Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Toplumla sosyal hizmet uygulamasının tanımlanması
|
K1 BÖLÜM 1
|
2
|
Toplumla sosyal hizmet uygulamasının temel özellikleri
|
K1 BÖLÜM 1
|
3
|
Toplumla sosyal hizmet uygulama modelleri
|
K1 BÖLÜM 2
|
4
|
Toplum Örgütlenmesi
|
K1 BÖLÜM 2
K2 BÖLÜM 10
|
5
|
Toplum Temelli Bakım
|
K1 BÖLÜM 2
|
6
|
Toplum Eğitimi
|
K1 BÖLÜM 2
|
7
|
Türkiye`de Toplum Çalışması
|
K1 BÖLÜM 3
|
8
|
Makro sosyal hizmet kapsamında toplum kalkınması yaklaşımı Çevresel Bağlam
|
K2 BÖLÜM 1
|
9
|
Hizmet Sunum Sistemi
|
K2 BÖLÜM 2
|
10
|
Örgüt Kültürü
|
K2 BÖLÜM 3
|
11
|
Stratejik Planlama
|
K2 BÖLÜM 4
|
12
|
Gerçekleştirilebilir Hedef Belirleme ve Problemlerin Çözümü
|
K2 BÖLÜM 5-6
|
13
|
Toplumla Sosyal Hizmette İletişim, etik davranış ve zaman yönetimi
|
K2 BÖLÜM 8-9
|
14
|
Kurum Hizmetlerinin Koordinasyonu
|
K2 BÖLÜM 21
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Serdar AYKUT
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Yanardağ, U. (2019). Toplumla sosyal çalışmaya giriş. Maya Akademi Yayınevi, Ankara.
K2. Brody, R.& Nair, MD. (2020). Makro sosyal hizmet. Buz, S. (çev), Nika Yayınevi, Ankara
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersle öğrencilerin makro düzeyde sosyal hizmet müdahale tekniklerini kullanarak, sosyal sorunları anlama ve çözüm yollarına ilişkin bilgi ve beceri geliştirmeleri amaçlanmıştır.
|
Dersin İçeriği
|
Toplum analizi ve toplum odaklı sosyal hizmet uygulamasına ilişkin bilgi, beceri, toplum kalkınması ve toplum organizasyonunu kapsamaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar.
|
-
|
2
|
Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar.
|
-
|
3
|
Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar.
|
2
|
4
|
Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder.
|
-
|
5
|
Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar.
|
-
|
7
|
Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır.
|
3
|
9
|
Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar.
|
3
|
10
|
Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur.
|
3
|