesi ve yaşlılara yönelik sosyal hizmet müdahalesinin aşamaları.
    Dersin İçeriği Yaşlılık kavramları, kuramları, özellikleri, sorunları ve yaşlılarla sosyal hizmet, yaşlılara yönelik mevcut politika ve hizmetler; geriatrik sosyal hizmet.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar. 3
    2 Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar. -
    3 Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar. 3
    4 Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder. 2
    5 Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır. 1
    6 Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar. 2
    7 Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır. -
    8 Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır. 3
    9 Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar. 2
    10 Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster